Gå til innhold

Gave til konfirmanten, din egen! hvor mye?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bente831365380491

Da jeg ble konfirmert for 6 år siden, fikk jeg bunad (ca 8-9000), 5000 kr, en arvering + selskapet hos mine foreldre. I tillegg kom fotografering hos fotograf + diverse.

Nå skal broren min konfirmeres, og er ikke helt sikker akkurat på hva han skal få. Men han får hvertfall dress, et gevær til 3000, selskapet, og helt sikkert noe annet også (har egentlig ikke spurt).

Gjest strandhai

Da jeg ble konfirmert for 6 år siden, fikk jeg bunad (ca 8-9000), 5000 kr, en arvering + selskapet hos mine foreldre. I tillegg kom fotografering hos fotograf + diverse.

Nå skal broren min konfirmeres, og er ikke helt sikker akkurat på hva han skal få. Men han får hvertfall dress, et gevær til 3000, selskapet, og helt sikkert noe annet også (har egentlig ikke spurt).

Et gevær!?!

Annonse

Bente831365380491

Gjett!

Men likevel...en 16-åring med våpen? *grøss*

Så lenge du vet hvordan du skal behandle et gevær, og ikke bruker det til tull og tøys, så kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem. Han har vært med på jakt omtrent siden han lærte å gå.

Jeg grøsser! Hvorfor i alle dager skal det gies så voldsomt mye penger / verdifulle gaver til konfirmanter???? Min nest eldste konfirmeres til helgen. Gaven hans er den samme som broren fikk for to år siden: et godt fotoapparat, verdi rundt 1500,-. Dyrt nok synes nå jeg, men noe han garantert kommer til å ha glede av. Ungene mine har i allefall ikke forhåpninger om voldsomme pengesummer - men de gleder seg likevel til den store dagen :o)

Gjest uten signatur

For 10 år siden fikk jeg noen billigere gullsmykker, en tusenlapp eller to (+ selvfølgelig finklær og selskap hos foreldrene mine) av foreldrene mine.

Storfornøyd. Jeg synes det er patetisk med enorme gaver. Men, det kan jo hende jeg skifter mening når jeg får barn selv?

• 2 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...