Gå til innhold

Har du sittet i fengsel?

Anbefalte innlegg

Gjest bella bulimi
Skrevet

fryktelig sint du da, kan du ikke diskutere normalt heller..?

Jo, men dette er et tema som berører meg sterkt, og jeg skrev svar før jeg hadde fått roet meg ned..

Gjest forhenværende fengselsbetjent
Skrevet

Du som har vært i sytemet kjenner sikkert til reglene. Veit du hva som er kriteriene for å få slippe ut før full tid er sonet. Er det det man kaller prøvetid tro? Eller har de ingen kriterier?

Forutsetninger: At innsatte har tedd seg slik at man ikke regner med fare for gjentagelse av straffbar handling eller fare for at andre lovbrudd blir begått.Da kan man i tilfelle få straffen redusert til to tredjedeler så vidt jeg husker. Det er vanlig at svært mange slipper ut etter at to tredjedeler av straffen er sonet.

Om noen skal slippe ut før den tid, må det helseattest fra lege til. Det kan være mentale problemer som gjør fangen soningsudyktig.

Og det siste er en benådning som det må søkes for. Det skal veldig gode grunner til. Da bør man nesten ha advokathjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...