Gå til innhold

Jeg får massevis av infisert mail...

Anbefalte innlegg

Gjest rota
Skrevet

takket være at jeg har vært så idiotisk dum at jeg har lagt min e-mail adresse på et nettsted. Min adresse blir brukt til å spre virus pluss at jeg får mange av disse tilbake, og jeg får nye fra andre idioter som meg. :-)

Jeg åpner dem selvfølgelig ikke, så min pc er ikke infisert, men så slitsomt og motta over 100 hver gang man slår på maskina. Norton stopper jo hver enkelt som jeg må svare på.

Har noen et forslag på hva jeg gjør med dette?

Fortsetter under...

Skrevet

Norton har vel en innstilling i options der du kan slå av varslingen. Slik at den bare sletter det.

Options - email - kryss av for "repair then silently delete if unsuccessful". Dersom du finner noe sånt.

Da slipper du iallefall ha så masse konversasjoner med norton.

Den sletter da ikke selve mailen, men virusfilen. Uten at du trenger å pese med det.

Gjest rota
Skrevet

Norton har vel en innstilling i options der du kan slå av varslingen. Slik at den bare sletter det.

Options - email - kryss av for "repair then silently delete if unsuccessful". Dersom du finner noe sånt.

Da slipper du iallefall ha så masse konversasjoner med norton.

Den sletter da ikke selve mailen, men virusfilen. Uten at du trenger å pese med det.

Tusen takk for svar. Jeg hadde et valg som var at den skulle reparere automatisk. Det er sikkert standard siden det sto anbefales i parentes. Nå har jeg valgt: Reparere og foreta deretter stille sletting hvis mislykket. Men så lurer jeg på følgende:

Under Hvordan øke beskyttelsen står det en hake ved:

Varsel ved søk i e-post vedlegg. Kanskje jeg skal fjerne denne haken, at det er den som gjør at jeg må svare på hver enkelt?

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg hadde et valg som var at den skulle reparere automatisk. Det er sikkert standard siden det sto anbefales i parentes. Nå har jeg valgt: Reparere og foreta deretter stille sletting hvis mislykket. Men så lurer jeg på følgende:

Under Hvordan øke beskyttelsen står det en hake ved:

Varsel ved søk i e-post vedlegg. Kanskje jeg skal fjerne denne haken, at det er den som gjør at jeg må svare på hver enkelt?

Ja, jeg har ikke kryss på den heller :)

Gjest rota
Skrevet

Ja, jeg har ikke kryss på den heller :)

Takk, da får jeg se hva som skjer neste gang, og det blir nok ikke lenge til jeg får se det. Detter stadig inn noe. Har fått 129 stk hittil i dag.

Føler meg veldig populær :-)

Skrevet

Takk, da får jeg se hva som skjer neste gang, og det blir nok ikke lenge til jeg får se det. Detter stadig inn noe. Har fått 129 stk hittil i dag.

Føler meg veldig populær :-)

sprøtt.

Lykke til, hehe.

Annonse

Gjest rota
Skrevet

sprøtt.

Lykke til, hehe.

Takk for det.

Må legge til at det var litt morsomt også når jeg fikk e-mail med virus fra meg selv. De har nok ikke helt styringen på hva de gjør disse hackerne.

Advarsel. Legg ikke inn din adresse på vg-nett. Det var der det skjedde. Har nå fått virus fra snart samtlige ansatte i VG tror jeg. En hel haug fra dem og andre seriøse bedrifter som aftenposten, dagbladet, fædrelandsvennen, romsdals budstikke, orkla og hydro og bærum kommune pluss massevis av andre.

Så nå ser jeg hvor de dumme jobber, hehe.

Skrevet

Takk for det.

Må legge til at det var litt morsomt også når jeg fikk e-mail med virus fra meg selv. De har nok ikke helt styringen på hva de gjør disse hackerne.

Advarsel. Legg ikke inn din adresse på vg-nett. Det var der det skjedde. Har nå fått virus fra snart samtlige ansatte i VG tror jeg. En hel haug fra dem og andre seriøse bedrifter som aftenposten, dagbladet, fædrelandsvennen, romsdals budstikke, orkla og hydro og bærum kommune pluss massevis av andre.

Så nå ser jeg hvor de dumme jobber, hehe.

Vel, jeg får også virus-mail som utgir seg for å være fra vg.no .. jeg har ikke sjekket om den virkelig kom derfra. Jeg har ikke lagt ut min adresse der. Generelt uansett hvor man legger den så blir det mye spam og virus på adresser som ligger på nett.

Dersom du sjekker sourcen til mailen så kan du se om returnpath stemmer med senderen. Ofte er returnpath noe helt annet, og da er jo senderadressen bare fake. Viruset kom fra returnpath-adressen.

Gjest rota
Skrevet

Vel, jeg får også virus-mail som utgir seg for å være fra vg.no .. jeg har ikke sjekket om den virkelig kom derfra. Jeg har ikke lagt ut min adresse der. Generelt uansett hvor man legger den så blir det mye spam og virus på adresser som ligger på nett.

Dersom du sjekker sourcen til mailen så kan du se om returnpath stemmer med senderen. Ofte er returnpath noe helt annet, og da er jo senderadressen bare fake. Viruset kom fra returnpath-adressen.

Hvordan sjekker jeg den sourcen da? Jeg tror nok ikke at virusen kommer fra VG nei, men at de jeg får mail fra fra VG også har lagt ut sin adresse et sted og at den blir brukt til slik virusspredning. Jeg får mail fra virkelige personer i VG, og de er sikkert ikke klar over at de sender ut virusmailer i det hele tatt. Fordi de mailer de får med virus blir stoppet i hovedmaskina før de når brukeren i VG, slik vi har der jeg jobber. Hadde jeg hatt en slik stopper i min hjemme-pc hadde heller ikke jeg visst at jeg var avsender i en virusmail.

Skrevet

Hvordan sjekker jeg den sourcen da? Jeg tror nok ikke at virusen kommer fra VG nei, men at de jeg får mail fra fra VG også har lagt ut sin adresse et sted og at den blir brukt til slik virusspredning. Jeg får mail fra virkelige personer i VG, og de er sikkert ikke klar over at de sender ut virusmailer i det hele tatt. Fordi de mailer de får med virus blir stoppet i hovedmaskina før de når brukeren i VG, slik vi har der jeg jobber. Hadde jeg hatt en slik stopper i min hjemme-pc hadde heller ikke jeg visst at jeg var avsender i en virusmail.

Det er (med stor sannsynlighet) ingen i VG eller Aftenposten som sender slikt.

Det kommer fra infiserte maskiner som har både deg og dem i adresselisten, og bruker andres epostadresse som falsk avsender.

Med andre ord - avsenderen er forfalsket av viruset.

Med vennlig hilsen

Gjest rota
Skrevet

Det er (med stor sannsynlighet) ingen i VG eller Aftenposten som sender slikt.

Det kommer fra infiserte maskiner som har både deg og dem i adresselisten, og bruker andres epostadresse som falsk avsender.

Med andre ord - avsenderen er forfalsket av viruset.

Med vennlig hilsen

Nei, det var akkurat det jeg mente også, jeg skrev det kanskje ikke så godt formulert. De fra VG, Aftenposten nrk dnbnor osv som jeg får mail fra er nok like uskyldige som jeg selv, selv om vi sprer virus rundt omkring med vår adresse.

Det var bare det at det var når jeg la inn adressen min hos VG at det store kjøret startet. Noen stjal den lett derfra åpen som den ligger. Dumme meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...