Gå til innhold

hvordan lage hjemmeside?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

heisann jeg er hjemmesidejomfru og vil gjerne gjøre noe med det. Hvor vil dere anbefale at jeg starter hvis jeg skal lage hjemmeside. og finnes det noen guide som følger med? jeg ønsker også en hjemmeside som er gratis så der sagt

takknemmelig for svar

Gjest hjemmeside
Skrevet

Gjør et søk på nettet etter HTML. Les alt du kommer over av HTML. En annen ting som er lurt er å se på HTML koden til nettsider som allerede ligger på nettet. Du lærer mye av det også

Skrevet

Jeg bruker som regel www.angelfire.com til mine hjemmesider. Det er gratis, men det kommer derfor noe reklame på siden din. Enten i form av pop-up, eller en banner øverst/nederst på siden.

Der behøver du ikke kunne HTML. Det er lett å lage en side, hvis du ikke vil ha den altfor fancy. Du kan jo prøve å lære deg HTML, så kan du gjøre mer spennende ting med siden etterhvert. Jeg lærte HTML av å høyreklikke på en eller annen side, og velge "Vis kilde" (evt View source) fra menyen. Men før du gjør det, er det greit å kunne det grunnleggende.

Det kan du lære her:

http://www.davesite.com/webstation/html/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...