Gå til innhold

Sønn på 11 år

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt 11 år sengevæting

Jeg sliter veldi med min sønn på 11 år, han er gjennombløt hver natt, han bruker bleier, men det hjelper ikke. Dyne, laken ja alt blir bløtt, dette er meget slitsomt for oss alle. Han har prøvd minirin, kiropraktor, alarm man har nedi trusa, vært hos urolog, men ingen ting hjelper. Hva skal jeg gjøre. Dette har holdt på helt siden han var liten, hatt noen dager med tørt men det er veldig lenge mellom hver gang. Jeg er veldig fortvilet iver dette, og håper noen har noen gode råd til meg.

Hilsen en fortvilet mor

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145347-s%C3%B8nn-p%C3%A5-11-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bleie21

Hei

Et bra tips som eg bruker selv er å kjøpe plastbukse, grunnen til at bleia til sønnen din lekker er at han sannsylighvis ligger på magen og sover, med plastbukse vil det ikke renne ut over hele senga, men da bli samlet som en balong, og da vil han kanskje våkne og kan da bytte, bleie og truse, eg har selv veldig gode erfaringer med plastbukse, du får kjøpt dei hos bandagist men anbefaler og kjøpe fra nettet, disse er mer behagelige og er mye mer solide og lekker minimalt hvis den skulle bli fylt

Hei

Et bra tips som eg bruker selv er å kjøpe plastbukse, grunnen til at bleia til sønnen din lekker er at han sannsylighvis ligger på magen og sover, med plastbukse vil det ikke renne ut over hele senga, men da bli samlet som en balong, og da vil han kanskje våkne og kan da bytte, bleie og truse, eg har selv veldig gode erfaringer med plastbukse, du får kjøpt dei hos bandagist men anbefaler og kjøpe fra nettet, disse er mer behagelige og er mye mer solide og lekker minimalt hvis den skulle bli fylt

Hei. Takker for svaret jeg fikk.

Hvor på nettet kjøper du disse plastbuksene ? Dette vil jeg gjerne prøve.

Hilsen en fortvilet mor

SirenMerete

Hva slags bleie bruker du på gutten din da? Syns det er rart at han skal tisse igjennom bleia. Har en sønn på samme alder og vi har ikke problemer med at bleiene hans ikke holder tett.

Tror jeg ville ha vurdert å bytte bleiemerke, eller forsterket bleia litt fremfor å begynne med plastikkbukse over.

Gjest bleie21

Hei. Takker for svaret jeg fikk.

Hvor på nettet kjøper du disse plastbuksene ? Dette vil jeg gjerne prøve.

Hilsen en fortvilet mor

Her er flere plasser du kan se om du finner du som du syns passer, dei som er best er di uten knapper på siden,

http://www.inkon.dk/index.htm

http://www.llmedico.com/plastic-pants/

http://www.plastic-pants.com

den siste er helt klart den beste siden med best utvalg,

urolig mor

Hei! Vi har samme problem med vår 11 gamle sønn. Noen ganger går det bra, andre ganger (de fleste) går det galt. Vi har også forsøkt alt du nevner. Det er utrolig frustrerende for han og til tider også for oss. De nettene han er tørr kan vi merke en helt annen gutt. Akkurat nå skal vi starte med alarm igjen, denne gangen med sensor i trusen. Håper at dette går bedre denne gang. VI må aldri gi opp, bare støtte og trøste, en dag er det vel over.... Lykke til!

Annonse

Gjest Solkloppen

Det er leit dette, men trøsten får være at de aller aller fleste barna vokser dette av seg. Snart kommer sønnen din i puberteten, og da tror jeg han vil vokse dette av seg. Barn som er blitt såpass store vil nok kanskje måtte vente til dette skjer før de vokser fra det. Liten trøst kanskje, men det vil gå over med tiden. Så prøv å vær positiv selv om det sliter på han, bruk bleier til å minimere problemet, og unngå for mange "misslykkede" behandlingsforsøk. Det sliter minst like mye på humøret til ungene for da føler de seg end amer "misslykkede" for hvert forsøk som ikke gir resultat.

Hva slags bleie bruker du på gutten din da? Syns det er rart at han skal tisse igjennom bleia. Har en sønn på samme alder og vi har ikke problemer med at bleiene hans ikke holder tett.

Tror jeg ville ha vurdert å bytte bleiemerke, eller forsterket bleia litt fremfor å begynne med plastikkbukse over.

Han bruker Attends, den minste str. i bukse bleien, men det går igjennom alt for det.

Jeg skjønner at du har prøvd det meste... Prøvde dere lenge med alarm i trusen? Dette fungerte så fint for oss,- men det tok et par uker tror jeg. Hun sov så tungt at jeg egentlig ikke hadde noen tro på alarmen,- men plutselig funket det..

Det ble prøvd en stund, men han dro den av seg selv når han sov, så det var til ingen nytte.

SirenMerete

Han bruker Attends, den minste str. i bukse bleien, men det går igjennom alt for det.

Hva med å bytte til Attends eller Tena tape-bleier i stedenfor? Dette er en litt tykkere bleie og har plast på undersiden. Vi bruker Tena Slip på vår sønn og den bleien lekker ikke selv om han tisser mye.

Gjest Sniff

Det ble prøvd en stund, men han dro den av seg selv når han sov, så det var til ingen nytte.

Trakk i ledningen, eller? Vi festet den under pysj/T-skjorte, ned i trusa, inn i et truseinnlegg (splittet det og festet den godt der). Og hadde gjerne to truser på så den satt godt... Synes så synd på dere, det å være trasig å ha det problemet fortsatt...

• 2 uker senere...

Annonse

puseline1365380647

Heisan. Leste om sønnen din akkurat nå, har selv hatt innlegg da mn sønn på snart 16 er sengevæter, vi har også prøvd alt, har vært hos urolog prøvd minirin nesespray og tabl. alarmmatte, det å ta asnavar selv, med å stå opp og skifte på senga selv etc. Ingenting har hjulpet, ble henvist til barne og ungdomspsykiater, har ikke vært der fordi jeg vil ikke at min sønn skal på antidepressiv medisin slik de kom til å anbefale der. Nå tar vi alt helt med ro og tat riden til hjelp. Når det sto på som verst (ca 3mnd siden) tisset han 2-3 ganger hver natt. Nå skjer det max en gang pr.14 dag. Så gi ikke opp det er håp, selv om det er veldig fortvilt mens det står på. Min sønn ser nå lyst på det, og tror selv det blir bra. Er ikke så engstelig for å overnatte borte lenger. LYKKE TIL

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...