Gå til innhold

En enslig dødsannonse


Mr Kahn

Anbefalte innlegg

Jeg er en trofast leser av lokalavisen, og jeg må innrømme at i min alder leser en dødsannonsene før tegneseriestripene, og i dag så jeg kun én. Derfor tok jeg meg tid til å kikke på datoen, og kjente en synkende følelse i magen da jeg oppdaget at dette var en 19 år gammel gutt. Litt lenger nede i annonsen sto det; «like kjært som blomster er en gave til forebyggende arbeid mot narkotika i *-hjemkommunen-*»

Altså, enda et ungt offer for narkotikaen, denne gangen i nærmiljøet. Kanskje det bare er noen få år siden han sto der med selvsikker mine og utbasunerte at, «hasj, det er ikke farlig». Og jeg vet ikke hvor mange opphetede debatter jeg har deltatt i, også her på DOL, om hasjen og dens lumske virkninger. Og jeg har heller ikke tall på hvor mange lamme unnskyldninger folk kan finne på for å utøve «retten» til å ødelegge seg selv – og andre, for den saks skyld.

La ikke de unge få bruke lovlige rusmidler som alibi for å søke seg til det ulovlige. La ikke minoritetsmakten, disse støyende pressgruppene som ønsker å legalisere denne innfallsporten til nedverdigelse og død, få påvirke samfunnsdebatten på en måte som undergraver seriøs rusmiddelforskning.

Si nei til ALL narkotika!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 334
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kakel

    64

  • Mr Kahn

    48

  • Flows

    42

  • Prozak

    34

Mest aktive i denne tråden

Gjest romlefanten

Jeg er litt ny i dette forumet, så jeg er ikke veldig kjent med dine innlegg Mr Kahn.

Vil likevel bare si at du skriver...fortreffelig...som et perfekt leserinnlegg...er du journalist eller noe sånt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig, så enig, jeg leste den samme og nevnte det for min mellomste. Hun og jeg var, som du vet på Karl Johan i går og hun (12 år) var helt fælen over alle de som satt og tagg og letet i containere etc. Hun sa; "kanskje de ønsker seg familie og unger og jobb og sånn, det er så fælt, jeg ser dem er pene under håret" - jeg sa at de kanskje hadde HATT familie og sånn.

Vi kjørte også forbi "plata" da vi skulle parkere, og der stod en ambulanse med en person de holdt på med på en båre.

Så sier dattern; "hvorfor VALGTE de å begynne med dop?" -

Det var noe å tenke på - de hadde faktisk et valg, en gang....

trist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt ny i dette forumet, så jeg er ikke veldig kjent med dine innlegg Mr Kahn.

Vil likevel bare si at du skriver...fortreffelig...som et perfekt leserinnlegg...er du journalist eller noe sånt ?

Jeg er «eller noe sånt».

;^)

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så hjertelig enig med deg Mr Kahn, mange "dumminger" ynder og bagatellisere bruken av f.eks hasj. Det er ren og skjær galskap.

Det jævlige er at det fra tid til annen dukker opp "idioter" fra det psykiatriske og rusbeh. miljøer og forfekter/ hinter om samme syn. De er sikkert enkeltindivider som selv har prøvd, men vært heldige og ikke gått videre med sitt bruk.

Å begynne med f.eks hasj er ren russisk rulett, man vet aldri hvem som er disponert for missbruk.

Ha en god dag og hils kona :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så hjertelig enig med deg Mr Kahn, mange "dumminger" ynder og bagatellisere bruken av f.eks hasj. Det er ren og skjær galskap.

Det jævlige er at det fra tid til annen dukker opp "idioter" fra det psykiatriske og rusbeh. miljøer og forfekter/ hinter om samme syn. De er sikkert enkeltindivider som selv har prøvd, men vært heldige og ikke gått videre med sitt bruk.

Å begynne med f.eks hasj er ren russisk rulett, man vet aldri hvem som er disponert for missbruk.

Ha en god dag og hils kona :-)

mvh

Jeg er her jeg! ;) (med ukas nye nick i brent leire-kategorien)

takker for hilsenen - og lurer fælt på hvem du er! :-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så hjertelig enig med deg Mr Kahn, mange "dumminger" ynder og bagatellisere bruken av f.eks hasj. Det er ren og skjær galskap.

Det jævlige er at det fra tid til annen dukker opp "idioter" fra det psykiatriske og rusbeh. miljøer og forfekter/ hinter om samme syn. De er sikkert enkeltindivider som selv har prøvd, men vært heldige og ikke gått videre med sitt bruk.

Å begynne med f.eks hasj er ren russisk rulett, man vet aldri hvem som er disponert for missbruk.

Ha en god dag og hils kona :-)

mvh

Er det rart at ungdommen ler når de blir presentert for den type avsindig skremselspropaganda som du serverer?

Som sakset fra Himmel og helvete... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig, så enig, jeg leste den samme og nevnte det for min mellomste. Hun og jeg var, som du vet på Karl Johan i går og hun (12 år) var helt fælen over alle de som satt og tagg og letet i containere etc. Hun sa; "kanskje de ønsker seg familie og unger og jobb og sånn, det er så fælt, jeg ser dem er pene under håret" - jeg sa at de kanskje hadde HATT familie og sånn.

Vi kjørte også forbi "plata" da vi skulle parkere, og der stod en ambulanse med en person de holdt på med på en båre.

Så sier dattern; "hvorfor VALGTE de å begynne med dop?" -

Det var noe å tenke på - de hadde faktisk et valg, en gang....

trist

Du prater om VALG, åssen kan du overhode prate om VALG når du ikke har vært i den situasjonen selv?

Åssen velger man?

Utifra det man har opplevd?

Jeg var Narkoman i 10 år, har vært rusfri i to nå til sommeren... Det var et VALG, men ikke å begynne med det!Når man har hatt et liv der man ikke er verdt noe i andres øyne, når man til stadighet blir påminnet om hvor lite man er verdt som menneske eller "ikke" menneske, en som ikke fortjener å leve, fordi de har vært en belastning...

Det er ikke alle som kommer fra gode hjem, det er ikke alle som har voksne til å ta vare på seg, det er ikke alle som klarer å ikke ty til "himmelen" da rusen er en flukt fra alt det jævlige man har opplevd...

Synd at datteren din ikke har fått sett dette før, da det er en realitet som kommer til å bli større og større etter hver dag som går....

Jeg var 8 år første gang jeg fant min stefar med en heroin sprøyte i armen, da hadde han tatt overdose... (skulle vel egentlig bare ha latt ham ligget der, istedenfor ringte jeg til ambulanse, noe jeg ANGRER masse på idag, da hadde livet mitt kansje vært et ganske annet)

Ikke kom å si at jeg hadde et valg, voldtatt og knivstukket og forlatt til å dø... da fikk jeg vite at dette var min feil, jeg fikk ikke støtte noen plass, jeg var helt alene... da startet jeg å drikke, i de miljøene ble jeg godtatt, dajeg ble støtt ut fordi jeg gikk til anmeldelse på overgriperen min (kristent miljø) ble kallt rasist og løgner selv om jeg hadde, så jeg var alkoholiker før jeg gikk i åttende klasse, og da jeg våkna opp i en alder av 25 nesten 26 var HELE livet mitt borte....

Skal man klage på hva som er ROTEN til alt ondt så er det i mine øyne foreldre og alkohol...

Det er ikke alltid de lar deg ha et VALG!

De har allerede VALGT FOR deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandex

Er det rart at ungdommen ler når de blir presentert for den type avsindig skremselspropaganda som du serverer?

Som sakset fra Himmel og helvete... hehe

Skremselspropaganda?! Det er harde fakta!

Skjerp deg favn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Waldemarsen

"Bransjen" rekrutterer vel nye, i den årstiden vi går inn i, der 13-14 åringer fra distrikts-Norge drar til hovedstaden og nysgjerrige tusler rundt i ytterkanten av de harde miljøene på plata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pros and cons

Du prater om VALG, åssen kan du overhode prate om VALG når du ikke har vært i den situasjonen selv?

Åssen velger man?

Utifra det man har opplevd?

Jeg var Narkoman i 10 år, har vært rusfri i to nå til sommeren... Det var et VALG, men ikke å begynne med det!Når man har hatt et liv der man ikke er verdt noe i andres øyne, når man til stadighet blir påminnet om hvor lite man er verdt som menneske eller "ikke" menneske, en som ikke fortjener å leve, fordi de har vært en belastning...

Det er ikke alle som kommer fra gode hjem, det er ikke alle som har voksne til å ta vare på seg, det er ikke alle som klarer å ikke ty til "himmelen" da rusen er en flukt fra alt det jævlige man har opplevd...

Synd at datteren din ikke har fått sett dette før, da det er en realitet som kommer til å bli større og større etter hver dag som går....

Jeg var 8 år første gang jeg fant min stefar med en heroin sprøyte i armen, da hadde han tatt overdose... (skulle vel egentlig bare ha latt ham ligget der, istedenfor ringte jeg til ambulanse, noe jeg ANGRER masse på idag, da hadde livet mitt kansje vært et ganske annet)

Ikke kom å si at jeg hadde et valg, voldtatt og knivstukket og forlatt til å dø... da fikk jeg vite at dette var min feil, jeg fikk ikke støtte noen plass, jeg var helt alene... da startet jeg å drikke, i de miljøene ble jeg godtatt, dajeg ble støtt ut fordi jeg gikk til anmeldelse på overgriperen min (kristent miljø) ble kallt rasist og løgner selv om jeg hadde, så jeg var alkoholiker før jeg gikk i åttende klasse, og da jeg våkna opp i en alder av 25 nesten 26 var HELE livet mitt borte....

Skal man klage på hva som er ROTEN til alt ondt så er det i mine øyne foreldre og alkohol...

Det er ikke alltid de lar deg ha et VALG!

De har allerede VALGT FOR deg!

Jeg vet ikke hvor representativt ditt tilfelle er. Mange heroinmisbrukere i dag kommer fra hjem med kjærlighet, varme og trygge rammer. Disse har i alle fall tatt et valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremselspropaganda?! Det er harde fakta!

Skjerp deg favn!

Javisst. Hasjsprøytene florerer på galehus, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandex

Du prater om VALG, åssen kan du overhode prate om VALG når du ikke har vært i den situasjonen selv?

Åssen velger man?

Utifra det man har opplevd?

Jeg var Narkoman i 10 år, har vært rusfri i to nå til sommeren... Det var et VALG, men ikke å begynne med det!Når man har hatt et liv der man ikke er verdt noe i andres øyne, når man til stadighet blir påminnet om hvor lite man er verdt som menneske eller "ikke" menneske, en som ikke fortjener å leve, fordi de har vært en belastning...

Det er ikke alle som kommer fra gode hjem, det er ikke alle som har voksne til å ta vare på seg, det er ikke alle som klarer å ikke ty til "himmelen" da rusen er en flukt fra alt det jævlige man har opplevd...

Synd at datteren din ikke har fått sett dette før, da det er en realitet som kommer til å bli større og større etter hver dag som går....

Jeg var 8 år første gang jeg fant min stefar med en heroin sprøyte i armen, da hadde han tatt overdose... (skulle vel egentlig bare ha latt ham ligget der, istedenfor ringte jeg til ambulanse, noe jeg ANGRER masse på idag, da hadde livet mitt kansje vært et ganske annet)

Ikke kom å si at jeg hadde et valg, voldtatt og knivstukket og forlatt til å dø... da fikk jeg vite at dette var min feil, jeg fikk ikke støtte noen plass, jeg var helt alene... da startet jeg å drikke, i de miljøene ble jeg godtatt, dajeg ble støtt ut fordi jeg gikk til anmeldelse på overgriperen min (kristent miljø) ble kallt rasist og løgner selv om jeg hadde, så jeg var alkoholiker før jeg gikk i åttende klasse, og da jeg våkna opp i en alder av 25 nesten 26 var HELE livet mitt borte....

Skal man klage på hva som er ROTEN til alt ondt så er det i mine øyne foreldre og alkohol...

Det er ikke alltid de lar deg ha et VALG!

De har allerede VALGT FOR deg!

Det er nok ikke "slike som deg" som har et bevisst valg. De som bevisst velger er de som kommer fra "vellykkete" familier - der det er status å ruse seg. Både hos middelklasse og spesielt overklasse-mennesker er det status å ruse seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sandex

Javisst. Hasjsprøytene florerer på galehus, ikke sant?

Ja - kanskje vi eksempelvis skulle regnet ut hvor mange på ungdomspsykiatrisk som er der pga. stoff-problemer. Ikke lite det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pros and cons

Skremselspropaganda?! Det er harde fakta!

Skjerp deg favn!

Nei, det er skremselspropaganda. Jeg er selv sterk motstander av all legalisering og allmenn tilgjengeliggjøring, men veien fra himmel til helvete er ikke en hasjpipe. Eller en *hasjsprøyte*, slik som i filmen.. :-)

Jeg husker oppstandelsen rundt Inga Marte Thorkildsen for et par år siden, da hun sa i et intervju at hun hadde røyka hasj en gang. Stortingsrepresentanter fra andre partier gikk ut og kritiserte henne for å være klar over sin rolle som forbilde, blabla..

Ungdommer VET at hasj ikke er sunt, men de vet også at ting ikke er så svart-hvitt. Skal vi bli tatt seriøst, kan vi ikke formulere oss slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pros and cons

Nei, det er skremselspropaganda. Jeg er selv sterk motstander av all legalisering og allmenn tilgjengeliggjøring, men veien fra himmel til helvete er ikke en hasjpipe. Eller en *hasjsprøyte*, slik som i filmen.. :-)

Jeg husker oppstandelsen rundt Inga Marte Thorkildsen for et par år siden, da hun sa i et intervju at hun hadde røyka hasj en gang. Stortingsrepresentanter fra andre partier gikk ut og kritiserte henne for å være klar over sin rolle som forbilde, blabla..

Ungdommer VET at hasj ikke er sunt, men de vet også at ting ikke er så svart-hvitt. Skal vi bli tatt seriøst, kan vi ikke formulere oss slik.

Eh... Jeg mente at hun ble kritisert for IKKE å være klar over sin rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pros and cons

Ja - kanskje vi eksempelvis skulle regnet ut hvor mange på ungdomspsykiatrisk som er der pga. stoff-problemer. Ikke lite det!

Tok du ikke favns poeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du prater om VALG, åssen kan du overhode prate om VALG når du ikke har vært i den situasjonen selv?

Åssen velger man?

Utifra det man har opplevd?

Jeg var Narkoman i 10 år, har vært rusfri i to nå til sommeren... Det var et VALG, men ikke å begynne med det!Når man har hatt et liv der man ikke er verdt noe i andres øyne, når man til stadighet blir påminnet om hvor lite man er verdt som menneske eller "ikke" menneske, en som ikke fortjener å leve, fordi de har vært en belastning...

Det er ikke alle som kommer fra gode hjem, det er ikke alle som har voksne til å ta vare på seg, det er ikke alle som klarer å ikke ty til "himmelen" da rusen er en flukt fra alt det jævlige man har opplevd...

Synd at datteren din ikke har fått sett dette før, da det er en realitet som kommer til å bli større og større etter hver dag som går....

Jeg var 8 år første gang jeg fant min stefar med en heroin sprøyte i armen, da hadde han tatt overdose... (skulle vel egentlig bare ha latt ham ligget der, istedenfor ringte jeg til ambulanse, noe jeg ANGRER masse på idag, da hadde livet mitt kansje vært et ganske annet)

Ikke kom å si at jeg hadde et valg, voldtatt og knivstukket og forlatt til å dø... da fikk jeg vite at dette var min feil, jeg fikk ikke støtte noen plass, jeg var helt alene... da startet jeg å drikke, i de miljøene ble jeg godtatt, dajeg ble støtt ut fordi jeg gikk til anmeldelse på overgriperen min (kristent miljø) ble kallt rasist og løgner selv om jeg hadde, så jeg var alkoholiker før jeg gikk i åttende klasse, og da jeg våkna opp i en alder av 25 nesten 26 var HELE livet mitt borte....

Skal man klage på hva som er ROTEN til alt ondt så er det i mine øyne foreldre og alkohol...

Det er ikke alltid de lar deg ha et VALG!

De har allerede VALGT FOR deg!

Jeg er helt enig med deg Mistera. Det er alt for mange som kakel. De er på tur i Oslo sentrum, ser på elendigheten rundt Plata og åpent eller fordekt godter seg over at de eller deres barn ikke er en av Dem. Men i forhold til rusmisbruk kan ingen være trygg på å gå fri,- absolutt ingen. Plata- folket trenger hjelp og medfølelse,- ikke fordømmelse. Forøvrig er jeg helt på linje når det gjelder å ta avstand til all narkotika,- også harsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du prater om VALG, åssen kan du overhode prate om VALG når du ikke har vært i den situasjonen selv?

Åssen velger man?

Utifra det man har opplevd?

Jeg var Narkoman i 10 år, har vært rusfri i to nå til sommeren... Det var et VALG, men ikke å begynne med det!Når man har hatt et liv der man ikke er verdt noe i andres øyne, når man til stadighet blir påminnet om hvor lite man er verdt som menneske eller "ikke" menneske, en som ikke fortjener å leve, fordi de har vært en belastning...

Det er ikke alle som kommer fra gode hjem, det er ikke alle som har voksne til å ta vare på seg, det er ikke alle som klarer å ikke ty til "himmelen" da rusen er en flukt fra alt det jævlige man har opplevd...

Synd at datteren din ikke har fått sett dette før, da det er en realitet som kommer til å bli større og større etter hver dag som går....

Jeg var 8 år første gang jeg fant min stefar med en heroin sprøyte i armen, da hadde han tatt overdose... (skulle vel egentlig bare ha latt ham ligget der, istedenfor ringte jeg til ambulanse, noe jeg ANGRER masse på idag, da hadde livet mitt kansje vært et ganske annet)

Ikke kom å si at jeg hadde et valg, voldtatt og knivstukket og forlatt til å dø... da fikk jeg vite at dette var min feil, jeg fikk ikke støtte noen plass, jeg var helt alene... da startet jeg å drikke, i de miljøene ble jeg godtatt, dajeg ble støtt ut fordi jeg gikk til anmeldelse på overgriperen min (kristent miljø) ble kallt rasist og løgner selv om jeg hadde, så jeg var alkoholiker før jeg gikk i åttende klasse, og da jeg våkna opp i en alder av 25 nesten 26 var HELE livet mitt borte....

Skal man klage på hva som er ROTEN til alt ondt så er det i mine øyne foreldre og alkohol...

Det er ikke alltid de lar deg ha et VALG!

De har allerede VALGT FOR deg!

Det var min datter som tok opp det med at de hadde et valg - og det likte jeg at hun gjorde. Hun er i en annen situasjon enn deg, og KAN faktisk velge det bort. Jeg har også en nær venninne som var narkoman i 10 år og er nå ute av det - ære være dere for det, det er nesten umulig for oss "beskyttede" mennesker som bare har klart å slutte å røyke å fatte hva dere har gått igjennom.

Ja, jeg tror nok at dine foreldre allerede hatt tatt ditt "valg" for deg, for hadde du hatt en ok barndom - så hadde du muligens ikek valgt dette.

Jeg kjenner mange "vellykkede" ungdom fra "vellykkede hjem -bare 6'ere på vidergående etc. så VELGER de faktisk å begynne å SELGE dritten for å finasiere biler og fester og spanderer på damer - så smaker de på varene........de hadde et VALG, jenta mi - ikke som deg.Ja, de slutter ikke å selge dritten når en i kameratflokken dør av en overdose ecstasy heller...de bare tror de sørger. Pengene er for fristende. De lyver, gjemmer unna og er flinke til å manipulere omgivelsene sine. Jeg har sett nok av denne dritten.

Jeg ønsker deg alt godt - jeg syns du har utkjempet et sant helvete, og du hadde ikke mange VALGENE i livet ditt. men du har det nå.

Den beste hevn er å leve et godt liv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg Mistera. Det er alt for mange som kakel. De er på tur i Oslo sentrum, ser på elendigheten rundt Plata og åpent eller fordekt godter seg over at de eller deres barn ikke er en av Dem. Men i forhold til rusmisbruk kan ingen være trygg på å gå fri,- absolutt ingen. Plata- folket trenger hjelp og medfølelse,- ikke fordømmelse. Forøvrig er jeg helt på linje når det gjelder å ta avstand til all narkotika,- også harsj.

Da må du ha misforstått meg kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...