Gå til innhold

FU: Hva jobber du med?


Gjest Utah

Anbefalte innlegg

Gjest ung, barnløs, kvinnelig arbeidstaker

Jeg er på jobb nå jeg, men ser mye på tv på kvelden ja, selv om jeg også har barn og gjør husarbeide.. Er det ikke lov å synes at det virker litt rart at folk greier å bruke hele dagen HVER da på klesvask?

Så du er på jobb, ja. Kanskje du skulle jobbe litt også da, ikke bare sitte på DOL hele dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 220
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lurveline

    34

  • Vanedis

    9

  • morsan

    8

  • favn

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest wwewe

Så du trengte en full forklaring for å slutte med dine nedsettende kommentarer?

Hvorfor er det ikke nok at hun skriver at husmorjobben er en fulltidsjobb? For _henne_?

I det hele tatt - hvem er du til å dømme så innmari?

Det er bare så innmari kjipt å høre på alle husmødrene som klager over at de har så mye å gjøre når jeg ikke fatter hva de klager for.. Kan de ikke heller jobbe da om de synes det er så mye å gjøre, kanskje det passer bedre for dem.

Sikkert mulig at noen greier bruke så mye tid på det at det blir en fulltidsjobb, men da er det pga dem, og ikke det at det er så mye jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wwewe

Så du er på jobb, ja. Kanskje du skulle jobbe litt også da, ikke bare sitte på DOL hele dagen?

Jeg jobber innimellom, men med den jobben jeg har så er det faktisk noen dager innimellom som det er lite å gjøre. Da gidder jeg ikke bare sitte å stirre uti lufta heller da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

Det er bare så innmari kjipt å høre på alle husmødrene som klager over at de har så mye å gjøre når jeg ikke fatter hva de klager for.. Kan de ikke heller jobbe da om de synes det er så mye å gjøre, kanskje det passer bedre for dem.

Sikkert mulig at noen greier bruke så mye tid på det at det blir en fulltidsjobb, men da er det pga dem, og ikke det at det er så mye jobb...

"..når jeg ikke fatter hva de klager for.."

Men må du bli nedsettende og dømmende fordi _du_ ikke forstår?

Du skjønner vel at det blir feil når du bare sammenligner med deg selv?

Åpne øynene, få litt perspektiv, vær litt åpen for at ikke absolutt alle andre lever som deg... Og ikke døm dem for det, eller krev forklaring for at du skal godta det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare så innmari kjipt å høre på alle husmødrene som klager over at de har så mye å gjøre når jeg ikke fatter hva de klager for.. Kan de ikke heller jobbe da om de synes det er så mye å gjøre, kanskje det passer bedre for dem.

Sikkert mulig at noen greier bruke så mye tid på det at det blir en fulltidsjobb, men da er det pga dem, og ikke det at det er så mye jobb...

Den eneste som har klaget her er deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ung, barnløs, kvinnelig arbeidstaker

Jeg jobber innimellom, men med den jobben jeg har så er det faktisk noen dager innimellom som det er lite å gjøre. Da gidder jeg ikke bare sitte å stirre uti lufta heller da..

Hva? Nei, det kan jeg overhodet ikke tro, for det er ikke slik i _min_ jobb.

See..? Akkurat slik er konklusjonen din om husmødre dannet. Utifra hvordan _din_ hverdag som husmor var. Og du ser vel at det ikke går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest wwewe

Den eneste som har klaget her er deg.

Hører det av de vennene jeg har som er husmødre at jeg er så heldig som "bare" jobber, for å være husmor er så mye arbeid.. yeah rigth..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wwewe

"..når jeg ikke fatter hva de klager for.."

Men må du bli nedsettende og dømmende fordi _du_ ikke forstår?

Du skjønner vel at det blir feil når du bare sammenligner med deg selv?

Åpne øynene, få litt perspektiv, vær litt åpen for at ikke absolutt alle andre lever som deg... Og ikke døm dem for det, eller krev forklaring for at du skal godta det!

Men du må da skjønne at jeg lurer på hva de driver med? Jeg er da ingen racer innen husarbeid, men jeg begynner jo å tro at jeg må være det, eller hva i huleste bruker de tiden på.. det er jo det jeg prøver å forstå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wwewe

Hva? Nei, det kan jeg overhodet ikke tro, for det er ikke slik i _min_ jobb.

See..? Akkurat slik er konklusjonen din om husmødre dannet. Utifra hvordan _din_ hverdag som husmor var. Og du ser vel at det ikke går?

Det blir litt annerledes da, siden å jobbe som trikkefører, lege, lærer frisør og you name it er ganske forskjellig.

Å være hjemmeværende innebærer til dels de samme oppgavene og blir ikke SÅ ulikt fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører det av de vennene jeg har som er husmødre at jeg er så heldig som "bare" jobber, for å være husmor er så mye arbeid.. yeah rigth..

Jeg skjønner at det kan være irriterende, men ikke la det gå ut over henne som skrev her. Henne oppfattet jeg ikke som klagende i det hele tatt. Hun sa bare at sånn var det, for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wwewe

Jeg skjønner at det kan være irriterende, men ikke la det gå ut over henne som skrev her. Henne oppfattet jeg ikke som klagende i det hele tatt. Hun sa bare at sånn var det, for henne.

Jeg er vel egentlig ute etter en forkalring på hvordan de får tiden til å gå uten å drive med fjas, hva de gjør på en måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

Jobber med radioaktiv stråling.

Men er 100% sykemeldt og har vært det siden februar fordi jeg ble bestrålt på jobben - noe som ikke skal skje og er strengt ulovlig.

Arbeidsgiver nektet imidlertid å omplassere meg, og mente jeg burde finne meg i den feilen som var skjedd. Selv om de begikk et grovt overtramp og lovbrudd, pluss at jeg er gravid og ifølge lovverket skal omplasseres ved risiko for fosteret. Noe stråling i høyeste grad er..!

Jeg nektet selvsagt å fortsette jobben der jeg risikerte mer stråling, men de ville ikke gå med på å omplassere meg. Dermed ble jeg tatt ut av arbeid og lønnes nå av Trygdekontoret som sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mor i juni

Men du må da skjønne at jeg lurer på hva de driver med? Jeg er da ingen racer innen husarbeid, men jeg begynner jo å tro at jeg må være det, eller hva i huleste bruker de tiden på.. det er jo det jeg prøver å forstå..

Det er selvfølgelig lov å lure, det er da ikke det jeg mener.

Du trenger bare ikke være så nedlatende i det du skriver, bare fordi du ikke forstår og fordi du ikke hadde det sånn selv!

Du skriver at husmora minner om venninner av deg, og at disse irriterer deg.. vel du minner meg om ei venninne jeg kutta ut fordi hun overhodet ikke kunne annet enn å kritisere hvordan jeg gjorde ting, hva jeg hadde på meg, hvordan det så ut hjemme hos oss.. i det hele tatt burde jeg iflge henne gjøre alt på hennes måte, kjøpe den sofaen hun hadde.. Hennes syn var det eneste riktige.

Hvor vil jeg nå? Jo, jeg er kanskje også farget av erfaringer når jeg ber deg ikke være så dømmende, men en annen erfaring er at slike trangsynte holdninger fører til at vennskap blir brutt.

Så - vær mer forståelsesfull overfor vennene dine, ellers mister du dem kasnkje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt annerledes da, siden å jobbe som trikkefører, lege, lærer frisør og you name it er ganske forskjellig.

Å være hjemmeværende innebærer til dels de samme oppgavene og blir ikke SÅ ulikt fra person til person.

Yeah right, som du skriver...

Å være "husmor" kan mye lettere sammenlignes enn ulike typer jobber.

Du virker bare mer og mer patetisk...

Et stikkord; - et barn kontra 4 barn. liten leilighet kontra stor villa, en syk mor du må ta deg av på dagtid f.eks. - barn som er syke/funksjonshemmede..

Nei, det finnes like mange "skjebner" av husmødre som det finnes av jobber, så hold deg for god til å sammenligne slik..

og til info. - jeg er karrierekvinne med 3 barn og jobber fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wwewe

Det er selvfølgelig lov å lure, det er da ikke det jeg mener.

Du trenger bare ikke være så nedlatende i det du skriver, bare fordi du ikke forstår og fordi du ikke hadde det sånn selv!

Du skriver at husmora minner om venninner av deg, og at disse irriterer deg.. vel du minner meg om ei venninne jeg kutta ut fordi hun overhodet ikke kunne annet enn å kritisere hvordan jeg gjorde ting, hva jeg hadde på meg, hvordan det så ut hjemme hos oss.. i det hele tatt burde jeg iflge henne gjøre alt på hennes måte, kjøpe den sofaen hun hadde.. Hennes syn var det eneste riktige.

Hvor vil jeg nå? Jo, jeg er kanskje også farget av erfaringer når jeg ber deg ikke være så dømmende, men en annen erfaring er at slike trangsynte holdninger fører til at vennskap blir brutt.

Så - vær mer forståelsesfull overfor vennene dine, ellers mister du dem kasnkje..

Tror du virkelig jeg klager over det til vennene mine? Er vel heller de som burde slutte å klage? De har vel valgt selv å være hjemme?

Hvis venneskapet her blir brutt så blir det jo fordi JEG ikke orker høre på DERES klaging mer da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wwewe

Yeah right, som du skriver...

Å være "husmor" kan mye lettere sammenlignes enn ulike typer jobber.

Du virker bare mer og mer patetisk...

Et stikkord; - et barn kontra 4 barn. liten leilighet kontra stor villa, en syk mor du må ta deg av på dagtid f.eks. - barn som er syke/funksjonshemmede..

Nei, det finnes like mange "skjebner" av husmødre som det finnes av jobber, så hold deg for god til å sammenligne slik..

og til info. - jeg er karrierekvinne med 3 barn og jobber fullt.

Er like moro hver gang når folk lar seg provosere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ung, barnløs, kvinnelig arbeidstaker

Det blir litt annerledes da, siden å jobbe som trikkefører, lege, lærer frisør og you name it er ganske forskjellig.

Å være hjemmeværende innebærer til dels de samme oppgavene og blir ikke SÅ ulikt fra person til person.

Neivel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ung, barnløs, kvinnelig arbeidstaker

Er like moro hver gang når folk lar seg provosere...

Nei, for en god unnskyldning.. *s*

Du begynner å innse at du er på villspor, men vil ikke innrømme det? Og skylder heller på at du provoserer med vilje?

Nei du, den går ikke jeg på. Du har rota deg for langt ut på vidda nå til å kunne tas alvorlig. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...