Gå til innhold

når sluttet dere å amme og hvorfor?


Gjest oktoberconnie

Anbefalte innlegg

Gjest oktoberconnie

ikke det at jeg vurderer å slutte å amme enda men jeg lurer litt! når kan hun få grøt eller litt erstaning i tilegg til morsmelk?

det som er at det plutselig virket som om jeg ikke hadde så mye melk en dag. jeg har lekki vær natt og hatt spreng, men plutselig var jeg ikke det lengre. pumper litt vær dag og pleier å få ut ca. 60-80 ml på vær pupp, men i går fikk jeg bare ut 30 ml.

hvorfor er det sånn tro?

connie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kanskje gjør hun som min gutt, spiser mindre en periode. Lenge siden jeg har hatt så små bryst som sist uke. Han måtte faktisk ha hyppigere nattmåltid, men nå er vi tilbake på normalen, og han sover lengre om natten enn han noen gang har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære Connie,

Morsmelken forsvinner ikke fra den ene dagen til den andre, selv om det kan oppleves slik for deg og mange andre. Det er ikke alls sikkert at du har for lite melk, det kan godt være grunner som andre mødre har nevnt. Barnet har forskjellig apetitt og vektfaser eller at melkeproduksjonene har stabilisert seg. Hvis barnet går fint opp i vekt er det inget å bekymre seg over. Hvis vektoppgangen har stagnert litt kan du prøve å legge til ofte i noen dager, det pleier å hjelpe. Grøt kan man begynne med fra 4 måneders alder.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet da veslejenta var 14 mnd. fordi jeg ennå ikke hadde fått tilbake mensen (og gjerne ville bli gravid igjen da).

Hadde fortsatt mye melk da og kunne egentlig tenkt meg å fortsette ennå lenger....

Lykke til videre med ammingen og ikke gi opp, det er verdt litt slit i det lange løp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...