Gå til innhold

Til alle som har mistet et barn...

Anbefalte innlegg

Gjest Naturbarn
Skrevet

Jeg vet heldigvis ikke hvordan det føles,men jeg føler absolutt MED dere.

Jeg er selv mamma til ei frisk jente på ett år og fikk lyst til å skrive noen trøstens ord til de som gidder å lese...

Jeg så et program for noen år siden om et par som hadde mistet sine tvillinger i ung alder (jeg tror det var Dr.Phil).

Programlederen sa at man kan aldri glemme det som har hendt, men man må heller aldri glemme den tida man faktisk fikk med barna sine før de døde...

Det er den tida man må glede seg over, at man var så heldig å få få kjenne disse utrolige små menneskene den korte tida de fikk på jorda vår.

Hver dag er en gave, hver dag må leves til det fulle! Det som kan utsettes til i morgen, bør man utsette til i morgen!

Det føles urettferdig at barn må dø før foreldrene, det er liksom ikke naturlig...

Håper det går bra med dere tross alt, og særlig til dere som har flere barn: husk å ta godt vare på dem, istedetfor å dvele ved det barnet som aldri fikk sjansen her i livet...

Lykke til med framtida:-)

mariaflyfly
Skrevet

Det hadde vært godt å slippe å lese slike bedrevitende innlegg. Særlig på dette forumet.

Skrevet

Det hadde vært godt å slippe å lese slike bedrevitende innlegg. Særlig på dette forumet.

Jeg synes tvert i mot at det var fine og sanne ord jeg. Takk for påminnelsen!

Gjest Naturbarn
Skrevet

Unnskyld meg,men mitt innlegg var ikke ment som "bedrevitende".

Hvorfor i all verden sier du noe sånt?

Det å miste et barn må være det verste som kan skje...

Jeg ble faktisk såret av ditt innlegg...det var vel det du ville oppnå?

Skrevet

Hei Naturbarn

Jeg forstår det du skriver og vil si med ditt innlegg.

Men jeg tror kanskje at det ikke var helt passende.

Vi som har mistet et barn har lov til å sørge for alltid, bare den som selv har mistet et barn vet hvor hardt det er.

Jeg tror ikke det er mange som "dveler" over barna sine - vi sørger bare.

Og dersom du ut i fra innleggene på disse sidene tror at -vi kun- sørger så er jo ikke det rett.

Vi skriver her inne når sorgen blir ekstra tung, når vi trenger å dele tankene våre med noen som forstår.

Heldigvis har vi nå egne lukkede forum der vi kan være oss selv.

Det er nok derfor aktiviteten har sunket sterkt her inne.

Du skriver også at vi må være takknemlige for den tiden vi fikk med barna våre..

Men det er mange, mange av oss som ikke fikk noen tid..

Jeg mistet min datter 6 uker før termin og fikk aldri høre henne gråte, aldri se henne bevege seg.

Jeg tror nok de aller, aller fleste (som jeg vet om) tar seg ekstra godt av de barna de har.

Mye bedre enn mange "vanlige" foreldre, for vi vet jo hva alternativet er..

Jeg vil takke for påminnelsen allikevel, og takke for at du tenker på oss her ute..

Gjest Naturbarn
Skrevet

Hei Naturbarn

Jeg forstår det du skriver og vil si med ditt innlegg.

Men jeg tror kanskje at det ikke var helt passende.

Vi som har mistet et barn har lov til å sørge for alltid, bare den som selv har mistet et barn vet hvor hardt det er.

Jeg tror ikke det er mange som "dveler" over barna sine - vi sørger bare.

Og dersom du ut i fra innleggene på disse sidene tror at -vi kun- sørger så er jo ikke det rett.

Vi skriver her inne når sorgen blir ekstra tung, når vi trenger å dele tankene våre med noen som forstår.

Heldigvis har vi nå egne lukkede forum der vi kan være oss selv.

Det er nok derfor aktiviteten har sunket sterkt her inne.

Du skriver også at vi må være takknemlige for den tiden vi fikk med barna våre..

Men det er mange, mange av oss som ikke fikk noen tid..

Jeg mistet min datter 6 uker før termin og fikk aldri høre henne gråte, aldri se henne bevege seg.

Jeg tror nok de aller, aller fleste (som jeg vet om) tar seg ekstra godt av de barna de har.

Mye bedre enn mange "vanlige" foreldre, for vi vet jo hva alternativet er..

Jeg vil takke for påminnelsen allikevel, og takke for at du tenker på oss her ute..

Beklager, det var ikke meningen å tråkke på noen...

Jeg tenkte også på de som mister barnet før det er født, men det fikk jeg ikke fram.

Det var bare det at da jeg så dette TV-programmet ble jeg så rørt og tenkte at det var en herlig tanke...

Selv om jeg har en frisk datter er jeg livredd for å miste henne. Jeg må alltid inn til henne før jeg selv legger meg, for å forsikre meg om at hun har det bra.

Jeg er "heldig" fordi jeg bare har mistet en hund,men det er mange år siden nå. Det var helt for jævlig, så det er ikke så vanskelig å tenke seg til hvor mange ganger verre det må være å miste et barn.

Det må jo være som å miste en del av seg selv.

Ja, jeg tenker på dere alle sammen:-)

Nok engang beklager, skulle visst aldri ha skrevet det innlegget,men trodde kanskje det ville hjelpe, dumme meg...

Skrevet

Beklager, det var ikke meningen å tråkke på noen...

Jeg tenkte også på de som mister barnet før det er født, men det fikk jeg ikke fram.

Det var bare det at da jeg så dette TV-programmet ble jeg så rørt og tenkte at det var en herlig tanke...

Selv om jeg har en frisk datter er jeg livredd for å miste henne. Jeg må alltid inn til henne før jeg selv legger meg, for å forsikre meg om at hun har det bra.

Jeg er "heldig" fordi jeg bare har mistet en hund,men det er mange år siden nå. Det var helt for jævlig, så det er ikke så vanskelig å tenke seg til hvor mange ganger verre det må være å miste et barn.

Det må jo være som å miste en del av seg selv.

Ja, jeg tenker på dere alle sammen:-)

Nok engang beklager, skulle visst aldri ha skrevet det innlegget,men trodde kanskje det ville hjelpe, dumme meg...

Kjære deg igjen...

Ikke tenk på det. Jeg mente ikke å kjefte.

Jeg ville bare si litt om hvordan det er/kan være.

Synes det var et flott innlegg jeg - jeg forstod pointet.

Jeg forstår hva du sier og det er så sant så sant.

" du kan ikke hindre sorgen fugler i å fly over hodet ditt, men du kan hindre dem i å bygge reir..."

Det er jo ikke lett å dekke alle under en kam (å skrive til dem som mistet i en abort, senabort, dødfødsel, under fødsel eller senere),men jeg synes det var bra det du skrev. Jeg fikk kanskje ikke det frem i det forrige innlegget.

Du virker som ei flott jente, ikke la deg skremme. Vi som har mistet et barn kan virke hårsåre og frekke noen ganger. Beklager for det.

Det er bare så veldig sårt dette noen ganger.

Håper at du gir jenta di en god og lang klem og forteller at du elsker henne.

Det skal jeg gjøre med den jeg har sovende i senga mi.

Ha en god kveld/natt/dag!

Gjest jenta1978
Skrevet

Naturbarn, det var en god tanke bak innlegget ditt:) det teller mye:)

Jeg har ikke mistet barn selv, men mistet nettop min mann i veldig, veldig ung alder derfor så vet jeg hvordan mange sørgende kan reagere...

Leser egentlig mest på dette forumet for å få en forståelse av hva hans foreldre går igjennom...

Uansett, så er de sørgende som har mistet noe veldig nært veldig hårsåre..

Men syntes at det er flott at du tenker på de som har mistet et barn, og det gjør jeg også...

mariaflyfly
Skrevet

Unnskyld meg,men mitt innlegg var ikke ment som "bedrevitende".

Hvorfor i all verden sier du noe sånt?

Det å miste et barn må være det verste som kan skje...

Jeg ble faktisk såret av ditt innlegg...det var vel det du ville oppnå?

Jeg syntes innlegget ditt rett og slett var så banalt at det blei upassende på et forum som dette.

At folk sørger over et barn (eller noen andre man har vært glad i), er noe de må få lov til. Ingen skal fortelle dem hvordan de skal sørge, eller at de skal komme over sorgen. Hvert enkelt individ reagerer følelsesmessig forskjellig, og alle må få lov til å sørge hvordan de vil, eller hvor lenge det passer dem.

Man kommer aldri over å miste noen som står så nær en, men man lærer seg å leve med det. Jeg mista moren min for over åtte år siden, men det går fortsatt nesten ikke en dag uten at jeg tenker på henne.

Gjest Naturbarn
Skrevet

Kjære deg igjen...

Ikke tenk på det. Jeg mente ikke å kjefte.

Jeg ville bare si litt om hvordan det er/kan være.

Synes det var et flott innlegg jeg - jeg forstod pointet.

Jeg forstår hva du sier og det er så sant så sant.

" du kan ikke hindre sorgen fugler i å fly over hodet ditt, men du kan hindre dem i å bygge reir..."

Det er jo ikke lett å dekke alle under en kam (å skrive til dem som mistet i en abort, senabort, dødfødsel, under fødsel eller senere),men jeg synes det var bra det du skrev. Jeg fikk kanskje ikke det frem i det forrige innlegget.

Du virker som ei flott jente, ikke la deg skremme. Vi som har mistet et barn kan virke hårsåre og frekke noen ganger. Beklager for det.

Det er bare så veldig sårt dette noen ganger.

Håper at du gir jenta di en god og lang klem og forteller at du elsker henne.

Det skal jeg gjøre med den jeg har sovende i senga mi.

Ha en god kveld/natt/dag!

Takk for svar:-)

Nå føler jeg meg mye bedre!

HA EN GOD DAG!

Gjest Naturbarn
Skrevet

Naturbarn, det var en god tanke bak innlegget ditt:) det teller mye:)

Jeg har ikke mistet barn selv, men mistet nettop min mann i veldig, veldig ung alder derfor så vet jeg hvordan mange sørgende kan reagere...

Leser egentlig mest på dette forumet for å få en forståelse av hva hans foreldre går igjennom...

Uansett, så er de sørgende som har mistet noe veldig nært veldig hårsåre..

Men syntes at det er flott at du tenker på de som har mistet et barn, og det gjør jeg også...

Takk for svar, jeg beklager at du har mistet din mann.

De som har mistet noen nære har vel rett til å være "hårsåre", synes jeg.

Jeg klandrer ingen for det.

Håper bare alle som har mistet noen finner en god grunn til å gå videre med livene sine.

Jeg tror selv jeg hadde dødd av sorg dersom jeg mista mi lille datter...

Gjest Naturbarn
Skrevet

Jeg syntes innlegget ditt rett og slett var så banalt at det blei upassende på et forum som dette.

At folk sørger over et barn (eller noen andre man har vært glad i), er noe de må få lov til. Ingen skal fortelle dem hvordan de skal sørge, eller at de skal komme over sorgen. Hvert enkelt individ reagerer følelsesmessig forskjellig, og alle må få lov til å sørge hvordan de vil, eller hvor lenge det passer dem.

Man kommer aldri over å miste noen som står så nær en, men man lærer seg å leve med det. Jeg mista moren min for over åtte år siden, men det går fortsatt nesten ikke en dag uten at jeg tenker på henne.

Beklager at du har mistet moren din og beklager for at du synes innlegget mitt var banalt.

Jeg forteller ingen hvordan de skal sørge, hvor i all verden har du det ifra?

Jeg formidlet bare noen tanker fra et program jeg har sett og som rørte noe inni meg...Jeg synes det var en vakker tanke selv om jeg kun har mista bikkja mi. Vel, jeg har mistet alle besteforeldrene mine også. men jeg hadde egentlig ikke noe nært forhold til de, så det var faktisk verre å miste bikkja...

Gjest Naturbarn
Skrevet

Jeg synes tvert i mot at det var fine og sanne ord jeg. Takk for påminnelsen!

Tusen takk for svar:-)

Det var da godt at noen likte det jeg skrev, for det var nemlig tanken med det hele.

Ha en god dag!

mariaflyfly
Skrevet

Beklager at du har mistet moren din og beklager for at du synes innlegget mitt var banalt.

Jeg forteller ingen hvordan de skal sørge, hvor i all verden har du det ifra?

Jeg formidlet bare noen tanker fra et program jeg har sett og som rørte noe inni meg...Jeg synes det var en vakker tanke selv om jeg kun har mista bikkja mi. Vel, jeg har mistet alle besteforeldrene mine også. men jeg hadde egentlig ikke noe nært forhold til de, så det var faktisk verre å miste bikkja...

Jeg skjønner at du ikke er i stand til å forstå hva jeg mener.

Gjest Naturbarn
Skrevet

Fordi...?

Gjest Naturbarn
Skrevet

Det gjør vel alle som har barn!

Jeg er så glad i jenta mi at det gjør vondt...

Du trenger ikke fortelle meg hvordan det hadde vært å miste henne...Jeg ser virkelig opp til de som klarer å leve videre og fortsatt klare å ta seg av de andre barna de evt har.Jeg vet ikke om jeg hadde klart å leve...hun betyr ALT for meg.

mariaflyfly
Skrevet

Fordi...?

Fordi jeg har gitt deg det med teskjeer, men du fatter det fortsatt ikke.

Gjest Naturbarn
Skrevet

Fordi jeg har gitt deg det med teskjeer, men du fatter det fortsatt ikke.

Du tror visst jeg er et følelsesløst vesen, men det er godt at andre som har LEST innlegget mitt har fostått poenget mitt...

mariaflyfly
Skrevet

Du tror visst jeg er et følelsesløst vesen, men det er godt at andre som har LEST innlegget mitt har fostått poenget mitt...

Det har ingenting med at jeg synes du er følelsesløs og gjøre. Jeg syntes du uttrykka deg usedvanlig klønete.

Gjest Naturbarn
Skrevet

Det har ingenting med at jeg synes du er følelsesløs og gjøre. Jeg syntes du uttrykka deg usedvanlig klønete.

Ja,ja,alle er vel ikke like veltalende som deg...

Kom igjen ,siste ord er vel ikke sagt,men nå skal DU få siste ordet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...