Gå til innhold

Sang til en spesiell gutt..

Anbefalte innlegg

Gjest Jordie

Synes så synd på min nevø! Han skal stå som konfirmant snart og foreldrene hans er helt fjærne!!! De har ikke tenkt å holde tale og ikke tenkt å ha noen sanger i konfirmasjonen hans!

(mest fordi de ikke gidder styret med å finne, kopiere etc.)

Er det ikke vanlig å i alle fall ha sanger i konfirmasjoner?

Gutten er fra før så forsømt at jeg har veldig vondt av han!

Men de kan vel ikke nekte meg å ha med sanger? I alle fall en fra meg til han ? Jeg er jo tanten hans...

Noen som kan hjelpe meg med en sang? Eller vet hvor jeg kan finne sanger? Jeg klarer dessverre ikke å dikte selv, skulle ønske jeg klarte! Og nå rekker jeg ikke å bestille heller...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145699-sang-til-en-spesiell-gutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du grunnen til at de ikke skal ha det?

Jeg har ikke hatt sanger og taler og har forbudt andre å si noe fordi jeg begynner å grine og klarer ikke å stoppe så det hadde ødelagt hele selskapet for både meg og ungene og sikkert for gjestene også når vertinna sitter der å griner.

skorpionfisken

Er du sikker på at han vil ha sang da? Er du sikker på at din måte å gjøre det på er den riktige?

Mitt søskenbarn la ned veto mot sanger i konfirmasjonen sin. Han syntes det var så sykt å sitte å synge teite sanger etter ark sa han. Det er jo ingen av dere som kan synge likevel sa han bastant. Han ville helst ikke ha taler heller, men der satte pappan foten ned. Skulle han konfirmeres så fikk han tåle at noen sa noen godord til ham.

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller holdt en tale. En sang blir ikke så personlig som en tale. Gutten er nok mer mottakelig for gode ord enn en sang som noen føler seg forpliktet til å synge med på.

Hva med å stille opp og hjelpe til hvis foreldrene er så fjerne? Du er jo tante. Kanskje de trenger at noen tar styringen litt, organiserer kakebaking. Få tak i en gjest som er god på digitale kamera. Man trenger ikke gå til en dyr fotograf for å få fine bilder. Ta noen fine bilder ute i sola foran kirka og hjelp ham med å lage takkekort av det.

Vil de ikke skjemme seg helt ut så skaffer de vel fine klær til gutten. Det har jo litt med fasaden å gjøre, kjøper de flotte klær til seg selv vil de vel gjøre det til ham også.

Gjest Dame52

http://www.bryllupsweb.no/konfirmasjon_taler.html

Dette er bare ett eksempel. Jeg søkte på "sanger konfirmasjon" på yahoo.com

Flere av linkene var imidlertid til steder som tar seg betalt for å spesiallage noe.

Hei!

De fleste konfirmanter synes det er hyggelig med sanger og taler, det er min erfaring. Har hatt flere konfirmanter i familien de siste årene. Vi hadde selv senest søndag for "attpåklatten". Veldig hyggelig innslag. Det var sanger fra foreldre, besteforeldre, en god familievenn og en takkesang fra konfirmanten. Vi kvikket de opp litt med at bestefar spilte madonlin til de fleste, storesøster på afrikansk tromme til en sang der melodien var Dyrene i Afrika. Vi hadde også allsang etter middagen, men nå er vår familie glade i å synge. Taler var det også, faren og fadderen, som er tante til konfirmanten. Konfirmanten selv har siden den store dagen snakket mye om disse sangene og talene så her slo de ihvertfall godt an. Jeg bestile en av sangene via nettet, betalte kr. 450,- og det var den verdt, personlig og fin. Lykke til!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...