Gå til innhold

En enslig dødsannonse


Mr Kahn

Anbefalte innlegg

Jenta di er 12 år. Mange har den innstillingen som 12-åringer, men når puberteten setter inn, endrer livet seg.

Man kan få psykiske problemer, hormonene raser, ja, du vet kanskje hvordan det er? Er det noe som blir borte i all den ungdommelige rastløsheten, ja så er det ofte fornuften.

De ungdommene som havner utpå, trenger ikke komme fra dårlige hjem. Det går fint an å ikke like seg selv og livet sitt, for det. Tenk bare på alle ungdommene som tar selvmord, og foreldrene og omgivelsene skjønner ingen ting...

Man må være i stand til å se valgmulighetene sine, det er det som er poenget!

I know - har også ei på 21 år som har fått oss til å skjelve mang en gang. Hun vanket i dopmiljøet og hva vi sa eller ikke sa hadde ikke hjulpet det spøtt. Hun ble skremt av kameraten som døde av ecstasy, og valgte å flytte vekk fra miljøet. Jeg gjetter hun prøvde hasj, men det var ikke hasjen soom var verst i det miljøet - det var partydopet. Billig rus! 125,- for å feste en hel natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 334
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kakel

    64

  • Mr Kahn

    48

  • Flows

    42

  • Prozak

    34

Mest aktive i denne tråden

Du prater om VALG, åssen kan du overhode prate om VALG når du ikke har vært i den situasjonen selv?

Åssen velger man?

Utifra det man har opplevd?

Jeg var Narkoman i 10 år, har vært rusfri i to nå til sommeren... Det var et VALG, men ikke å begynne med det!Når man har hatt et liv der man ikke er verdt noe i andres øyne, når man til stadighet blir påminnet om hvor lite man er verdt som menneske eller "ikke" menneske, en som ikke fortjener å leve, fordi de har vært en belastning...

Det er ikke alle som kommer fra gode hjem, det er ikke alle som har voksne til å ta vare på seg, det er ikke alle som klarer å ikke ty til "himmelen" da rusen er en flukt fra alt det jævlige man har opplevd...

Synd at datteren din ikke har fått sett dette før, da det er en realitet som kommer til å bli større og større etter hver dag som går....

Jeg var 8 år første gang jeg fant min stefar med en heroin sprøyte i armen, da hadde han tatt overdose... (skulle vel egentlig bare ha latt ham ligget der, istedenfor ringte jeg til ambulanse, noe jeg ANGRER masse på idag, da hadde livet mitt kansje vært et ganske annet)

Ikke kom å si at jeg hadde et valg, voldtatt og knivstukket og forlatt til å dø... da fikk jeg vite at dette var min feil, jeg fikk ikke støtte noen plass, jeg var helt alene... da startet jeg å drikke, i de miljøene ble jeg godtatt, dajeg ble støtt ut fordi jeg gikk til anmeldelse på overgriperen min (kristent miljø) ble kallt rasist og løgner selv om jeg hadde, så jeg var alkoholiker før jeg gikk i åttende klasse, og da jeg våkna opp i en alder av 25 nesten 26 var HELE livet mitt borte....

Skal man klage på hva som er ROTEN til alt ondt så er det i mine øyne foreldre og alkohol...

Det er ikke alltid de lar deg ha et VALG!

De har allerede VALGT FOR deg!

Selvsagt har du et VALG! Kom ikke her å sutre om fæl barndom og at du ikke betydde noe for noen. Du burde betydd såpass for deg selv at du lot denne fanskapen være.

Narkomane, enten de er på kjøret eller reformerte; de er sanne mestre i å legge ansvaret for sin miseré over på alle andre enn dem selv.

TA ANSVAR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Det finnes faktisk ikke noen narkotikatrapp! Det eksister en viss korelasjon mellom å prøve alkohol og hasj og å prøve f.eks heroin, men det er IKKE det samme som et årsak og virknings forhold!

Narkotika og rusbruk kan ha med spenningsøking å gjøre men stort sett er det like relevant å påpeke at de fleste heroinister har spist leverposteibrødskive som at de har drukket øl eller røkt hasj.

Jeg mener at norsk narkotikapolitikk, som stort sett går ut på å prøve ting vi av erfaring ikke ser at ikke virker, er delskyldig i norges store antall overdose dødsfall. Noe av det skumleste er at det fortsatt blir snakket om narkotikatrappewn og av de enorme skadevirkningene av hasj(!) som ingen igrunn klarer å begrunne skikkelig, da alkohol er annerkjent farligere, og lovlig.

Jeg har ingen tro på å fortsette å lyve i ungdommen, det har vi ikke råd til! Vi må oppgradere behandlingstilbud, og erstatte skremselspropaganda med saklig opplysning.

Dessuten må vi innse at den livstilen junkier må for å for kunne opprettholde misbruket er minst like dødelig som selve junket. Og handle utifra denne vitenen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har du et VALG! Kom ikke her å sutre om fæl barndom og at du ikke betydde noe for noen. Du burde betydd såpass for deg selv at du lot denne fanskapen være.

Narkomane, enten de er på kjøret eller reformerte; de er sanne mestre i å legge ansvaret for sin miseré over på alle andre enn dem selv.

TA ANSVAR!

Om hun var et skadet barn - så tror ikke jeg at hun hadde ressurser nok til å velge rett. Det er ikke alle som har samme selvoppholdelsesdrift i seg etter å ha gjennomgått det samme som Mistera. Tror ikke engang vi skal prøve å sette oss inn i hvordan hun har hatt det. Mulig hun egentlig ville "dø litt" og å svinne bort i rus var kanskje det eneste hun kjente.

Du vet, mange velger de fæle tingene fordi det ligger en slags trygghet i det kjente. Slik som kvinner som blir mishandlet gang på gang havner i de samme destruktive forholdene igjen. Vi kan ikke forstå det - men vi kan se at det er slik.

MEN, jeg vet hvilke saker du sikter til der man skylder på foreldre som har gjort så godt de har kunnet - det er jækla dårlig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det du forfekter er feil, kan du bevise at problemene har blitt større eller at canabis ikke ødelegger huet ditt?

Eller er det bare noe du mener fordi det er hippt og politisk korekt i enkelte snevre kretser?

mvh

'Fordi det jeg forfekter er feil'

I mitt innlegg forfekter jeg ingenting. Jeg viser til Norges feilslåtte politikk.

Eller synes du det er greit at våre narkomane lever et liv i uverdighet og dør som fluer?

Er det akseptabelt for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg Mistera. Det er alt for mange som kakel. De er på tur i Oslo sentrum, ser på elendigheten rundt Plata og åpent eller fordekt godter seg over at de eller deres barn ikke er en av Dem. Men i forhold til rusmisbruk kan ingen være trygg på å gå fri,- absolutt ingen. Plata- folket trenger hjelp og medfølelse,- ikke fordømmelse. Forøvrig er jeg helt på linje når det gjelder å ta avstand til all narkotika,- også harsj.

«-De er på tur i Oslo sentrum, ser på elendigheten rundt Plata og åpent eller fordekt godter seg over at de eller deres barn ikke er en av Dem.-»

Dette er så forutinntatte påstander om en person du ikke kjenner, og så urettferdig at jeg spyr.

Jeg kjenner personen som var i byen i går, hun er min kone, og jeg kan forsikre deg om at hun ikke godter seg over andres tragedier.

Og tro ikke at en ikke er kvalifisert til å ha meninger eller til å ta affære selv om en ikke har ti - tyve års erfaring som neddopet crackhead. Det er på tide den edrue delen av befolkningen engasjerer seg mer, og da behøver de ikke noen besserwisserholdning fra klientellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes faktisk ikke noen narkotikatrapp! Det eksister en viss korelasjon mellom å prøve alkohol og hasj og å prøve f.eks heroin, men det er IKKE det samme som et årsak og virknings forhold!

Narkotika og rusbruk kan ha med spenningsøking å gjøre men stort sett er det like relevant å påpeke at de fleste heroinister har spist leverposteibrødskive som at de har drukket øl eller røkt hasj.

Jeg mener at norsk narkotikapolitikk, som stort sett går ut på å prøve ting vi av erfaring ikke ser at ikke virker, er delskyldig i norges store antall overdose dødsfall. Noe av det skumleste er at det fortsatt blir snakket om narkotikatrappewn og av de enorme skadevirkningene av hasj(!) som ingen igrunn klarer å begrunne skikkelig, da alkohol er annerkjent farligere, og lovlig.

Jeg har ingen tro på å fortsette å lyve i ungdommen, det har vi ikke råd til! Vi må oppgradere behandlingstilbud, og erstatte skremselspropaganda med saklig opplysning.

Dessuten må vi innse at den livstilen junkier må for å for kunne opprettholde misbruket er minst like dødelig som selve junket. Og handle utifra denne vitenen!

Det finnes i alle fall miljøer MED og miljøer UTEN dop. I slike miljøer florerer det av alt mulig. Det er vel heller sjeldent at det finnes miljøer som kun har funnet ut at hasj er greit nok - utenom i "fiffen" da :-) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«-De er på tur i Oslo sentrum, ser på elendigheten rundt Plata og åpent eller fordekt godter seg over at de eller deres barn ikke er en av Dem.-»

Dette er så forutinntatte påstander om en person du ikke kjenner, og så urettferdig at jeg spyr.

Jeg kjenner personen som var i byen i går, hun er min kone, og jeg kan forsikre deg om at hun ikke godter seg over andres tragedier.

Og tro ikke at en ikke er kvalifisert til å ha meninger eller til å ta affære selv om en ikke har ti - tyve års erfaring som neddopet crackhead. Det er på tide den edrue delen av befolkningen engasjerer seg mer, og da behøver de ikke noen besserwisserholdning fra klientellet.

Ro deg ned mister! :) jeg skifter jo nick fortere enn andre (forhåpentligvis) skifter sokker - så de kan jo ikke vite hva jeg står for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk ikke noen narkotikatrapp! Det eksister en viss korelasjon mellom å prøve alkohol og hasj og å prøve f.eks heroin, men det er IKKE det samme som et årsak og virknings forhold!

Narkotika og rusbruk kan ha med spenningsøking å gjøre men stort sett er det like relevant å påpeke at de fleste heroinister har spist leverposteibrødskive som at de har drukket øl eller røkt hasj.

Jeg mener at norsk narkotikapolitikk, som stort sett går ut på å prøve ting vi av erfaring ikke ser at ikke virker, er delskyldig i norges store antall overdose dødsfall. Noe av det skumleste er at det fortsatt blir snakket om narkotikatrappewn og av de enorme skadevirkningene av hasj(!) som ingen igrunn klarer å begrunne skikkelig, da alkohol er annerkjent farligere, og lovlig.

Jeg har ingen tro på å fortsette å lyve i ungdommen, det har vi ikke råd til! Vi må oppgradere behandlingstilbud, og erstatte skremselspropaganda med saklig opplysning.

Dessuten må vi innse at den livstilen junkier må for å for kunne opprettholde misbruket er minst like dødelig som selve junket. Og handle utifra denne vitenen!

Tiltredes !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Det finnes i alle fall miljøer MED og miljøer UTEN dop. I slike miljøer florerer det av alt mulig. Det er vel heller sjeldent at det finnes miljøer som kun har funnet ut at hasj er greit nok - utenom i "fiffen" da :-) -

Det er ikke tilfelle..:-)

Rusbruk eksisterer i mange forskjellige miljøer, og "veien" til heroin er ikke slik den er beskrevet i "kjør meg til slottsparken" eller "himmel og helvete".

Mange bruker hasj uten noen gang å vurdere å bruke heroin.

Ønsker vi å gjøre noe med narkotikamisbruk må vi vite litt om hvor og hvordan og ikke bare lene oss på gamle myter og stereotypier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

I know - har også ei på 21 år som har fått oss til å skjelve mang en gang. Hun vanket i dopmiljøet og hva vi sa eller ikke sa hadde ikke hjulpet det spøtt. Hun ble skremt av kameraten som døde av ecstasy, og valgte å flytte vekk fra miljøet. Jeg gjetter hun prøvde hasj, men det var ikke hasjen soom var verst i det miljøet - det var partydopet. Billig rus! 125,- for å feste en hel natt...

"Jeg gjetter hun prøvde hasj, men det var ikke hasjen soom var verst i det miljøet - det var partydopet."

Hasjen er i det samme miljøet, så hun gjorde sikkert det, ja.

Helt rått at ungene bruker de pillene, men det er vi voksne som svikter med opplysninger.

Folk som har vært narkomane burde dra rundt på skolene og fortelle om LSD, fleinsopp og amfetamin, for kanskje ungdommene skjønner alvoret, når de får høre hva ekspertene sier om E.

Nytter ikke at bare læreren og foreldrene sier "farlig, farlig"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Fordi det jeg forfekter er feil'

I mitt innlegg forfekter jeg ingenting. Jeg viser til Norges feilslåtte politikk.

Eller synes du det er greit at våre narkomane lever et liv i uverdighet og dør som fluer?

Er det akseptabelt for deg?

Er det akseptabelt for deg?>

Hva er dette for slags pisspreik, selvsagt mener jeg ikke det. Prøv deg ikke på idiotisk Sør taktikk og tilegg meg meninger jeg ikke har.

Du viser til at Norge er verst i verden og har misslykkets mest i rusomsorgen og at vi har flest dødfall. Jeg spurte bare om du kunne dokumentere det?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tilfelle..:-)

Rusbruk eksisterer i mange forskjellige miljøer, og "veien" til heroin er ikke slik den er beskrevet i "kjør meg til slottsparken" eller "himmel og helvete".

Mange bruker hasj uten noen gang å vurdere å bruke heroin.

Ønsker vi å gjøre noe med narkotikamisbruk må vi vite litt om hvor og hvordan og ikke bare lene oss på gamle myter og stereotypier.

Hva er det som IKKE er tilfelle - ?????

SELVSAGT finnes det miljøer MED og miljøer UTEN dop!?!?!?!?!

Og jo, jeg tør påstå at det er sjeldent med BARE hasj. Ta en kikk i bukselommene til disse folkene og se om du ikke finner både Rohypnol og Ecstasy og Absolutt Vodka (litt store lommer da..)

Der jeg kommer fra - i Trøndelag er det vanlig og helt "normalt" å drikke seg snydens etter man er konfirmert. Da vi var der og hadde med vår dengang 16-åring, var de helt forskrekket over vår holdning til dette. NEi, jeg skjenker ikke mine barn. Vi valgte å holde oss unna karsk-koppen til og med. Det hører ikke noen steder hjemme å sitte å supe seg drita sammen med ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke tilfelle..:-)

Rusbruk eksisterer i mange forskjellige miljøer, og "veien" til heroin er ikke slik den er beskrevet i "kjør meg til slottsparken" eller "himmel og helvete".

Mange bruker hasj uten noen gang å vurdere å bruke heroin.

Ønsker vi å gjøre noe med narkotikamisbruk må vi vite litt om hvor og hvordan og ikke bare lene oss på gamle myter og stereotypier.

Hva er det som IKKE er tilfelle - ?????

SELVSAGT finnes det miljøer MED og miljøer UTEN dop!?!?!?!?!

Og jo, jeg tør påstå at det er sjeldent med BARE hasj. Ta en kikk i bukselommene til disse folkene og se om du ikke finner både Rohypnol og Ecstasy og Absolutt Vodka (litt store lommer da..)

Der jeg kommer fra - i Trøndelag er det vanlig og helt "normalt" å drikke seg snydens etter man er konfirmert. Da vi var der og hadde med vår dengang 16-åring, var de helt forskrekket over vår holdning til dette. NEi, jeg skjenker ikke mine barn. Vi valgte å holde oss unna karsk-koppen til og med. Det hører ikke noen steder hjemme å sitte å supe seg drita sammen med ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro deg ned mister! :) jeg skifter jo nick fortere enn andre (forhåpentligvis) skifter sokker - så de kan jo ikke vite hva jeg står for :)

Nah, jeg blir bare så møk lei av folk som valser inn og strør om seg med karakteristikker som er hule og åpne i begge ender. Vi er begge engasjert i tiltak mot rusmusbruk og salg, og når folk brenner av fra hofta på denne måten, da blir jeg sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk ikke noen narkotikatrapp! Det eksister en viss korelasjon mellom å prøve alkohol og hasj og å prøve f.eks heroin, men det er IKKE det samme som et årsak og virknings forhold!

Narkotika og rusbruk kan ha med spenningsøking å gjøre men stort sett er det like relevant å påpeke at de fleste heroinister har spist leverposteibrødskive som at de har drukket øl eller røkt hasj.

Jeg mener at norsk narkotikapolitikk, som stort sett går ut på å prøve ting vi av erfaring ikke ser at ikke virker, er delskyldig i norges store antall overdose dødsfall. Noe av det skumleste er at det fortsatt blir snakket om narkotikatrappewn og av de enorme skadevirkningene av hasj(!) som ingen igrunn klarer å begrunne skikkelig, da alkohol er annerkjent farligere, og lovlig.

Jeg har ingen tro på å fortsette å lyve i ungdommen, det har vi ikke råd til! Vi må oppgradere behandlingstilbud, og erstatte skremselspropaganda med saklig opplysning.

Dessuten må vi innse at den livstilen junkier må for å for kunne opprettholde misbruket er minst like dødelig som selve junket. Og handle utifra denne vitenen!

Bare tullprat laguna, bare tullprat. Nesten samtlige narkomane startet med canabis.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg gjetter hun prøvde hasj, men det var ikke hasjen soom var verst i det miljøet - det var partydopet."

Hasjen er i det samme miljøet, så hun gjorde sikkert det, ja.

Helt rått at ungene bruker de pillene, men det er vi voksne som svikter med opplysninger.

Folk som har vært narkomane burde dra rundt på skolene og fortelle om LSD, fleinsopp og amfetamin, for kanskje ungdommene skjønner alvoret, når de får høre hva ekspertene sier om E.

Nytter ikke at bare læreren og foreldrene sier "farlig, farlig"...

Hørte et intervju på radioen om akkurat det samme. Der påstod de faktisk at ex-narkomane IKKE burde reise rundt slik, fordi de gir et signal om at det kan man bare slutte med.

Man burde heller fokusere på ANDRE ting - forebygge. Ungdom er jo sånn at det de får høre om, farlig eller ikke, -det er spennende.

Jeg, mitt naut - fra en A4-familie - begynte å røyke som 14-åring da vi hadde en Hr.Smith på besøk på skolen- en som hadde fått strupekreft og stod og fortalte hvor farlig røyken var. ......og jeg skulle ikke la meg skremme....

Man er jo ikke helt riktig klok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah, jeg blir bare så møk lei av folk som valser inn og strør om seg med karakteristikker som er hule og åpne i begge ender. Vi er begge engasjert i tiltak mot rusmusbruk og salg, og når folk brenner av fra hofta på denne måten, da blir jeg sur.

Veit det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hva er det som IKKE er tilfelle - ?????

SELVSAGT finnes det miljøer MED og miljøer UTEN dop!?!?!?!?!

Og jo, jeg tør påstå at det er sjeldent med BARE hasj. Ta en kikk i bukselommene til disse folkene og se om du ikke finner både Rohypnol og Ecstasy og Absolutt Vodka (litt store lommer da..)

Der jeg kommer fra - i Trøndelag er det vanlig og helt "normalt" å drikke seg snydens etter man er konfirmert. Da vi var der og hadde med vår dengang 16-åring, var de helt forskrekket over vår holdning til dette. NEi, jeg skjenker ikke mine barn. Vi valgte å holde oss unna karsk-koppen til og med. Det hører ikke noen steder hjemme å sitte å supe seg drita sammen med ungene.

Nei, det er jævlig svart7hvitt og ikke tilfelle!

Selvsagt finnes det blandingsmisbrukere, det finnes heroinjunkies, det finnes ungdom som knipser e i helgene, det finnes folk som koser seg med et glass rødvin i helgene, det finnes folk som drikker sprit hver dag, det finnes folk som røyker en pipe nå og da, det finnes cokeheads som bruker cola for tusenlapper på en helg, det finnes limsniffere, det finnes folk som aldri blir høy på noe annet en sukker i teen..

Å dele dette opp i to typer miljøer, ett med dop og ett uten, det blir for snevert for meg..

Og alt for snevert om en skal forsøke å finne realistiske løsninger til å forhindre at folk skal leve ulykkelig og i verste fall dø av narkotikarelatert livstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Bare tullprat laguna, bare tullprat. Nesten samtlige narkomane startet med canabis.

mvh

Og nesten alle junkies har spist fiskeboller..Og drukket rødsaft.

Er det noen årsakssammenheng mellom fiskeboller og heroin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...