Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest larve
Skrevet

Om de fleste hadde vært så UFORNUFTIGE å utdanne seg til ALLE desse yrkene som gir letttjente penger, hvem skulle da ha jobbet på/i; sykehjemmene, sykehusene, psykriatrien, barnehagene, butikkene, skolene, og i alle omsorgsyrkene, fabrikkene osv osv?

Når jeg er pansjonist er jeg fullt klar over at jeg kommer til å bli tatt hånd om av pansjonister som ikke har slitt seg HELT ut!

Da desse yrkene gir så lite tilbake i forhold til hva det gir ( da tenker jeg ikke hva det virkelig gir av verdighet) i penger og skader.

Er det maskiner som til syvende og sist skal ta ver på oss?

Skjønner ikke helt hva du mener jeg? Er du en av de som ikke gidder jobbe, men forventer å få penger likevel??

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

24

• Lurveline

8

• Sør

4

• petter smart

4

Gjest sånn er det
Skrevet

Hadde jeg fått 150 gratis turer på t-banen i året hadde jeg takket for det.

Får ikke en gratis tur jeg. Må betale alle selv.

jeg må betale jeg også da, vanlig trikkebillettpris. Poenget er at jeg ikke kan kjøre så mange ganger jeg vil og jeg kan heller ikke kjøpe månedskort.

Skrevet

"... de tror at ALLE i norge kan kjøpe seg det de vil og at de har det bra og ok ellers... og det stemmer ikke overens med statestikken..."

Da får du gi dem en liten leksjon da, begynn med ølpriser... (Det er nå ikke vår skyld at utlendingene er dumme ;-)

" men så er vel ikke du endel

av de som lager survey ene som blir brukt heller!"

Har du aldri hørt om Big Mac-indeksen? http://www.oanda.com/products/bigmac/bigmac.shtml

"Dette bruker de oss studenter til på Møreforsk, som lager endel levevilkårsanalyser i Norge!"

I indeksene der vi sammenligner oss med andre land brukes vel mer levealder, inntekt/kjøpekraft, sykehusstatistikker etc?

Ja og det er her de med alle pengene kommer inn, ikke hvem som kjøper hva... at røkke (kansje ikke nå lenger) er med på å heve standaren til norge(i statestikkøyenmed) er det ikke tvil om...

Men det er pr innbygger det er prat om og kansje 1 på hver tusende innbygger har råd til å kjøpe en båt, da er det flertallet som ikke har råd... men om du snur denne statestikken så ser det jo ganske så bra ut:)

For å ta et eksempel; Det viser seg at 70% av alle bil ulykker inntreffer når føreren ikke er påvirket av alkohol, bare 30% av bilulykkene har bilføreren alkohol i blodet... utifra den statestikken ville det jo være sikrere å kjøre påvirket.... men om man SNUR denne statestikken, så blir saken en ganske annen!!!

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener jeg? Er du en av de som ikke gidder jobbe, men forventer å få penger likevel??

Hæ? Jeg er student og utdanner meg, jeg har jobbet helt siden 9ende klasse for å brøfø meg OG min alkoholiserte/narkomane familie!

MERE du ville vite?

MAKAN! *sinna*

Gjest sånn er det
Skrevet

*mere og mere sinna*

At du ikke skal få hjelp med stolen din er jo rett og slett forkastelig, den burde jo vært fikset samma dag den ble ødelaggt... og 150 turer er ikke noe å skryte av.

Må du betale restenselv?

Nå er jeg forsåvidt heldig som kan klare å komme meg rundt på egenhånd...men det er mange som ikke klarer det, alt i fra handikappede og eldre til de som sliter med angst og depresjoner, og de blir glemt... bort i all aslysøkingen, og streikene og rikmannslivet som "ALLE " nordmenn lever i!

Jeg kan heldigvis bruke vanlig drosje så jeg må betale vanlig pris etter de 150 med trikkepris.

Det er verre med dem som har store, elektriske stoler og en tur koster 650 kr.

At de ikke fikser hjelpemidler som rullestoler med en gang er en gåte for meg. Kanskje vi skulle binde Høybråten fast i senga i en mnd tid og så kunne han ligge der å sulte i hjel. Men det hadde han antagelig gjort likevel hvis han skulle levd på rehabpenger, attføring eller uføretrygd.

Han og Bondevik hadde trengt et års tid på trygd :(

Gjest larve
Skrevet

Ja og det er her de med alle pengene kommer inn, ikke hvem som kjøper hva... at røkke (kansje ikke nå lenger) er med på å heve standaren til norge(i statestikkøyenmed) er det ikke tvil om...

Men det er pr innbygger det er prat om og kansje 1 på hver tusende innbygger har råd til å kjøpe en båt, da er det flertallet som ikke har råd... men om du snur denne statestikken så ser det jo ganske så bra ut:)

For å ta et eksempel; Det viser seg at 70% av alle bil ulykker inntreffer når føreren ikke er påvirket av alkohol, bare 30% av bilulykkene har bilføreren alkohol i blodet... utifra den statestikken ville det jo være sikrere å kjøre påvirket.... men om man SNUR denne statestikken, så blir saken en ganske annen!!!

Du kan ikke mene den statistikken der?

Bare fordi det er færre bilulykker med folk som er påvirket vil ikke det si at det er tryggere å kjøre påvirket. Det er jo FORDI færre kjører i påvirket stand!

Prosentandelen av påvirkede som kommer ut for ulykker er høyere enn tilsvarende for upåvirkede..

Du er på bærtur.

Hva gjør deg så sint?

Annonse

Gjest larve
Skrevet

Hæ? Jeg er student og utdanner meg, jeg har jobbet helt siden 9ende klasse for å brøfø meg OG min alkoholiserte/narkomane familie!

MERE du ville vite?

MAKAN! *sinna*

Mener du at staten skulle ha betalt for dem heller?

Ditt valg om du ville bruke pengene på dem, VI andre vil da ikke betale for at DIn familie har tatt valget og bli rusavhengige??

Skrevet

Vi har det da stort sett veldig bra. Det er umulig å si noe om tilstanden i Norge bare ut fra sin bekjentskapskrets/egne observasjoner. Alle statistiske målinger og vurderinger indikerer at vi har det veldig bra i norge sammenlignet med resten av verden.

Men selvfølgelig kunne det vært enda bedre.

Det hjelper da for f... ikke at mange har det bra når kanskje 10% har det helt ræva. Ingen kan noe for at de er syke og ikke får jobb.

Skrevet

Jeg kan heldigvis bruke vanlig drosje så jeg må betale vanlig pris etter de 150 med trikkepris.

Det er verre med dem som har store, elektriske stoler og en tur koster 650 kr.

At de ikke fikser hjelpemidler som rullestoler med en gang er en gåte for meg. Kanskje vi skulle binde Høybråten fast i senga i en mnd tid og så kunne han ligge der å sulte i hjel. Men det hadde han antagelig gjort likevel hvis han skulle levd på rehabpenger, attføring eller uføretrygd.

Han og Bondevik hadde trengt et års tid på trygd :(

Bare å trøste seg med at de kommer nok til å leve på trygd de og engang, men det har da sikret seg og sine for livet!

Den med å lenke dem til senga og tvinge dem til å leve på "norm" trygden hadde vært noe, men ikke en måned men et par år:)

Skrevet

Du kan ikke mene den statistikken der?

Bare fordi det er færre bilulykker med folk som er påvirket vil ikke det si at det er tryggere å kjøre påvirket. Det er jo FORDI færre kjører i påvirket stand!

Prosentandelen av påvirkede som kommer ut for ulykker er høyere enn tilsvarende for upåvirkede..

Du er på bærtur.

Hva gjør deg så sint?

hehehe.... følle med! DET må du iallefall!

Dette er et eksempel på åssen satestikk kan leses feil og snues om til det positive!

Hvorfor jeg er sinna? Jo det skal jeg si deg.... Jeg TÅLER ikke urettferdighet!

Gjest sånn er det
Skrevet

Nå er det vel mange steder sånn at det koster mer penger å kjøre bil enn kollektivt.

Dessuten får uføre/pensjonister etc. som regel rabatt på kollektivtransport eller taxi?

Men det er klart, du har ikke samme fleksibiliteten.

Når man ikke kan kjøre kollektivt betaler man vanlig trikkebillett for taxi. Etter 150 turer må man betale alt selv. Hadde du vært fornøyd med 150 turer på kollektivtransport og så måtte du kjørt taxi resten av året?

Skrevet

Mener du at staten skulle ha betalt for dem heller?

Ditt valg om du ville bruke pengene på dem, VI andre vil da ikke betale for at DIn familie har tatt valget og bli rusavhengige??

Dette gidder jeg ikke!

Men ser du ikke er så mye på dol (etter søkfunksjonen)

Orker ikke komme med livshistorien min en gang til!

Da kan du heller søke på nicket mitt!

Dette gidder jeg ikke å diskutere med sånne kverrulanter

Gjest Big Mac
Skrevet

Det hjelper da for f... ikke at mange har det bra når kanskje 10% har det helt ræva. Ingen kan noe for at de er syke og ikke får jobb.

Neida, det gjør det selvsagt ikke. Men det stemmer ikke at Norge er "rævkjørt". De 10%-ene hadde garantert hatt det enda værre i et annet land.

Derimot er det åpenbart ting vi kunne gjort bedre!

Annonse

Skrevet

De fleste har vel såpass fornuft at de skaffer seg en utdanning/jobb osm gjør at de tjener penger?

Jeg har ikke slitt særlig hardt for å komme dit jeg er i dag, med fast jobb, egen leilighet og bil. Jeg er 25..

Enig i at staten øser ut for mye penger på u-hjelp, innvandrere, og andre som ikke gidder jobbe.

Jaja. Innlegget ditt viser i det minste at intelligens ikke er noen forutsetning for å få seg "fast jobb, egen leilighet og bil" i Norge.

Gjest larve
Skrevet

Jaja. Innlegget ditt viser i det minste at intelligens ikke er noen forutsetning for å få seg "fast jobb, egen leilighet og bil" i Norge.

Sikkert ikke, skjønner bare ikke hva folk klager over jeg da. Skal ha all ting gratis, jævlig mange som ikke gidder jobbe, og så surver for at de har dårlig råd..

Skrevet

Neida, det gjør det selvsagt ikke. Men det stemmer ikke at Norge er "rævkjørt". De 10%-ene hadde garantert hatt det enda værre i et annet land.

Derimot er det åpenbart ting vi kunne gjort bedre!

men hadde de 10 % bodd i et annet land så hadde de hatt noe annet og sammenligne seg med. Isteden ser man folk med masse penger som mesker seg mens man selv lever nesten nederst på rangstigen i det landet vi bor i.

Gjest larve
Skrevet

Dette gidder jeg ikke!

Men ser du ikke er så mye på dol (etter søkfunksjonen)

Orker ikke komme med livshistorien min en gang til!

Da kan du heller søke på nicket mitt!

Dette gidder jeg ikke å diskutere med sånne kverrulanter

Er ingen kverulant, ser bare ikke problemet.

Statan kan ikke betlae for alle skakkjørte personer da, man har da fri vilje? De aller fleste kan jobbe for sine egne penger!!

Gjest sånn er det
Skrevet

Sikkert ikke, skjønner bare ikke hva folk klager over jeg da. Skal ha all ting gratis, jævlig mange som ikke gidder jobbe, og så surver for at de har dårlig råd..

Jeg skjønner godt at du verken er syk eller funksjonshemmet. Kanskje du er en av dem som burde bindes fast i senga i et års tid og leve for en slikk og ingenting.

Folk velger ikke å bli syke. Du kan dessuten få både rullestolen min og de 150 taxiturene mine til 20 kr hvis du er så jævla missunnelig

Gjest sånn er det
Skrevet

Statan kan ikke betlae for alle skakkjørte personer da, man har da fri vilje? De aller fleste kan jobbe for sine egne penger!!

Å være syk er ikke å være skakkjørt. Du må være fullstendig uten antenner hvis du har lest Mistera sin historie

Skrevet

Huff huff huff... lille uvitende vesen!

Få opp øynene dine og se deg rundt!

Det er faktisk ikke ALLE som kan jobbe!

Det er mange som sliter med problemer som du aldri kan tenke deg tanken om engang!

Og det er faktisk de som har både en og to jobber som sliter med å få endene til å møtes!

Men man kan ikke forvente at personer UTEN problemer skal forstå! Sånne som deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...