Gå til innhold

Så sint...

Anbefalte innlegg

Gjest Aldri Mamma?
Skrevet

Jeg er ei jente på 23 år som de siste tre årene har vært inn og ut av sykehus og vært igjennom flere operasjoner.

Jeg ble gravid for ca 18 måneder siden, men ble da anbefalt av legen å ta abort, siden jeg i tillegg går på meget store doser med diverse medisiner.

For et par uker siden fikk jeg imidlertid vite at jeg er steril, og at dette kanskje kunne skyldes en av operasjonene eller alle tablettene.

Jeg er så forbanna! Hvordan er dette mulig? Og hvorfor har jeg aldri fått vite at dette kunne skje?

Sist gang jeg var hos legen, foreslo han i tillegg at jeg kanskje burde fjerne livmoren og eggstokkene, dette siden jeg allikevel er steril og siden veldig mange i min familie, deriblant min mor, har hatt kreft... Stemmer dette? er dette noe jeg nå bør vurdere?

Beklager hvis dette innlegget er på feil forum eller noe,,, jeg måtte bare få det ut.

Takk

Skrevet

Det stemmer at man i visse tilfeller vurderer å fjerne eggstokker osv. dersom kreft i disse organene er tydelig overrepresentert i familien. Men da vanligvis hos kvinner som har fått de barna de skal ha og / eller har kommet i overgangsalderen.

Det spørs jo hvilken måte du er steril på, altså hva som har gått galt - det finnes ganske mange løsninger og metoder i våre dager. Jeg hadde ikke hoppet på noen livmorfjerning i så ung alder uten å være brennsikker på at det ikke var noe håp. Jeg synes du skal snakke med en lege som er ekspert på kvinnelig infertilitet.

Hvis du skriver på Forum for Ufrivillig Barnløshet og oppgir hva som gjør deg steril, kan det hende du får tips.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...