Gå til innhold

FU: Hva jobber du med?


Gjest Utah

Anbefalte innlegg

Gjest Sniff

Jeg er på jobb nå jeg, men ser mye på tv på kvelden ja, selv om jeg også har barn og gjør husarbeide.. Er det ikke lov å synes at det virker litt rart at folk greier å bruke hele dagen HVER da på klesvask?

Himmel og hav! Hun hadde jo det ene barnet hjemme, og de andre 2 kom hjem 12:30? Synes ikke det er noe rart at hun kan fylle dagene uten at hun er hysterisk opptatt av husarbeid. Selv om mine 2 er ganske store så er det ikke mye tid til overs fra jeg kommer hjem til de legger seg. Lekser, hjelp til ditt og datt.. Husarbeidet, ja det glemmer vi for det meste og må ta det i rykk og napp før vi får besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 220
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lurveline

    34

  • Vanedis

    9

  • morsan

    8

  • favn

    5

Mest aktive i denne tråden

Himmel og hav! Hun hadde jo det ene barnet hjemme, og de andre 2 kom hjem 12:30? Synes ikke det er noe rart at hun kan fylle dagene uten at hun er hysterisk opptatt av husarbeid. Selv om mine 2 er ganske store så er det ikke mye tid til overs fra jeg kommer hjem til de legger seg. Lekser, hjelp til ditt og datt.. Husarbeidet, ja det glemmer vi for det meste og må ta det i rykk og napp før vi får besøk.

Ja,og så må man ikke glemme at alle har kammerater som er titt og ofte på besøk.Så enkelte dager har jeg opp til 8 barn her.

Hiver selvsagt ut de største når været er greit nok:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eizoze

Ikke bare det, men det er da ikke nok til å fylle hele dagen HVER dag.. å kalle det en fulltidsjobb er liksom litt drøyt da...

Her sitter jeg på jobb og ser på de rundt meg... duverden så mye tid som kastes bort på sludring, kaffehenting, pauser, lunsjer, surfing, telefonsamtaler og annen sosialisering etc.

Skal man dømme etter det, så har de færreste som jobber "fulltid" faktisk fulltid med arbeidsoppgaver de heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elålelålelåle

Ikke bare det, men det er da ikke nok til å fylle hele dagen HVER dag.. å kalle det en fulltidsjobb er liksom litt drøyt da...

Er vel ikke drøyere å si at en jobber fulltid som husmor,enn at arbeidsfetisjister later som de er travle i en lønnet heltidsjobb:-)

Du ville vel neppe ha hatt tid til å engasjere deg i dette spørsmålet på denne måten om du prioriterte dine arbeidsoppgaver til enhver tid.

Hehe,utrolig løye med folk som betegner livet sitt som "dødtid" hver gang noen andre ikke har satt opp en timeplan for dem.Hva gjør sånne som deg når de kjeder seg?Ringer kirkens SOS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke drøyere å si at en jobber fulltid som husmor,enn at arbeidsfetisjister later som de er travle i en lønnet heltidsjobb:-)

Du ville vel neppe ha hatt tid til å engasjere deg i dette spørsmålet på denne måten om du prioriterte dine arbeidsoppgaver til enhver tid.

Hehe,utrolig løye med folk som betegner livet sitt som "dødtid" hver gang noen andre ikke har satt opp en timeplan for dem.Hva gjør sånne som deg når de kjeder seg?Ringer kirkens SOS?

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest langpanne

Er vel ikke drøyere å si at en jobber fulltid som husmor,enn at arbeidsfetisjister later som de er travle i en lønnet heltidsjobb:-)

Du ville vel neppe ha hatt tid til å engasjere deg i dette spørsmålet på denne måten om du prioriterte dine arbeidsoppgaver til enhver tid.

Hehe,utrolig løye med folk som betegner livet sitt som "dødtid" hver gang noen andre ikke har satt opp en timeplan for dem.Hva gjør sånne som deg når de kjeder seg?Ringer kirkens SOS?

Du må huske på at om jeg har dødtid på jobben og faktisk tid til å være innom her en dag i blandt, så får jeg betalt for det...

Hun som går hjemme og later seg hele dagen, for så å klage til mannen at hun har gjort så mye bidrar ikke med penger til kassa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

Joda, men hvis en ser bort ifra å leke med/passe barna så er det ikke noe å drive med hele dagen hver dag da. En vasker jo liksom ikke hele huset hver dag heller.. Eller hva driver du med?

Men det finnes jo såpeoperaer såklart...

Mannfolk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

Du trenger faktisk ikke sitte å se på maskina da, og tørketrommel er kanskje et kjent ord?

Hvorfor provoserer det deg sånn at Lurveliten er heltids husmor?

Er det du som må jobbe for å forsørge henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wwewe

Hvorfor provoserer det deg sånn at Lurveliten er heltids husmor?

Er det du som må jobbe for å forsørge henne?

Det som irriterer meg er at de påstår at det er en fulltidjobb. Når jeg var hjemme i permisjon når jeg fikk mine to barn, hadde jeg da ikke noe å drive med hele dagen HVER dag.. Det ble mye kafebesøk med veninner for å si det sånn..

Jeg forsørger ikke mannen min, ei heller han meg.. Vi jobber da begge selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ung, barnløs, kvinnelig arbeidstaker

hehe.. dust.. det tar ikke så lang tid da, jeg gjør det da selv.. men mulig jeg er uvanlig kjapp da...

Tja, uvanlig kjapp kan man vel ikke beskylde deg for å være

*dukker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

Det som irriterer meg er at de påstår at det er en fulltidjobb. Når jeg var hjemme i permisjon når jeg fikk mine to barn, hadde jeg da ikke noe å drive med hele dagen HVER dag.. Det ble mye kafebesøk med veninner for å si det sånn..

Jeg forsørger ikke mannen min, ei heller han meg.. Vi jobber da begge selvsagt!

Kanskje Lurveliten har et mye større hus enn deg. Kanskje ungene er mer krevende, eller det barnet som er hjemme. Kanskje du ikke stiller like store krav til hva du skal få gjort i løpet av en dag.

Hvorfor irriterer det deg at andre lever annerledes enn deg? Er det så mye bedre å sitte på rumpa på kafé?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mor i juni

Hjelper ikke mannen din til hjemme eller hva er det du mener?

Eh.. nei.

Jeg mente at du høres ut som et typisk uvitende mannfolk av typen; "Ka farsken driv kjærringa på med der heime heile dagen? Umuleg å bli sleten ta dæ!!"

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wwewe

Kanskje Lurveliten har et mye større hus enn deg. Kanskje ungene er mer krevende, eller det barnet som er hjemme. Kanskje du ikke stiller like store krav til hva du skal få gjort i løpet av en dag.

Hvorfor irriterer det deg at andre lever annerledes enn deg? Er det så mye bedre å sitte på rumpa på kafé?

Klart det er jo bedre å ha igjen litt fritid så en kan treffe venner og sånt. Ville vært utrolig kjedelig om livet bestod kun av husarbeide da.

Ja, hun har vel sikkert mer krevende unger da, og sikkert mer nøye med at alt skal være 100 % strøkent hele tiden.

Huset vi har er nok godt over det som er "normalt" så jeg tviler på at husstørrelsen har noe å si på det her. Kanskje vi bare har det mer praktisk?

Ikke vet jeg, jeg bare har erfart selv at jeg umulig kunne ha brukt full tid hver dag på husarbeide og slikt. Men synes de det er gøy så hvorfor ikke..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber og jobber....er annsatt i hydro aluminium i allefall så lenge det varer *lol*

utdanna kjemisk prosessoperatør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wwewe

Eh.. nei.

Jeg mente at du høres ut som et typisk uvitende mannfolk av typen; "Ka farsken driv kjærringa på med der heime heile dagen? Umuleg å bli sleten ta dæ!!"

:-)

Nei, jeg er nok en arbeidene tobarnsmor jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan man bare sette seg oppå maskinen og få utløsning,kjekt.*LOL*

Det er vel menn som får utløsning da, damer får orgasme de. Dessuten må du ha en dårlig mann om du vil bytte ham ut med et apparat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wwewe

Tja, uvanlig kjapp kan man vel ikke beskylde deg for å være

*dukker*

hehe.. jeg bare skriver mine egne erfaringer jeg. Har vært hjemme i to år med barn og ikke faen om det var noen fulltidsjobb. Om en ikke skal regne med tv-titting, internett burk, kaffe besøk, shopping og diverse annet?

Ser bare ikke hvordan husmødre greier å bruke så mye lengre tid på sånt enn vi som jobber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

ok, har du en sykdom går det sikkert litt treigere ja..

Men kveldene tilbringer du vel med mannen din? Jeg synes jeg har masse tid på kveldene også jeg, men han gjør jo også sin del da.

Så du trengte en full forklaring for å slutte med dine nedsettende kommentarer?

Hvorfor er det ikke nok at hun skriver at husmorjobben er en fulltidsjobb? For _henne_?

I det hele tatt - hvem er du til å dømme så innmari?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...