Gå til innhold

FU: Hva jobber du med?


Gjest Utah

Anbefalte innlegg

Ah.. selvsagt du dol'er.. tenkte ikke på det jeg..

Klesvask tar ikke så mye tid om du ikke gjør det for hånd, jeg greier da fint å gjøre det jeg skal i løpet av kveldene jeg. Selv med to barn. Men jeg er ikke av den gamle rasen som vasker hele huset hver dag da.

Hadde faktisk ganske enkelt ikke greid å fylle hver dag med gjøremål om jeg skulle luffet rundt hjemme. Var ute på kafe med venninner i mye av dødtida når jeg var i permisjon.

Husmødre må enten gjøre mye unødvendig, være innmari treige til å jobbe, eller rett og slett "skryte" på seg at det er mer å gjøre enn det er...

Nei faktisk så er ikke tiden jeg bruker her så stor til sammen.Har bare på den tiden jeg har svart deg,vært oppe av stolen 5 ganger.

Hvor ofte man vasker huset kommer jo an på hvor stort hus man har og på årstiden.

Kveldene er hellige,da har jeg tid for meg selv og kan samle krefter til neste dag.

Må legge til at jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke kan jobbe særlig raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 220
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lurveline

    34

  • Vanedis

    9

  • morsan

    8

  • Dorthe

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest wwewe

Pluss å henge opp og ta ned.

Klesvask tar mye tid hver dag her og.Den humper og går stort sett hele dagen.

Spesielt vinterstid da har jeg kleskurv og badekaret fullt, ser ikke bunnen av kurven før til sommeren.

Du trenger faktisk ikke sitte å se på maskina da, og tørketrommel er kanskje et kjent ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss å henge opp og ta ned.

Klesvask tar mye tid hver dag her og.Den humper og går stort sett hele dagen.

Spesielt vinterstid da har jeg kleskurv og badekaret fullt, ser ikke bunnen av kurven før til sommeren.

Du skjønner vel at jeg hater klesvask. Det blir aldri tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wwewe

Nei faktisk så er ikke tiden jeg bruker her så stor til sammen.Har bare på den tiden jeg har svart deg,vært oppe av stolen 5 ganger.

Hvor ofte man vasker huset kommer jo an på hvor stort hus man har og på årstiden.

Kveldene er hellige,da har jeg tid for meg selv og kan samle krefter til neste dag.

Må legge til at jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke kan jobbe særlig raskt.

ok, har du en sykdom går det sikkert litt treigere ja..

Men kveldene tilbringer du vel med mannen din? Jeg synes jeg har masse tid på kveldene også jeg, men han gjør jo også sin del da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger faktisk ikke sitte å se på maskina da, og tørketrommel er kanskje et kjent ord?

Selv har jeg skaffet meg en tørketrommel som faktisk bretter sammen tøyet etterpå og legger det på plass! Det kostet flesk, men det er verdt penga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wwewe

Selv har jeg skaffet meg en tørketrommel som faktisk bretter sammen tøyet etterpå og legger det på plass! Det kostet flesk, men det er verdt penga!!

hehe.. dust.. det tar ikke så lang tid da, jeg gjør det da selv.. men mulig jeg er uvanlig kjapp da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest wwewe

Jeg skjønner ikke helt angrepet ditt på husmødre, jeg..

Jeg har vært barnevakt, og fy faen så glad jeg har vært når småjævlene skal hjem igjen..;)(selvom vi har hatt det kjekt)

Tenk når de ikke hentes i det hele tatt! :-o Og ikke kan du gå hjem heller! Huff!

Også så flink jeg føler meg når jeg tar huset! Hadde aldri klart å kombinere det med barnepass, det er helt sikkert!

Hadde jeg hatt unger hadde jeg ikke hatt lyst til å være uten betalt jobb ute, no way..- Men derifra til å beskylde husmødre for generell skulk og latskap, det går ikke synes jeg.

Dessuten er det vel samme når en ser på TV? Er det mer moralsk å se TV om kvelden?

nei, men sitter man og glor på tv hele dagen og later som man har "jobbet" så er vel det litt umoralskt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, har du en sykdom går det sikkert litt treigere ja..

Men kveldene tilbringer du vel med mannen din? Jeg synes jeg har masse tid på kveldene også jeg, men han gjør jo også sin del da.

Ja vi tilbringer disse timene sammen.Og han gjør sin del han også.

Tørketrommel har jeg,men det er begrenset hva jeg har råd til å bruke den også.Med èn inntekt så sier det seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. dust.. det tar ikke så lang tid da, jeg gjør det da selv.. men mulig jeg er uvanlig kjapp da...

For å være helt ærlig så er det dessverre en tendens til at det rene, tørre tøyet tas ut fra trommelen og oppbevares på gjesterommet i IKEA-poser, helt til vi synes at vi har vært litt for mange turer inn der på morgenkvisten og hentet rene truser.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg skaffet meg en tørketrommel som faktisk bretter sammen tøyet etterpå og legger det på plass! Det kostet flesk, men det er verdt penga!!

Hvor fikk du tak i den???

Sorterer den klærne og legger dem i skapene også? Og leter den etter den ene sokken som alltid mangler?;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wwewe

For å være helt ærlig så er det dessverre en tendens til at det rene, tørre tøyet tas ut fra trommelen og oppbevares på gjesterommet i IKEA-poser, helt til vi synes at vi har vært litt for mange turer inn der på morgenkvisten og hentet rene truser.... ;-)

jøss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

nei, men sitter man og glor på tv hele dagen og later som man har "jobbet" så er vel det litt umoralskt?

Jo, det er jo betenkelig. klart det.. Men tror du virkelig at det er tilfelle da?

Jeg synes i hvertfall at jeg har mer enn nok å gjøre når jeg passer barn..(Og vasker hus!) Mye mer en jeg har på jobben en vanlig dag, hvertfall.

Og jobben kan jeg gå hjem fra på gitt klokkeslett. Jeg hadde som sagt ikke valgt å være hjemme med barn, men jeg har litt vondt for å tro at hjemmeværende ikke gjør en dritt, og bare glor på Days of our lifes og sånn for det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, men sitter man og glor på tv hele dagen og later som man har "jobbet" så er vel det litt umoralskt?

Kanskje det er det du gjør da,etter som du synes det er så enkelt?;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest wwewe

Kanskje det er det du gjør da,etter som du synes det er så enkelt?;o)

Jeg er på jobb nå jeg, men ser mye på tv på kvelden ja, selv om jeg også har barn og gjør husarbeide.. Er det ikke lov å synes at det virker litt rart at folk greier å bruke hele dagen HVER da på klesvask?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wwewe

Jo, det er jo betenkelig. klart det.. Men tror du virkelig at det er tilfelle da?

Jeg synes i hvertfall at jeg har mer enn nok å gjøre når jeg passer barn..(Og vasker hus!) Mye mer en jeg har på jobben en vanlig dag, hvertfall.

Og jobben kan jeg gå hjem fra på gitt klokkeslett. Jeg hadde som sagt ikke valgt å være hjemme med barn, men jeg har litt vondt for å tro at hjemmeværende ikke gjør en dritt, og bare glor på Days of our lifes og sånn for det;)

Ikke bare det, men det er da ikke nok til å fylle hele dagen HVER dag.. å kalle det en fulltidsjobb er liksom litt drøyt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest husmoren

Du trenger faktisk ikke sitte å se på maskina da, og tørketrommel er kanskje et kjent ord?

Det er jo ikke bare vasking en har som jobb hvis en er hjemmeværende da!

Jeg har i alle fall også ansvaret for økonomien,betale regninger ,hente og bringe barna der de skal , handle ,lage middag , hjelpe til med lekser , støvtørking,vindusvasking,vaske flekker på dører og kjøkken ,kjøpe klær til de andre i familien , rydde,etc,etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jobb nå jeg, men ser mye på tv på kvelden ja, selv om jeg også har barn og gjør husarbeide.. Er det ikke lov å synes at det virker litt rart at folk greier å bruke hele dagen HVER da på klesvask?

Jo selvsagt har du lov til å synes hva du vill.

Det er også stor forskjell på hvor mye man må vaske hjemme om det er folk der hele dagen, eller om alle er i jobb og ungene i barnehage /skole til ettermiddagen.

Jeg har prøvd begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du tak i den???

Sorterer den klærne og legger dem i skapene også? Og leter den etter den ene sokken som alltid mangler?;o)

Fra Wonderland Machines!

Den gjør alt du ber om, og ved å kjøpe bare bittelittegrann ekstrautstyr kan den erstatte mannen din også! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Wonderland Machines!

Den gjør alt du ber om, og ved å kjøpe bare bittelittegrann ekstrautstyr kan den erstatte mannen din også! ;-)

Så kan man bare sette seg oppå maskinen og få utløsning,kjekt.*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...