Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så dritt lei Norge, generelt altså...

Staten er dritt lei dem, de er så opptatt av å virke så bra utad, så lenge fasaden er perfekt så gjør det ikke noe åssen de som lever der har det!

Har chattet endel på icq og fått kontakt med alt i fra skandinavere til australiere, fra brasil og polen osv... OG ALLE har den samme oppfattningen, at bor du i Norge er du RIK, da har du RÅD til alt hva hjertet måtte behage, her finnes ingen uteliggere eller narkomane, vi har heller ikke psykiske problemer fordi vi har jo penger!

Men dette er da ikke virkeligheten, er det?

Ikke i min verden, og heller ikke i mange av deres.

Har Regjeringen hvirkelig gjort en så dårlig jobb at de har gjort oss usårbare? på mange måter?

Uansett hvor de er fra i verden så prater de om Oljepengene våre, men hva hjelper de, når de ikke blir brukt til det de skulle brukes til (pensjonsfond) de blir spyttet utover forskjellige land som bruker de til våpenopprusting og det som værre er (vanlig at hjelpen ikke kommer fram til de som trenger den, men går rett i lomma på regentene)

Har tenkt sånn på dette i det siste, hvorfor Norge ser så bra ut på utsiden, og flere og flere "lider" Jada klart jeg vet at de er mange som lidere mere enn meg og mine.... men er det da en selvfølge at jeg ikke skal kunne leve etter standaren i hjemmlandet mitt?

Jeg må jo ikke sitte i en hule uten mat bare for å være politisk korrekt (etter manges mening, men som bor i pallaser (iforhold) selv)

Her lever jeg minmalistisk etter beste evne, jeg eier ikke flisa i veggen, og med det økonomiske helvete jeg lever i så kommer jeg vel aldri til å kunne eie noe!

Hva har du "offret" for et politisk korrekt liv? Har du ofret båten, hytta, eller kansje bilen? eller er du en av de som sitter å sier at de med lite penger ikke har noen grunn til å klage, men så snart motoren på båten er gåen så skriver man et innlegg om hvor hersens dyrt det er med alt og at livet butter imot?

Hmmm hvor jeg ville med dette innlegget... bare si at Norge pr idag er RÆVKJØRT!

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

24

• Lurveline

8

• Sør

4

• petter smart

4

Gjest sånn er det
Skrevet

Selvfølgelig er vi rævkjørt. Jeg er så forbannet sjøl akkurat nå at jeg kunne drept. Rullestolen min er helt vraket og det har den vært siden før påske og ingen har tid til å reparere den. Jeg har ventet og mast siden før påsken. Hva i all verden er det folk tror? At jeg ikke har noen forpliktelser til familie og venner og bare skal sitte hjemme og vente.

Jeg har feile drivhjul, hjullageret har gått i stykker og bremsen virker ikke. De har ikke tid fordi det er så mange som trenger hjelp. Er vi dyr eller er vi mennesker.

Jeg skal på Helsesportsenter til mandagen og da må stolen være i stand. Jeg har ringt Hjelpemiddelsentralen, altmuligmannstjenesten, ergoterapeuten og ingen har tid. Jeg har ødelagt nakken min fordi stolen er så tung å trille og ut må jeg hver dag for å hente sønnen min på skolen. Handle mat må jeg også.

Dessuten lurer jeg på hva friske folk hadde sagt hvis de fikk 150 turer i året på trikken eller bussen og måtte vært hjemme resten av tiden.

Å jeg er så forbannet

Gjest Big Mac
Skrevet

Vi har det da stort sett veldig bra. Det er umulig å si noe om tilstanden i Norge bare ut fra sin bekjentskapskrets/egne observasjoner. Alle statistiske målinger og vurderinger indikerer at vi har det veldig bra i norge sammenlignet med resten av verden.

Men selvfølgelig kunne det vært enda bedre.

Gjest fjsdklafjsdfjkla
Skrevet

Selvfølgelig er vi rævkjørt. Jeg er så forbannet sjøl akkurat nå at jeg kunne drept. Rullestolen min er helt vraket og det har den vært siden før påske og ingen har tid til å reparere den. Jeg har ventet og mast siden før påsken. Hva i all verden er det folk tror? At jeg ikke har noen forpliktelser til familie og venner og bare skal sitte hjemme og vente.

Jeg har feile drivhjul, hjullageret har gått i stykker og bremsen virker ikke. De har ikke tid fordi det er så mange som trenger hjelp. Er vi dyr eller er vi mennesker.

Jeg skal på Helsesportsenter til mandagen og da må stolen være i stand. Jeg har ringt Hjelpemiddelsentralen, altmuligmannstjenesten, ergoterapeuten og ingen har tid. Jeg har ødelagt nakken min fordi stolen er så tung å trille og ut må jeg hver dag for å hente sønnen min på skolen. Handle mat må jeg også.

Dessuten lurer jeg på hva friske folk hadde sagt hvis de fikk 150 turer i året på trikken eller bussen og måtte vært hjemme resten av tiden.

Å jeg er så forbannet

Hadde jeg fått 150 gratis turer på t-banen i året hadde jeg takket for det.

Får ikke en gratis tur jeg. Må betale alle selv.

Skrevet

Å jeg er så forbannet

*mere og mere sinna*

At du ikke skal få hjelp med stolen din er jo rett og slett forkastelig, den burde jo vært fikset samma dag den ble ødelaggt... og 150 turer er ikke noe å skryte av.

Må du betale restenselv?

Nå er jeg forsåvidt heldig som kan klare å komme meg rundt på egenhånd...men det er mange som ikke klarer det, alt i fra handikappede og eldre til de som sliter med angst og depresjoner, og de blir glemt... bort i all aslysøkingen, og streikene og rikmannslivet som "ALLE " nordmenn lever i!

Skrevet

Vi har det da stort sett veldig bra. Det er umulig å si noe om tilstanden i Norge bare ut fra sin bekjentskapskrets/egne observasjoner. Alle statistiske målinger og vurderinger indikerer at vi har det veldig bra i norge sammenlignet med resten av verden.

Men selvfølgelig kunne det vært enda bedre.

Nå har aldri jeg deltatt i noen målinger av noen slag, heller ingen av de jeg kjenner har det...

I min omgangskrets, og i min verden er det likt over hele linja...

Folk jobber seg ihjel, og jobber seg syke fordi de har valgt yrker som kun gagner norge og ikke dem selv, de betaler alt rett tilbake til staten, uten å ha noe igjen for det, kjenner flere jeg som har måtte arbeide seg gjennom ferier ol for å kunne gi barna sine mat og klær... fri har de ikke hatt på flere tiår!

Men som sagt, så har ikke de jeg kjenner, hytter, båter, og annet luksus.

Gjest larve
Skrevet

De fleste har vel såpass fornuft at de skaffer seg en utdanning/jobb osm gjør at de tjener penger?

Jeg har ikke slitt særlig hardt for å komme dit jeg er i dag, med fast jobb, egen leilighet og bil. Jeg er 25..

Enig i at staten øser ut for mye penger på u-hjelp, innvandrere, og andre som ikke gidder jobbe.

Gjest Big Mac
Skrevet

Nå har aldri jeg deltatt i noen målinger av noen slag, heller ingen av de jeg kjenner har det...

I min omgangskrets, og i min verden er det likt over hele linja...

Folk jobber seg ihjel, og jobber seg syke fordi de har valgt yrker som kun gagner norge og ikke dem selv, de betaler alt rett tilbake til staten, uten å ha noe igjen for det, kjenner flere jeg som har måtte arbeide seg gjennom ferier ol for å kunne gi barna sine mat og klær... fri har de ikke hatt på flere tiår!

Men som sagt, så har ikke de jeg kjenner, hytter, båter, og annet luksus.

Nemlig, i din omgangskrets/verden.

Statistisk sett er det ikke sånn, og jeg tror neppe de du snakker om ville hatt det bedre i et annet land.

Nå er det vel heller ikke bil&båt&hytte-til alle som er normen? Men det er ingen tvil om at forskjellene i samfunnet har blitt større de siste 10 årene.

Skrevet

Hadde jeg fått 150 gratis turer på t-banen i året hadde jeg takket for det.

Får ikke en gratis tur jeg. Må betale alle selv.

Om du hadde lest innlegget til sånn er det. så hadde du ikke skrevet det!

JEG må også betale ALLE mine bussturer selv (her er ikke trikk på bygda)

MEN det er URETTFERDIG at handikappede og minstepensjonister må gjøre det...

Da spessielt visst du har blitt fratatt førerkortet pga alder, eplepsi eller fordi du rett og slett ikke kan kjøre bil pga lyter...

Men man kan ikke forvente at FRIKSE UNGE MENNESKER skal få gratis turer!!!

Og hvorfor ikke bruke nicket sitt? Er det provokatøren IGJEN?

På tide webbis stopper den idioten!

Gjest Big Mac
Skrevet

Om du hadde lest innlegget til sånn er det. så hadde du ikke skrevet det!

JEG må også betale ALLE mine bussturer selv (her er ikke trikk på bygda)

MEN det er URETTFERDIG at handikappede og minstepensjonister må gjøre det...

Da spessielt visst du har blitt fratatt førerkortet pga alder, eplepsi eller fordi du rett og slett ikke kan kjøre bil pga lyter...

Men man kan ikke forvente at FRIKSE UNGE MENNESKER skal få gratis turer!!!

Og hvorfor ikke bruke nicket sitt? Er det provokatøren IGJEN?

På tide webbis stopper den idioten!

Nå er det vel mange steder sånn at det koster mer penger å kjøre bil enn kollektivt.

Dessuten får uføre/pensjonister etc. som regel rabatt på kollektivtransport eller taxi?

Men det er klart, du har ikke samme fleksibiliteten.

Skrevet

Nemlig, i din omgangskrets/verden.

Statistisk sett er det ikke sånn, og jeg tror neppe de du snakker om ville hatt det bedre i et annet land.

Nå er det vel heller ikke bil&båt&hytte-til alle som er normen? Men det er ingen tvil om at forskjellene i samfunnet har blitt større de siste 10 årene.

Nå snakker jeg også om de jeg kjenner sin omgangskrets, mor sin omgangskrets, søster sin omgangskrets, tante og onkel sin omgangskrets, omgangskretsen til tante og onkler i andre deler av landet, venner fra andre deler av lander, studenter venner og familier på hjemmstedet deres osv osv osv......

Statestikker er jo bare et utrekk av ca hver 1000 ende innbygger og de fleste logistikker og metoder operer ikke med store deler av befolkningen med en mindredel!

Ja jeg har vært med på å lage flere, da jeg er en del av Møreforsking sin prosjekter...

Og desse blir ikke sendt ut på måfå, men til steder og kommuner med masse valuta!

Ergo så er ikke desse statestikkene ledende for norges befolkning men en lite brøkdel av den!

Skrevet

Nå er det vel mange steder sånn at det koster mer penger å kjøre bil enn kollektivt.

Dessuten får uføre/pensjonister etc. som regel rabatt på kollektivtransport eller taxi?

Men det er klart, du har ikke samme fleksibiliteten.

Sånn er det ikke her!

Her får en minstepansjonister 50 turer taxi med trygdekontoret i året... resten må de betale selv...

Og her på sunnmøre er det langt mellom bygd og by, og handelssteder og også laaangt mellom hver bussholde plass, så du mener det er ok at en gammel dame/mann med alle mulige slags aldersplager må gå flere kilometer med tunge handleposer fra busstoppen?

Gjest Big Mac
Skrevet

Nå snakker jeg også om de jeg kjenner sin omgangskrets, mor sin omgangskrets, søster sin omgangskrets, tante og onkel sin omgangskrets, omgangskretsen til tante og onkler i andre deler av landet, venner fra andre deler av lander, studenter venner og familier på hjemmstedet deres osv osv osv......

Statestikker er jo bare et utrekk av ca hver 1000 ende innbygger og de fleste logistikker og metoder operer ikke med store deler av befolkningen med en mindredel!

Ja jeg har vært med på å lage flere, da jeg er en del av Møreforsking sin prosjekter...

Og desse blir ikke sendt ut på måfå, men til steder og kommuner med masse valuta!

Ergo så er ikke desse statestikkene ledende for norges befolkning men en lite brøkdel av den!

Jeg for min del tror på statistikken. De er flinke til å velge ut et representativt utvalg som sikrer akseptabel feilmargin (dvs vesentlig bedre enn vanlige meningsmålinger).

Levevilkårsundersøkelsene tar i tillegg høyde for flere ulike faktorer og statistikk-kilder. Når disse sammenlignes med tilstanden i andre land, er det ingen tvil om at vi (i snitt) har det bra her.

Gjest Big Mac
Skrevet

Sånn er det ikke her!

Her får en minstepansjonister 50 turer taxi med trygdekontoret i året... resten må de betale selv...

Og her på sunnmøre er det langt mellom bygd og by, og handelssteder og også laaangt mellom hver bussholde plass, så du mener det er ok at en gammel dame/mann med alle mulige slags aldersplager må gå flere kilometer med tunge handleposer fra busstoppen?

Nei, selvsagt er ikke det ok. Men jeg tror ikke det er mye bedre i andre land heller....

Skrevet

De fleste har vel såpass fornuft at de skaffer seg en utdanning/jobb osm gjør at de tjener penger?

Jeg har ikke slitt særlig hardt for å komme dit jeg er i dag, med fast jobb, egen leilighet og bil. Jeg er 25..

Enig i at staten øser ut for mye penger på u-hjelp, innvandrere, og andre som ikke gidder jobbe.

Om de fleste hadde vært så UFORNUFTIGE å utdanne seg til ALLE desse yrkene som gir letttjente penger, hvem skulle da ha jobbet på/i; sykehjemmene, sykehusene, psykriatrien, barnehagene, butikkene, skolene, og i alle omsorgsyrkene, fabrikkene osv osv?

Når jeg er pansjonist er jeg fullt klar over at jeg kommer til å bli tatt hånd om av pansjonister som ikke har slitt seg HELT ut!

Da desse yrkene gir så lite tilbake i forhold til hva det gir ( da tenker jeg ikke hva det virkelig gir av verdighet) i penger og skader.

Er det maskiner som til syvende og sist skal ta ver på oss?

Skrevet

Nei, selvsagt er ikke det ok. Men jeg tror ikke det er mye bedre i andre land heller....

Nå prater ikke jeg om andre land, det har jeg heller ikke gjort!

Men jeg klarer ikke å kjenne noen igjen når jeg chatter med mennesker i utlandet av utenlandsk opprinnelse... de tror at ALLE i norge kan kjøpe seg det de vil og at de har det bra og ok ellers... og det stemmer ikke overens med statestikken... men så er vel ikke du endel av de som lager survey ene som blir brukt heller!

Dette bruker de oss studenter til på Møreforsk, som lager endel levevilkårsanalyser i Norge!

Gjest werwe
Skrevet

Det er vår primitive og egoistiske holdning til EU, som har gitt oss dette omdømmet.

Gjest ffgfh
Skrevet

Om de fleste hadde vært så UFORNUFTIGE å utdanne seg til ALLE desse yrkene som gir letttjente penger, hvem skulle da ha jobbet på/i; sykehjemmene, sykehusene, psykriatrien, barnehagene, butikkene, skolene, og i alle omsorgsyrkene, fabrikkene osv osv?

Når jeg er pansjonist er jeg fullt klar over at jeg kommer til å bli tatt hånd om av pansjonister som ikke har slitt seg HELT ut!

Da desse yrkene gir så lite tilbake i forhold til hva det gir ( da tenker jeg ikke hva det virkelig gir av verdighet) i penger og skader.

Er det maskiner som til syvende og sist skal ta ver på oss?

Er du litt på jordet eller?

Skrevet

Er du litt på jordet eller?

Les svaret mitt til deg nedefor... for du er jo samme person som fjklabafoghkjhkjhøv eller hva f du kallte deg

Gjest Big Mac
Skrevet

Nå prater ikke jeg om andre land, det har jeg heller ikke gjort!

Men jeg klarer ikke å kjenne noen igjen når jeg chatter med mennesker i utlandet av utenlandsk opprinnelse... de tror at ALLE i norge kan kjøpe seg det de vil og at de har det bra og ok ellers... og det stemmer ikke overens med statestikken... men så er vel ikke du endel av de som lager survey ene som blir brukt heller!

Dette bruker de oss studenter til på Møreforsk, som lager endel levevilkårsanalyser i Norge!

"... de tror at ALLE i norge kan kjøpe seg det de vil og at de har det bra og ok ellers... og det stemmer ikke overens med statestikken..."

Da får du gi dem en liten leksjon da, begynn med ølpriser... (Det er nå ikke vår skyld at utlendingene er dumme ;-)

" men så er vel ikke du endel

av de som lager survey ene som blir brukt heller!"

Har du aldri hørt om Big Mac-indeksen? http://www.oanda.com/products/bigmac/bigmac.shtml

"Dette bruker de oss studenter til på Møreforsk, som lager endel levevilkårsanalyser i Norge!"

I indeksene der vi sammenligner oss med andre land brukes vel mer levealder, inntekt/kjøpekraft, sykehusstatistikker etc?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...