Gå til innhold

Venneanbefalinger - hvordan?

Anbefalte innlegg

Har spurt vårt nærmeste vennepar om de vil skrive venneanbefaling når den tid kommer.

De spurte da hva som skal stå i en slik, om den skal være lang, om den skal være personlig eller mer formelt.

Og jeg kunnejo selvsagt ikke svare på noen av disse spm...

Så tenker jeg at det kan være greit og forberde de på det før godkjenningen kommer, slik de vet hvordan og dermed kanskje er litt kjappere :)

Vi skal adoptere fra Etiopia, og disse brevene varierer kanskje fra land til land?

Skal vi ha mange vennenbefalinger? Kan det være fra familie også?

De bør vel skrives på engelsk for å "hjelpe" med oversettingen.

Blir veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147235-venneanbefalinger-hvordan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

alenemor1365380506

Hei Kathinka!

Dere skal ha 2 venneanbefalinger. Disse skal helst skrives på engelsk ja. Anbefalingene skal vere personlige og skal omhandle hvordan de kjenner dere, hvordan dere er i forhold til barn og hvordan de tror dere vil bli som foreldre.

Jeg valgte å bruke venner som har små barn, og der jeg også har et nært forhold til barna.

Lurt å gjøre dette mens dere venter, jeg måtte purre på disse brevene etter at alt det andre var ferdig!

trk1365380645

Vi valgte også venner med barn, da de kan si mest om hvordan vi er med barn. Vi kunne ikke bruke familie, dessverre og naturlig nok! For vår del valgte vi å skrive dem "sammen med" dem, dvs at de kom hit og skrev. På den måten ble vi sikret at alt det nødvendige kom med. Samtidig ble bøygen med å skulle skrive engelsk litt lettere overkommelig når vi var tilstede og vi leste gjennom det sammen. Selvfølgelig var det ikke sånn at vi la ord i munnen på vennene våre ;-) det viktige var at vi var tilgjengelige hvis det var noe de lurte på.

Leste over at du er utålmodig, og det skjønner jeg godt! Du kan jo gå på bokhandelen (evt på nettet) og kjøpe amharisk- kurs på cd- rom for å ha noe å gjøre for å føle at det skjer noe! Det var ganske morsomt å få litt innblikk i språket før vi reiste, men vi begynte for sent, så vi kunne ikke nok til å bruke det særlig. Hvis du er med i Etiopiaklubben har du kanskje også fått en ordliste?!

Håper det var noen nyttige tips. Lykke til videre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...