Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har snakket med trygdekontoret, der var det en som mente at jeg skal ha høyere attføringsytelse dersom jeg søker om ung ufør og får det innvilget. Også at det skal tilbakedateres til tidligere perioder på attføring/rehab.

Stemmer det virkelig at man har krav på ung-uførtillegget på attføring, og at dette tilbakevirkes? Det virket ikke som om hun visste helt hva hun snakket om, derfor lurer jeg.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har i vært fall hatt det men det er noen år siden.

Skrevet

Jeg har i vært fall hatt det men det er noen år siden.

Kan jeg spørre om tillegget ble tilbakedatert til tidligere perioder på attføring/rehab?

Takk for svar!

Skrevet

Kan jeg spørre om tillegget ble tilbakedatert til tidligere perioder på attføring/rehab?

Takk for svar!

Jeg har fått det tillegget hele tiden men jeg tror det kan bli tilbakedatert 3 mnd i tid fra du har sendt søknaden på ung ufør.

De har ikke plikt på trygdekontoret og fortelle deg om at du har krav på det, kun hvis du spør.

Skrevet

Jeg har fått det tillegget hele tiden men jeg tror det kan bli tilbakedatert 3 mnd i tid fra du har sendt søknaden på ung ufør.

De har ikke plikt på trygdekontoret og fortelle deg om at du har krav på det, kun hvis du spør.

Jeg mener de har veiledningsplikt, herunder hvilke ytelser man kan ha krav på...?

Skrevet

Jeg mener de har veiledningsplikt, herunder hvilke ytelser man kan ha krav på...?

Bare hvis du spør men hvem i h..... vet hva man skal spørre om?

Forresten kan de ofte ikke svare hvis du spør om noe heller. Bare spør dem konkret om hvilke ting som går under varig, alvorlig lidelse/lyte og de kan ikke gi deg noen diagnoser. Det går etter saksbehandlerens skjønn????!!!

Og de skjønner ofte ingenting :o(

Annonse

Skrevet

Bare hvis du spør men hvem i h..... vet hva man skal spørre om?

Forresten kan de ofte ikke svare hvis du spør om noe heller. Bare spør dem konkret om hvilke ting som går under varig, alvorlig lidelse/lyte og de kan ikke gi deg noen diagnoser. Det går etter saksbehandlerens skjønn????!!!

Og de skjønner ofte ingenting :o(

Ja du har så rett. Har selv "tjent" mye på å sette meg inn i hva jeg har krav på, både rettigehter, og å kontrollere grunnlagene de har satt.Totalt stoore beløp jeg nesten har blitt snytt! for!

• 2 uker senere...
Gjest uten signatur
Skrevet

De HAR, men det blir ikke fulgt opp!

Jeg har prøvd å ta det opp, men en må nok gå til advokat, og det krever både penger og energi, noe vi syke ikke alltid har.

Gjest Til Yoker
Skrevet

Da jeg gikk på attføring, fikk jeg ung uførytelse i tillegg pga dem mente på at jeg hadde krav på det...Det er også flere som går på attføring som har krav på denne ytelsen i tillegg

Denne ytelsen ble fjernet da jeg ble overført fra Aetat til trygdekontoret pga trygdekontoret mente på at Aetat bare hadde gjort en stor feil...

Da jeg fant fram papirene der hvor det stod at jeg hadde krav på ung ufør tillegget og at trygdekontoret hadde bedt aetat å gi meg dette ekstra beløpet i tilegg til attføring, ble det stille på dem...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...