Gå til innhold

En enslig dødsannonse


Mr Kahn

Anbefalte innlegg

Er det rart at ungdommen ler når de blir presentert for den type avsindig skremselspropaganda som du serverer?

Som sakset fra Himmel og helvete... hehe

Du tar selvsagt feil.

Man må bedrive saklig fakta opplysning. Psyk. sykehus er full av ungdom som har eksprimentert med stoff, og som regel hasj og canabis først.

Man vet også at det er farlig og røyke vanlig tobakk, gjennom opplysningskampanjer gjennom mange år er det langt færre som røyker i dag enn tidligere. Det er bra.

Men fra tidligere lesning av innlegg fra deg favn, vet jeg at du er av Dols aller mest spydige og lite konstruktive personer og diskutere med.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 334
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kakel

    64

  • Mr Kahn

    48

  • Flows

    42

  • Prozak

    34

Mest aktive i denne tråden

Jeg er helt enig med deg Mistera. Det er alt for mange som kakel. De er på tur i Oslo sentrum, ser på elendigheten rundt Plata og åpent eller fordekt godter seg over at de eller deres barn ikke er en av Dem. Men i forhold til rusmisbruk kan ingen være trygg på å gå fri,- absolutt ingen. Plata- folket trenger hjelp og medfølelse,- ikke fordømmelse. Forøvrig er jeg helt på linje når det gjelder å ta avstand til all narkotika,- også harsj.

Du skrev forresten;

"åpent eller fordekt godter seg over at de eller deres barn ikke er en av Dem"

nei - det gjør jeg aldeles ikke - jeg har sett for mye av dette - mest fra SALGS-siden og det er en kynisk bransje som ødelegger liv. Vi foreldre der jeg bor jobber aktivt mot narkotika - vi har et nettverk med frivillige som holder vakt, arrangerer fester etc. Flere langere har blitt lagt i bakken til politiet kom, og det var ikke få piller som datt ut av bukselommene der i gården. Vi har strips som vi kan få for å test urin, vi har foredrag fra politi, vi har tett samarbeid med skole - det er bl. annnet ikke lov å gå på do i timene på ungdomsskolen, da salget ofte foregår der. Det er masse mer jeg kunne ha listet opp her.'

jeg er for fanken ingen provisnfrue på tur til Oslo som aldri har sett en narkoman før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandex

Tok du ikke favns poeng?

Nei, for jeg trodde Favn svarte på Mr Kahn sitt innlegg :) Så - der misforstod jeg litt... men men shit la gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandex

Javisst. Hasjsprøytene florerer på galehus, ikke sant?

Ehhh... jeg burde følge litt bedre med. Jeg trodde du svarte på Mr Kahn sitt innlegg :) Så da tror jeg mitt forsøk på diskusjon er over i dag... hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev forresten;

"åpent eller fordekt godter seg over at de eller deres barn ikke er en av Dem"

nei - det gjør jeg aldeles ikke - jeg har sett for mye av dette - mest fra SALGS-siden og det er en kynisk bransje som ødelegger liv. Vi foreldre der jeg bor jobber aktivt mot narkotika - vi har et nettverk med frivillige som holder vakt, arrangerer fester etc. Flere langere har blitt lagt i bakken til politiet kom, og det var ikke få piller som datt ut av bukselommene der i gården. Vi har strips som vi kan få for å test urin, vi har foredrag fra politi, vi har tett samarbeid med skole - det er bl. annnet ikke lov å gå på do i timene på ungdomsskolen, da salget ofte foregår der. Det er masse mer jeg kunne ha listet opp her.'

jeg er for fanken ingen provisnfrue på tur til Oslo som aldri har sett en narkoman før.

Du er kanskje ikke noen provinsfrue...osv, men du høres likevel ut som en. Også der jeg kommer fra har vi en meget aktiv foreldreinnsats mot narkosalg og bruk. Men det forhindrer ikke at man lar seg sjokkere eller godter seg litt over de narkomanes tragedie,- noen er til og med redd for dem. Selv om narkomane er vanlige mennesker som deg og meg, men som har blitt et offer for "det beste jeg vet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kanskje ikke noen provinsfrue...osv, men du høres likevel ut som en. Også der jeg kommer fra har vi en meget aktiv foreldreinnsats mot narkosalg og bruk. Men det forhindrer ikke at man lar seg sjokkere eller godter seg litt over de narkomanes tragedie,- noen er til og med redd for dem. Selv om narkomane er vanlige mennesker som deg og meg, men som har blitt et offer for "det beste jeg vet".

*Men det forhindrer ikke at man lar seg sjokkere eller godter seg litt over de narkomanes tragedie,- noen er til og med redd for dem*

Det gjelder altså ikke meg. Jeg er ikke sjokkert, jeg godter meg såvisst ikke over dem. Og redd dem er jeg ikke - jeg er redd selgerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tar selvsagt feil.

Man må bedrive saklig fakta opplysning. Psyk. sykehus er full av ungdom som har eksprimentert med stoff, og som regel hasj og canabis først.

Man vet også at det er farlig og røyke vanlig tobakk, gjennom opplysningskampanjer gjennom mange år er det langt færre som røyker i dag enn tidligere. Det er bra.

Men fra tidligere lesning av innlegg fra deg favn, vet jeg at du er av Dols aller mest spydige og lite konstruktive personer og diskutere med.

mvh

Jasså, så din agenda er å 'bedrive saklig fakta opplysning'...

Som her, kanskje:

'mange "dumminger" ynder og bagatellisere bruken av f.eks hasj. Det er ren og skjær galskap.'

Eller her:

'Å begynne med f.eks hasj er ren russisk rulett, man vet aldri hvem som er disponert for missbruk.'

Eller her:

'Men fra tidligere lesning av innlegg fra deg favn, vet jeg at du er av Dols aller mest spydige og lite konstruktive personer og diskutere med.'

Jeg skjønner jo at du har skiftet nick, men orker ikke å tenke over hva du er for en dust. 'Innleggene' dine får klare seg for evt lesere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, så din agenda er å 'bedrive saklig fakta opplysning'...

Som her, kanskje:

'mange "dumminger" ynder og bagatellisere bruken av f.eks hasj. Det er ren og skjær galskap.'

Eller her:

'Å begynne med f.eks hasj er ren russisk rulett, man vet aldri hvem som er disponert for missbruk.'

Eller her:

'Men fra tidligere lesning av innlegg fra deg favn, vet jeg at du er av Dols aller mest spydige og lite konstruktive personer og diskutere med.'

Jeg skjønner jo at du har skiftet nick, men orker ikke å tenke over hva du er for en dust. 'Innleggene' dine får klare seg for evt lesere.

Syns Flows er en flott mann jeg! - hvem han enn er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke "slike som deg" som har et bevisst valg. De som bevisst velger er de som kommer fra "vellykkete" familier - der det er status å ruse seg. Både hos middelklasse og spesielt overklasse-mennesker er det status å ruse seg...

Sånn er det. Pene reklamekonsulenter, adm.dirrer, børsanalytikere, leger, andre med snipp som har designerfetisjisme, pene hus, pene koner / menn, pene barn og pene kontoer boltrer seg i sentralstimulerende som spiser opp hjernene deres - mens naboer på hyggelig nick, dolere og inkompetente politikere er totalt hysteriske over cannabis. Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Flows er en flott mann jeg! - hvem han enn er! :)

Det må du da bare synes. Men jeg leser jo at han (?) er stygg i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så hjertelig enig med deg Mr Kahn, mange "dumminger" ynder og bagatellisere bruken av f.eks hasj. Det er ren og skjær galskap.

Det jævlige er at det fra tid til annen dukker opp "idioter" fra det psykiatriske og rusbeh. miljøer og forfekter/ hinter om samme syn. De er sikkert enkeltindivider som selv har prøvd, men vært heldige og ikke gått videre med sitt bruk.

Å begynne med f.eks hasj er ren russisk rulett, man vet aldri hvem som er disponert for missbruk.

Ha en god dag og hils kona :-)

mvh

Hlsningene er nok lest av rette vedkommende allerede. ;^)

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart at ungdommen ler når de blir presentert for den type avsindig skremselspropaganda som du serverer?

Som sakset fra Himmel og helvete... hehe

Ungdommen har ledd av skremselspropagandaen i 25 år.

Når man ser at Norge har en av Europas aller strengeste alkohol og narkotikapolitikk, og allikevel så ligger vi på topp i statistikkene over dop relaterte dødsfall pr innbygger, så burde man kanskje revudere sine standpunkter.

Men alkohol og narkotikapolitikken utformes jo på grunn av puritanske holdninger og ikke etter hva som har vist seg å fungere eller IKKE fungere (de siste 25 årene)

Hvorfor gjøre enda mer av det man ser ikke fungerer ?

*SUKK*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er det. Pene reklamekonsulenter, adm.dirrer, børsanalytikere, leger, andre med snipp som har designerfetisjisme, pene hus, pene koner / menn, pene barn og pene kontoer boltrer seg i sentralstimulerende som spiser opp hjernene deres - mens naboer på hyggelig nick, dolere og inkompetente politikere er totalt hysteriske over cannabis. Herregud.

Skjønner jo ditt behov for å forsvare din egen livsstil, men den blir ikke sunn og fornuftig av den grunn.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig, så enig, jeg leste den samme og nevnte det for min mellomste. Hun og jeg var, som du vet på Karl Johan i går og hun (12 år) var helt fælen over alle de som satt og tagg og letet i containere etc. Hun sa; "kanskje de ønsker seg familie og unger og jobb og sånn, det er så fælt, jeg ser dem er pene under håret" - jeg sa at de kanskje hadde HATT familie og sånn.

Vi kjørte også forbi "plata" da vi skulle parkere, og der stod en ambulanse med en person de holdt på med på en båre.

Så sier dattern; "hvorfor VALGTE de å begynne med dop?" -

Det var noe å tenke på - de hadde faktisk et valg, en gang....

trist

Trist? Det er så tragisk at det er hinsides beskrivelse. Dette er sønner, døtre, ...barna til noen.

Vi som har barn må gjøre alt som står i vår makt for å forhindre at narkotikaen får innpass i vårt miljø. Og tro meg, der er jeg villig til å gå meget langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommen har ledd av skremselspropagandaen i 25 år.

Når man ser at Norge har en av Europas aller strengeste alkohol og narkotikapolitikk, og allikevel så ligger vi på topp i statistikkene over dop relaterte dødsfall pr innbygger, så burde man kanskje revudere sine standpunkter.

Men alkohol og narkotikapolitikken utformes jo på grunn av puritanske holdninger og ikke etter hva som har vist seg å fungere eller IKKE fungere (de siste 25 årene)

Hvorfor gjøre enda mer av det man ser ikke fungerer ?

*SUKK*

Jeg tror at alkoholkonsumet i Norge er konstant - uansett regler eller ikke regler. MEN regler kan gi folk en pekepinn om moralske regler - en knagg "henge det man synes på", om du vil.

Det hadde vært interessant å sett nordmenn få lov til å kjøpe dop og alkohol "overalt" - fullt lovlig. Jeg tror forbruket hadde gjort et lite "hopp" sånn med det samme, så hadde det jevnet seg ut, og man ville likevel hatt stakkarene som sitter på gata og tigger.

Derfor syns jeg reglene kan være som de er - som et signal til ungdom i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommen har ledd av skremselspropagandaen i 25 år.

Når man ser at Norge har en av Europas aller strengeste alkohol og narkotikapolitikk, og allikevel så ligger vi på topp i statistikkene over dop relaterte dødsfall pr innbygger, så burde man kanskje revudere sine standpunkter.

Men alkohol og narkotikapolitikken utformes jo på grunn av puritanske holdninger og ikke etter hva som har vist seg å fungere eller IKKE fungere (de siste 25 årene)

Hvorfor gjøre enda mer av det man ser ikke fungerer ?

*SUKK*

Fordi det du forfekter er feil, kan du bevise at problemene har blitt større eller at canabis ikke ødelegger huet ditt?

Eller er det bare noe du mener fordi det er hippt og politisk korekt i enkelte snevre kretser?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist? Det er så tragisk at det er hinsides beskrivelse. Dette er sønner, døtre, ...barna til noen.

Vi som har barn må gjøre alt som står i vår makt for å forhindre at narkotikaen får innpass i vårt miljø. Og tro meg, der er jeg villig til å gå meget langt.

Ja, vi gjør jo så godt vi kan også da...Men de som har uegnede foreldre har det jo ikke så greit - hvem skal passe på de ungene? Ref, Mistera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at alkoholkonsumet i Norge er konstant - uansett regler eller ikke regler. MEN regler kan gi folk en pekepinn om moralske regler - en knagg "henge det man synes på", om du vil.

Det hadde vært interessant å sett nordmenn få lov til å kjøpe dop og alkohol "overalt" - fullt lovlig. Jeg tror forbruket hadde gjort et lite "hopp" sånn med det samme, så hadde det jevnet seg ut, og man ville likevel hatt stakkarene som sitter på gata og tigger.

Derfor syns jeg reglene kan være som de er - som et signal til ungdom i det minste.

enig :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Det var min datter som tok opp det med at de hadde et valg - og det likte jeg at hun gjorde. Hun er i en annen situasjon enn deg, og KAN faktisk velge det bort. Jeg har også en nær venninne som var narkoman i 10 år og er nå ute av det - ære være dere for det, det er nesten umulig for oss "beskyttede" mennesker som bare har klart å slutte å røyke å fatte hva dere har gått igjennom.

Ja, jeg tror nok at dine foreldre allerede hatt tatt ditt "valg" for deg, for hadde du hatt en ok barndom - så hadde du muligens ikek valgt dette.

Jeg kjenner mange "vellykkede" ungdom fra "vellykkede hjem -bare 6'ere på vidergående etc. så VELGER de faktisk å begynne å SELGE dritten for å finasiere biler og fester og spanderer på damer - så smaker de på varene........de hadde et VALG, jenta mi - ikke som deg.Ja, de slutter ikke å selge dritten når en i kameratflokken dør av en overdose ecstasy heller...de bare tror de sørger. Pengene er for fristende. De lyver, gjemmer unna og er flinke til å manipulere omgivelsene sine. Jeg har sett nok av denne dritten.

Jeg ønsker deg alt godt - jeg syns du har utkjempet et sant helvete, og du hadde ikke mange VALGENE i livet ditt. men du har det nå.

Den beste hevn er å leve et godt liv! :)

Jenta di er 12 år. Mange har den innstillingen som 12-åringer, men når puberteten setter inn, endrer livet seg.

Man kan få psykiske problemer, hormonene raser, ja, du vet kanskje hvordan det er? Er det noe som blir borte i all den ungdommelige rastløsheten, ja så er det ofte fornuften.

De ungdommene som havner utpå, trenger ikke komme fra dårlige hjem. Det går fint an å ikke like seg selv og livet sitt, for det. Tenk bare på alle ungdommene som tar selvmord, og foreldrene og omgivelsene skjønner ingen ting...

Man må være i stand til å se valgmulighetene sine, det er det som er poenget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...