Gå til innhold

Får vi noen gang lese vurderingen?

Anbefalte innlegg

Etter det jeg har forstått så skrives rapporten og vi går gjennom den og skriver under når vi føler den er rett og beskriver oss, så skal saksbehandleren skrive sin vurdering.

Får vi noen gang se denne vurderingen?

Har hun skrevet vurderingen når vi går gjennom rapporten?

For jeg vet jode som går gjennom rapporten og så blir den sendt samme dag, mon tro om de da fikk se vurderingen også?

Ville jo vært litt spennende å lese hennes vurdering av oss, og ikke bare fakta'ene(de vet vi jo fra før) :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146370-f%C3%A5r-vi-noen-gang-lese-vurderingen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var inne sist torsdag for å skrive under sosialrapporten og vi fikk lese selve rapporten, men ikke vurderingen.

........ og jeg som er så nysjerrig av meg - skulle veldig gjerne sett hva som sto der. Hun sa at hun ga oss de beste anbefalinger, men jeg er nå likevel nysjerrig jeg da :-)

Vi skrev under sosialrapporten for etpar uker siden og da var vurderingen med. Den var på samme skjema som resten av rapporten, til forskjell fra ved første adopsjon. I 2000 var det ikke skjema og da var vurderingen på et eget ark. Såvidt jeg husker, fikk vi vel ikke lese den da. Men så fikk vi kopi av alt da det ble sendt til Kina og da leste vi det. Tror det var sånn.

Hei!

Selve vurderingen kan man ikke _kreve_ å få se, tror jeg. Likevel har våre saksbehandlere skrevet ferdig vurderingsdelen når vi har lest gjennom for underskriving, begge gangene. Vi har også, uoppfordret, fått kopi av sosialrapporten - inklusive vurderingsdelen. Utrolig koselig å ha for senere mimring :o)

Lykke til videre i prosessen!

Hilsen fra

Annonse

Gjest litchi

Vi fikk lese vurderingen, men da vi ba om kopi, fikk vi bare faktadelen. Vet ikke hvorfor ikke alle kontor gir ut vurderingsdelen, men sånn praktiseres det i alle fall her.

Er temmelig sikker på at man kan kreve å få lese vurderingsdelen, hvis man vil. Vi har jo rett til innsyn i alt mulig annet som er registrert om oss, så jeg tipper det gjelder sosialrapporter også. Men dette er kun synsing, altså :)

Me fekk beskjed om at me ikkje hadde rett på å få lesa vurderingsdelen, men at dei ville la oss gjera det likevel.

Altså var det opp til deira vurdering om me fekk lesa eller ikkje. Me fekk berre lesa, fekk ikkje kopi av vurderinga.

Dette varierer altså, men spør, så kanskje de får lov!

Gjest hilsen fra en adoptant

Utifra innsynsloven har dere krav på å lese hele rapporten inkl. vurderingen, og jeg mener dere også har krav på kopi av begge delere. Men dere kan ikke komme med rettelser på vurderingsdelen, mens dere kan komme med fakta-rettelser hvis det er feilaktige opplysninger i selve rapporten.

Gjest ChiengMai

Det virker som om det varrierer fra kontor til kontor. Vi fikk lese hele rapporten og vurderingen før den ble sendt til BUFA

Lykke til videre i prosessen

Forskjell gjelder ikke bare fra kontor til kontor. Vi fikk ved begge våre adopsjoner kopi av vurderinga. Et vennepar av oss som hadde samme saksbehandler som vi hadde andre gang fikk _ikke_ se vurderinga, men fikk antydet at den var "skrevet under tvil". Vår som var svært positiv fikk vi altså helt uten videre. Sånt kaller jeg maktmisbruk.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...