Gå til innhold

Virusinfisert mail fra "meg selv"

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg fått virusinfisert mail fra meg selv. Tilsynelatende.

Noen flere som har opplevd det?

Altså har noen brukt min adresse til å spre virus til andre maskiner også. Jeg vil ikke at folk skal tro at jeg sender dem virus...

For noen år siden fikk jeg mail fra en mann fra min fødeby som skrev at han ikke ønsket flere slike mailer fra meg. Jeg har aldri sendt mail til ham. Ikke engang i søvne.

Kan de som står misbruket av min e-mailadresse kan lese mine mailer?

Har også lurt på hvem som står bak disse virus-mailene.

Er det mennesker uten annet liv enn pc-/internettverdenen? Eller kan det være noen som tjener penger på å renske maskinene som sørger for flere oppdrag ved å sende ut infiserte mailer?

Fortsetter under...

Skrevet

Det skjer meg stadig og jeg har ikke virus på min maskin

Jeg tror det er noen som har oss på adresselista som har virus og sprer det videre

Gjest selje
Skrevet

Jeg tror det er noen som har oss på adresselista som har virus og sprer det videre

Det skjer meg med de siste virusene også. Jeg skulle liksom ha garantert fra Symantec at det ikke skal gå an å sende slikt fra meg, og det har funket før.

Men altså ikke nå. Det er ubehagelig! Man tenker "nå tror den og den at jeg ikke har vett på å ha virusbeskyttelse!"

Æsj.

Skrevet

Tror heller at det er noen som har snappet opp adressen min fra et medie...

Får i snitt 2 virusmail pr dag (heldigvis eneste spam i innboksen) fra e-mailadresser med svært virkelighetstro navn/adresser.

Første gang jeg fikk en slik mail sjekket jeg opp navnet og det viste seg å tilhøre en ung jente på møre...

Utspekulerte folk som står bak disse mailene, gitt.

Skrevet

Det skjer meg med de siste virusene også. Jeg skulle liksom ha garantert fra Symantec at det ikke skal gå an å sende slikt fra meg, og det har funket før.

Men altså ikke nå. Det er ubehagelig! Man tenker "nå tror den og den at jeg ikke har vett på å ha virusbeskyttelse!"

Æsj.

Det synes jeg er litt ekkelt også. Også får jeg masse mailer tilbakesendt fra [email protected] med forskjellige navn etterpå. Jeg har aldri sendt noe til de mailadressene i hele mitt liv

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Det som skjer: Det er noen som har deg på sin adresseliste. De får et virus, som oppfører seg slik at det sender ut virusinfisert mail fra denne personens pc, med fx. deg (siden du fins på adresselista) som avsender.

Så blir det fanget opp av viruskontroll hos neste mottaker, og da får du den i retur: Feks: OBSOBS: Du har sendt denne mailen med virus, OSV OSV. Eller failure notice: BLABLA....

Jotakk, min adr. ble spredd slik, og jeg fikk daglig bøttevis av mail fra hele europa om at jeg hadde sendt mail som ikke kunne leveres osv.

Sluttet bare å bruke den adr., eller sjekket den fra nettleser istedenfor å laste ned post.

Annonse

Gjest uten signatur
Skrevet

Dere burde la mailbruk hvile i helgen. Det er varselt tidenes angrep denne helgen. For å være på den sikre siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...