Gå til innhold

En enslig dødsannonse


Mr Kahn

Anbefalte innlegg

... jeg ser ingen grunn til å tyte innleggene fulle med

:-) -- ;-) -- *s* -- *S* -- *klem* --- *klemzzzzz* -- 'Jeg liker deg kjempeinnmari mye' -- 'Å, uuuuunnskyld at jeg ikke mente det samme som deg straks og med en gang' -- 'Du er den hyggeligste, peneste og snilleste på Dol, ja i hele verden!' -- 'Jeg liker deg så mye at nå har du gjort dagen min helt, helt utrolig' -- 'Takk for at du er du' -- 'Med veldig vennlig hilsen' -- 'Med kjempevennlig, veldig vennlig-vennlig klemmehilsen'

**

PS: Jeg har et kvikt, språkøkonomiserende hode og tar for gitt at folk flest har en viss allmennkompetanse slik at det er overflødig å greie ut om de mest selvfølgelige ting.

PPS: Du er ingen solstråle, akkurat, hehe

Point taken. *ler*

Ha en humørfylt dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 334
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kakel

    64

  • Mr Kahn

    48

  • Flows

    42

  • Prozak

    34

Mest aktive i denne tråden

Ja, det er jo det som er - vi er forskjellige - og det er slik vi ER.

Kom til å tenkte på de som har blitt mishandlet da de var små - noen "reiser" seg og blir fantastiske foreldre selv, -mens noen blir akkurat lik sine foreldre. Forstå det den som kan :)

Hvem som blir hva avhenger nok en del av livssyn.

Noen tar ansvar for egne liv - ser sammenhenger og eget ansvar - og har en bevisst holdning på hvordan eget liv skal leves.

Andre tar mindre ansvar for egne liv - har vanskelig for å se sammenhenger og eget ansvar - og er mestere i å finne eksterne årsaker til hvorfor eget liv leves som det gjør.

Derav får man stor differanse også i hvordan man fungerer som foreldre - selv med en grunnleggehnde lik bakgrunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja.

Det er en større sannhet nå enn før at det ikke er slik at alle heroinister i dag startet med hasj.

Samtidig er det en sammenheng mellom det å på et tidspunkt starte med et misbruk av et "mildere" narkotisk stoff - og det å ende opp som tung misbruker senere.

Har sett mange tilfeller på det - blant annet et i nær familie - hvor hasj var inngangsportalen til dette.

At alkohol er farligere er jeg nok uenig i. Ja; det er flere som har et alkoholmisbruk som lager problemer i samfunnet enn de som har et misbruk av hasj - men samtidig er det slik at alkoholikere ikke har en særlig videre negativ utvikling; noe en som misbruker hasj har et langt større potensiale for å gjøre.

Noe av poenget vil uansett være at hasj er ulovlig; og ved å frivillig velge å benytte et ulovlig rusmiddel - krysses en grense. Den som krysser den grensen, velger bevisst at egen personlig nytelse er viktigere enn det å opprettholde rammene til samfunnet man bor i. Og at egen personlig nytelse er så viktig for en som menneske at man ikke har noen moralske skrupler mot å gjennom dette (som oftest) direkte eller indirekte gi økonomisk støtte til organisert kriminalitet.

Som oftest - fordi det er faktum at en del mennesker har interessante potteplanter også i Norge.

...

Norsk narkotika og rusmiddelpolitikk er til å gråte av. Det er jeg fullstendig enig i.

Men det å legalisere hasj/cannabis vil nok ikke løse problemet - ut fra hva jeg vet har man vel ikke hatt udelt positive erfaringer med dette i Nederland; især ikke med tanke på utviklingen av det tunge rusmisbrukermiljøet der de siste årene.

Om du mener jeg tar feil på dette tidspunktet; henvis gjerne til publiserte undersøkelser i medisinsk faglitteratur de siste årene som spesifikt tar for seg utviklingen i et land som har legalisert hasj/cannabis - og studert over lengre hvordan det har påvirket rusmisbrukermiljøet og rekrutteringen til dette.

*applaus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som blir hva avhenger nok en del av livssyn.

Noen tar ansvar for egne liv - ser sammenhenger og eget ansvar - og har en bevisst holdning på hvordan eget liv skal leves.

Andre tar mindre ansvar for egne liv - har vanskelig for å se sammenhenger og eget ansvar - og er mestere i å finne eksterne årsaker til hvorfor eget liv leves som det gjør.

Derav får man stor differanse også i hvordan man fungerer som foreldre - selv med en grunnleggehnde lik bakgrunn...

mm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er egentlig ganske like -du og Kahn'en sånn. Jeg bruker å si til han. Hvorfor slenger du ikke på et smil akkurat der, -eller hvorfor sier du at du ikke mener "alle muslimer" etc. - - - da sier ha; "det anser jeg som undøvendig - det er selfvølgeligheter" etc.

men, -DOL'ere tar som regel det meste helt bokstavelig - det har jeg da selv erfart - på de mest uskyldige innlegg :)

Foresten, favn - jeg liker deg kjempemasse - sel om vi oft er uenig på sak- men jeg liker deg mest i mail - hehe

KOZ og KLEMZ!

Med varme hilsener (og du vet jeg mener det)

Var det nå jeg skulle tørke opp snørr og tårer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er egentlig ganske like -du og Kahn'en sånn. Jeg bruker å si til han. Hvorfor slenger du ikke på et smil akkurat der, -eller hvorfor sier du at du ikke mener "alle muslimer" etc. - - - da sier ha; "det anser jeg som undøvendig - det er selfvølgeligheter" etc.

men, -DOL'ere tar som regel det meste helt bokstavelig - det har jeg da selv erfart - på de mest uskyldige innlegg :)

Foresten, favn - jeg liker deg kjempemasse - sel om vi oft er uenig på sak- men jeg liker deg mest i mail - hehe

KOZ og KLEMZ!

Med varme hilsener (og du vet jeg mener det)

Hva!!?? Lik han derre *%&!¤¤#!!??

Nei, men litt alvorlig, jeg mener det. Jeg greier ikke å vurdere leserne av disse innleggene dit hen at alle må forklares alt som tenkes kan, før jeg kommer med et slags poeng. Uff, noe så kjedelig. Jeg er vant til å snakke med folk som har en temmelig bred og dyp forståelseshorisont, og kan dessverre ikke forandre meg. Jeg tror dessuten at de oppegående klarer seg bra uten at jeg klemmer dem.

Ooops forresten, mumseklemzze masse til deg også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tullprat laguna, bare tullprat. Nesten samtlige narkomane startet med canabis.

mvh

Jeg må nok si meg enig med laguna at de fleste har nok startet med brødskiver og leverpostei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og hva legger du i begrepet avkriminaliseres...?

Pr. i dag blir man ikke arrestert for å være ruset.

Er det ikke slik at narkomane er jaget, hundset, fredløse og fratatt ethvert menneskeverd - bortsett fra når det passer noen et øyeblikk å komme i avisa med Skopusser-Lars i hånda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å starte noen krangel, men jeg synes faktisk Flows ikler seg en penere språkdrakt enn den du tar på deg i slike debatter.

Du virker spiss og sur, og noen ganger er du direkte usaklig. Det er i hvert fall min erfaring med deg.

Forresten, synes du virkelig vedkommende du refererer til 'ikler seg pen språkdrakt' etter at du har lest hva h*n får seg til av personlige frekkheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva!!?? Lik han derre *%&!¤¤#!!??

Nei, men litt alvorlig, jeg mener det. Jeg greier ikke å vurdere leserne av disse innleggene dit hen at alle må forklares alt som tenkes kan, før jeg kommer med et slags poeng. Uff, noe så kjedelig. Jeg er vant til å snakke med folk som har en temmelig bred og dyp forståelseshorisont, og kan dessverre ikke forandre meg. Jeg tror dessuten at de oppegående klarer seg bra uten at jeg klemmer dem.

Ooops forresten, mumseklemzze masse til deg også ;-)

Enig - men så er jeg en sånn type som ikke ORKER å få fiender, derfor FORKLARER jeg :)

Alt er mye enklere i RL da. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym nå ja..

Nei, det er jævlig svart7hvitt og ikke tilfelle!

Selvsagt finnes det blandingsmisbrukere, det finnes heroinjunkies, det finnes ungdom som knipser e i helgene, det finnes folk som koser seg med et glass rødvin i helgene, det finnes folk som drikker sprit hver dag, det finnes folk som røyker en pipe nå og da, det finnes cokeheads som bruker cola for tusenlapper på en helg, det finnes limsniffere, det finnes folk som aldri blir høy på noe annet en sukker i teen..

Å dele dette opp i to typer miljøer, ett med dop og ett uten, det blir for snevert for meg..

Og alt for snevert om en skal forsøke å finne realistiske løsninger til å forhindre at folk skal leve ulykkelig og i verste fall dø av narkotikarelatert livstil.

ja, det gjør faktisk det. Ikke alle driver med tunge stoffer. Flere i min omgangskrets røyker bare hasj og pot en gang i blant. Kanskje hver kveld, men ikgen av de bruker tyngre stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok si meg enig med laguna at de fleste har nok startet med brødskiver og leverpostei.

Ja, sånt blir en også lett avhenig av. For ikke å snakke om denne hersens Nugatti'n. Dattera mi på 7 er allerede hekta, og midt i disse streiketider er det uråd å finne en pusher som kan skaffe Nugatti.

Livet er et helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig - men så er jeg en sånn type som ikke ORKER å få fiender, derfor FORKLARER jeg :)

Alt er mye enklere i RL da. . .

Jeg orker ikke fiender jeg heller. Jeg blir dessuten kjempelei meg av stygt snakk og ekle meldinger fra folk jeg ikke aner hvem er, selv om jeg prøver å ignorere skrullingene som dukker opp.

Men jeg er også jævlig sta. Og jeg vil IKKE skrive på en måte som ikke er min måte å skrive på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det akseptabelt for deg?>

Hva er dette for slags pisspreik, selvsagt mener jeg ikke det. Prøv deg ikke på idiotisk Sør taktikk og tilegg meg meninger jeg ikke har.

Du viser til at Norge er verst i verden og har misslykkets mest i rusomsorgen og at vi har flest dødfall. Jeg spurte bare om du kunne dokumentere det?

mvh

Jeg ser du ikke er så nøye med sitatene. Er du like skjødesløs i omgang med sannheten også?

"Verst i verden" ??

Litt om rusomsorg og helserom:

http://www.dagbladet.no/kultur/2001/04/28/254790.html

Statistikk over dødelighet pga. alkohol, narkotika, medikamenter:

http://www.ssb.no/emner/03/01/10/dodsarsak/

EUs ’narkotikadirektorat’ EMCDDA har nylig gitt ut en evalueringsrapport om bruk av sprøyterom i Europa: http://www.emcdda.eu.int/responses/themes/consumption_rooms.cfm

Narkotikafritt Norge - til hvilken pris? Om verdighet og nytenkning:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article591175.ece

Lovlig narkobruk kan gi helsegevinst:

http://www.bt.no/lokalt/article.jhtml?articleID=74959

2002

Annual report on the state of the drugs problem in the European Union and Norway;

http://ar2002.emcdda.eu.int/en/home-en.html

Oslo topper rankingen over de 42 verste narkotikabyene i Europa. Ikke i noen annen by dør så mange mennesker av overdose: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=6158934

Oslo, verst i Europa :

Tabellen viser antall døde av overdose per 100 000 innbyggere:

Oslo - 19,6

København - 15,5

Dublin - 14,8

Lisboa - 11,5

Budapest - 10,6

Stockholm - 8,7

Hamburg - 7,5

Amsterdam - 3,8

Moskva - 3,3

Paris - 1,8

Kilde: Council of Europés Pompidou Group

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke fiender jeg heller. Jeg blir dessuten kjempelei meg av stygt snakk og ekle meldinger fra folk jeg ikke aner hvem er, selv om jeg prøver å ignorere skrullingene som dukker opp.

Men jeg er også jævlig sta. Og jeg vil IKKE skrive på en måte som ikke er min måte å skrive på.

Hehe, rart hvordan denne cyberverden er - Noen takler faktisk å tenke på dette som "skrift på en skjerm" - mens jeg innbiller meg at det sitter folk bak. Som oftest flotte mennesker, - men gærningene fins jo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det akseptabelt for deg?>

Hva er dette for slags pisspreik, selvsagt mener jeg ikke det. Prøv deg ikke på idiotisk Sør taktikk og tilegg meg meninger jeg ikke har.

Du viser til at Norge er verst i verden og har misslykkets mest i rusomsorgen og at vi har flest dødfall. Jeg spurte bare om du kunne dokumentere det?

mvh

Goliath, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...