Gå til innhold

Er dette ok?


musikeren

Anbefalte innlegg

Jeg har et styrkeprogram jeg kjører 3-5 ganger i uka, lurer litt på om jeg dekker opp alle vesentlige muskelgrupper, eller om det er andre øvelser jeg burde ta istedet/i tillegg.

Har 8 øvelser, veit ikke helt hva de heter...

Varierede belastning på hver øvelse selvfølgelig.

1. Ligger på rygg, henda nogenlunde strake bak huet, og presser henda strake fram i en bevegelse over huet, fram mot knea.

2. Dra-øvelse, sitter med henda strake ut til sida, presser inn med strake armer, så de møtes foran brøstet mitt.

3. Ligger med beina rett ut, og drar de til meg, sånn at anklene nesten rører rompa.

4. En rein bicepsøvelse, stående, henda rett ned, prøver å løfte bare om albuen.

5. Tricepsøvelse, nedtrekk, stående. Prøver også her bare å presse om albuen.

6. Nedtrekk foran brøstet, henda utover.

7. Siste del av det som i vektløfting kalles støt, løfter fra brøsthøyde og over huet, henda utover.

8. Draøvelse, omtrent som en robevegelse, bare at jeg har henda på tvers av vanlig rogrep.

Håper det var forståelig...

I tillegg sykler jeg mye, så jeg legger ikke vekt på beinøvelser utover det, dessuten er det overkroppen jeg vil styrke. Kjører mageøvelser ved siden av.

Kjører 10-15 repetisjoner x 3, og løfter alltid såpass at jeg tar meg helt ut.

Målet mitt er rett og slett å bli sterkere, styrke hele kroppen. Gjør selvfølgelig ikke noe om musklene er sånn passe blærete synlige;-) men det er ikke noe overordna mål:-)

Kommentarer, forslag, forbedringer, ... ? Jeg er ganske grønn på det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jasså! Nyttårsforsettene er iverksatt? Det er bra!

Tru det eller ei, men jeg har faktisk holdt på siden sommerferien:-)

(Dvs omtrent siden samlivsbruddet... hehe, ut på markedet igjen vøttu*S*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

så sant du kjenner at programmet ditt involverer alle muskelgrupper, og at du kan kjøre slik at du blir trøtt av det, så vil programmet fungere og øke formen din. Så jeg vil si at opplegget kan være vel og bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe greie på sånne hjemmeapparatopplegg, men dersom du har muligheten til det ville jeg nok helt klart begynt på ett helsestudio. Det er mulig du kan komme i bedre form (sett iforhold til før du begynte å trene) ved hjelp av den treninga du driver med nå, men jeg tror nok de resultatene du får ved hjelp av dette apparatet er ganske minimale ifohold til hva du ville fått i ett fullt utstyrt gym.

Variasjon er trossalt viktig, samt det å hele tiden kunne øke belastningen, og ved bare å trene med ett sånt apparat er vel variasjonsgraden rimelig liten..

Itillegg vil nok motivasjonen øke kraftig på ett gym, da det å skulle trene hjemme alene i lengre tid vel ikke akkurat er det mest spennende...

Dessuten sier du jo til Jacob under her at du må stramme deg opp fordi du er singel og skal ut og finne babes, og da er vel ett helsestudio midt i blinken for deg.. Mye søte damer der vettu.. bare å melde seg på en aerobic time eller noe sånt det så blir du eneste gutten blandt 20 solbrune jenter i thights :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe greie på sånne hjemmeapparatopplegg, men dersom du har muligheten til det ville jeg nok helt klart begynt på ett helsestudio. Det er mulig du kan komme i bedre form (sett iforhold til før du begynte å trene) ved hjelp av den treninga du driver med nå, men jeg tror nok de resultatene du får ved hjelp av dette apparatet er ganske minimale ifohold til hva du ville fått i ett fullt utstyrt gym.

Variasjon er trossalt viktig, samt det å hele tiden kunne øke belastningen, og ved bare å trene med ett sånt apparat er vel variasjonsgraden rimelig liten..

Itillegg vil nok motivasjonen øke kraftig på ett gym, da det å skulle trene hjemme alene i lengre tid vel ikke akkurat er det mest spennende...

Dessuten sier du jo til Jacob under her at du må stramme deg opp fordi du er singel og skal ut og finne babes, og da er vel ett helsestudio midt i blinken for deg.. Mye søte damer der vettu.. bare å melde seg på en aerobic time eller noe sånt det så blir du eneste gutten blandt 20 solbrune jenter i thights :)

En ting er ihvertall, sikkert: Jeg kommer ALDRI til å være med på en aerobic time! Den greia der er både kjedelig og latterlig. Beibsa til tross, det er grenser for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er ihvertall, sikkert: Jeg kommer ALDRI til å være med på en aerobic time! Den greia der er både kjedelig og latterlig. Beibsa til tross, det er grenser for alt.

Hehe det kan jeg være enig i, og den dagen jeg skulle finne på noe så dumt som å gå på en aerobictime så håper jeg at noen er barmhjertige nok til å gi meg en kule :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er ihvertall, sikkert: Jeg kommer ALDRI til å være med på en aerobic time! Den greia der er både kjedelig og latterlig. Beibsa til tross, det er grenser for alt.

Jasså, snakker du av erfaring, eller dømmer du :o))))

Til uka skal jeg stå sammen beibene og flakse som en ørn...for første gang.

Jippi!!!!!!(not)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, snakker du av erfaring, eller dømmer du :o))))

Til uka skal jeg stå sammen beibene og flakse som en ørn...for første gang.

Jippi!!!!!!(not)

Positivt at du strammer deg opp litt for oss gutta da, så du får bare holde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...