Gå til innhold

Kajakktrening, hvilke fordeler?


Gjest blablabla

Anbefalte innlegg

Gjest blablabla

Har begynt med kajakk, kun turkajakk på rel. flatt vann.

Trener en time hver gang, et par ganger i uken, eller tre.

Hvilke fordeler har denne treningen treningsmessig, foruten at jeg kanskje blir noe sterkere i armene? Får jeg bedre magemuskler av dette?

Si noe positivt da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest abraxas

Gubben (som er en kapasitet på området, med deltakelse i NM og greier) sier at det er den aller beste treninga for "sideflesket" + at man blir sterkere i rygg og armer. Reine turkajakker er _kjempetunge_ å få fremover, slik at du får virkelig trent styrke.

Balansen trener man også opp, og utholdenhet/hurtighet. I tillegg får man jo en kjempefin naturopplevelse!

Jeg er veldig glad i å padle, padler flere ganger i uka. Hvor padler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Gunnar Oppheim

Hei!

kajakk er kjempegod trening for overkroppen, spesielt for skuldrene og biceps og underarmer. Magen får også god trening. Som supplement kan du finne en treningform som kun går på bena, da disse ikke får trening i særlig grad.

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blablabla

Gubben (som er en kapasitet på området, med deltakelse i NM og greier) sier at det er den aller beste treninga for "sideflesket" + at man blir sterkere i rygg og armer. Reine turkajakker er _kjempetunge_ å få fremover, slik at du får virkelig trent styrke.

Balansen trener man også opp, og utholdenhet/hurtighet. I tillegg får man jo en kjempefin naturopplevelse!

Jeg er veldig glad i å padle, padler flere ganger i uka. Hvor padler du?

Jeg trener ved Oslo Kajakkklubb, to, tre ganger i uka, og tar ofte turen mot Sjøfartsmuseet o.l.

Nå må jeg løpe, skal ut på mitt første prøvedykk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...