Gå til innhold

fåkke lov å fjerne mandla av fstlegen, hva gjør jeg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lå på sykehuset i 1997 med streptokokker (a) i armen. under en måned seinere måtte jeg inn på et annet sykehus pga det samme i halsen. etter dette fikk jeg beskjed av legene der at får jeg hovne mandler en gang til skal de fjernes. etter dette har jeg hatt hovne mandler, sår hals, svelg og pustebesvær minst annen hver måned og ofte oftere også. fastlegen min sier den dag i dag at det ikke er noen vits å fjerne mandlene, men at det er de som er problemet. han sier det bare vil bli værre, og at ikke hvem som helst kommer inn og får lov til å fjerne mandlene.. jeg er ei aktiv jente som trener opptil 2ganger om dagen, (fotball) og da ødelegger dette veldig mye for meg.. er det noe jeg kan gjøre for å fjernet de? noen jeg kan kontakte utenom fastlegen? jeg orker ikke dette mere..

Skrevet

Bytt fastlege, eller gå til en annen, f.eks. en privatlege. Du har også rett til å få en "second opinion" hos en annen lege, men erfaringsmessig er det litt vanskelig å få time hos andre "fastleger" enn sin egen.

Lykke til!

Skrevet

Gå til en annen lege.

Jeg hadde samme forløp som deg (varte i noen år - ble bare verre og verre, knuste nesten utdannelsen min), til slutt tok de mandlene og vips - normalt immunforsvar.

Gjest det mener hvertfall jeg!
Skrevet

Få deg en annen fastlege. Det hadde hvertfall jeg gjort! Tror faktisk ikke at legen kan nekte å søke deg inn uansett! Det er bare det at mange leger overkjører pasientene sine!

Hvis du ikke vil bytte lege, så sett deg ned når du har time, og si at du ikke går før han har skrevet søknad!

Gjest pekka
Skrevet

Hei

Du forlanger å få henvisning til spesialist av legen din. Begrunn det med at du vil ha andres syn på problemet som kveler hverdagen din. Stå på! Du har full rett til å styre din egen helse.

• 2 uker senere...
Gjest mor i juni
Skrevet

"etter dette fikk jeg beskjed av legene der at får jeg hovne mandler en gang til skal de fjernes."

Dette står sikkert i journalen din på sykehuset også. Kanskje du kan kontakte sykehuset og be dem sende kopi av journalen til legen din?

Eller gjør som de andre sier - gå til en annen lege.

Gjest Uglemor
Skrevet

Jeg ville forlangt å få henvisning til øre-nese-hals spesialist hvis jeg var deg. Hvis ikke fastlegen går med på å henvise deg, kan du jo bytte fastlege.

• 1 år senere...
Skrevet

Bytt fastlege, eller gå til en annen, f.eks. en privatlege. Du har også rett til å få en "second opinion" hos en annen lege, men erfaringsmessig er det litt vanskelig å få time hos andre "fastleger" enn sin egen.

Lykke til!

jeg bytta fastlege og har nå fjernet mendlene;-) gjorde det i november 04:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...