Lurveliten Skrevet 3. mai 2004 Skrevet 3. mai 2004 Jeg har kjøpt meg bærbar pc med trådløst nettverkskort, men det aner meg at jeg trenger noe mer? Jeg har per i dag 2 stasjonære pc'er tilkoblet en svitsj (eller router?), men den bærbare vil jeg altså ha trådløs. Må jeg da ha en ekstra dings i veggen f.eks. som kan ta i mot/sende signaler? Har forresten adsl fra Telenor hvis det har noe å si. Og jeg trenger ikke alle tre pc'ene i felles nett, bare internett. (Og nå fortjener jeg premie for Norges dårligste forklaring/formulering over her, men håper noen smarte sjeler skjønner hva jeg mener...) Og med det samme: er bluetooth noe som jeg bør ha? Hvorfor?I så fall bør jeg kanskje gjøre om bestillingen min hos dell, før de sender meg pc'en :-) 0 Siter
citoyen Skrevet 3. mai 2004 Skrevet 3. mai 2004 Du trenger et trådløst aksesspunkt som du plugger i svitsjen på samme måte som de andre pcene er koblet til. Disse får du fra ca 500-600 kr og oppover for 802.11b (11-22mbps), noe dyrere for 802.11g (54mbps). Bluetooth kan være kjekt å ha hvis du vil synkronisere mobiltelefonen med PCen, eller bruke trådløse øretelefoner. Utover dette er det ikke så altfor mange praktiske bruksområder for bluetooth, i alle fall ikke ennå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.