Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Big Mac
Skrevet

men hadde de 10 % bodd i et annet land så hadde de hatt noe annet og sammenligne seg med. Isteden ser man folk med masse penger som mesker seg mens man selv lever nesten nederst på rangstigen i det landet vi bor i.

Nja, det er jeg ikke sikker på at stemmer. Nå er riktignok forskjellene i Norge blitt større, men jeg tror forskjellene i andre land ofte er mye større. (Dvs. de rike har enda mer penger enn middelklassen og de som er dårligere stilt.)

Men det er klart, dersom forventningene er bil&båt&hytte&utenlandsreiser så blir 150 trikketurer ganske stusselig.

Det er nok store skjevheter, og en del urettferdige utfall. Men det er vanskelig å få støtte for å øke skattetrykket, og misbruk av dagens ordninger gjør at det blir mindre å fordele på de som faktisk trenger det.

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

24

• Lurveline

8

• Sør

4

• petter smart

4

Skrevet

Sikkert ikke, skjønner bare ikke hva folk klager over jeg da. Skal ha all ting gratis, jævlig mange som ikke gidder jobbe, og så surver for at de har dårlig råd..

Det er ikke prat om de som ikke gidder å jobbe, det er prat om de som jobber RÆVA av seg for at ALLE skal ha det bra...

Om du sitter på ræva 24 timer i døgnet uten grunn til det og snylter på systemet så har jeg inget grunnlag for å syntes synd i dem...

Da er det noe annet med de som ikke kan!

Og jeg er ikke en av dem, jeg har alltid hatt jobb, samma åssen resten av meg har hatt det, og ja jeg har hatt alle gode grunner for å ikke jobbe da jeg faktisk har vært og er fortsatt syk!

Det er faktisk vanskelig å komme seg etter diverse overgrep fra familie og andre, det er vanskelig å prøve å leve med det man har opplevd, selv om jeg ikke sitter i rullestol eller at man SER at jeg er syk!

En fasade kan innholde så mangt!

Skrevet

Jeg skjønner godt at du verken er syk eller funksjonshemmet. Kanskje du er en av dem som burde bindes fast i senga i et års tid og leve for en slikk og ingenting.

Folk velger ikke å bli syke. Du kan dessuten få både rullestolen min og de 150 taxiturene mine til 20 kr hvis du er så jævla missunnelig

MEGET godt sagt!

Skrevet

Neida, det gjør det selvsagt ikke. Men det stemmer ikke at Norge er "rævkjørt". De 10%-ene hadde garantert hatt det enda værre i et annet land.

Derimot er det åpenbart ting vi kunne gjort bedre!

DET ER IKKE SNAKK OM ANDRE LAND!!!!

*En liten tesje, to små tesjeer, tre enda større tesjere* trenger du fler?

Gjest Big Mac
Skrevet

DET ER IKKE SNAKK OM ANDRE LAND!!!!

*En liten tesje, to små tesjeer, tre enda større tesjere* trenger du fler?

Tar gjerne imot et helt bestikk (12 pers), jeg.

Klart det er snakk om andre land, det gir ingen mening å påstå at Norge er rævkjørt uten å relatere det til andre land. Da kunne du like gjerne sagt hele verden er rævkjørt. (Og det er det nok mange som hadde vært enige i... :-)

Skrevet

Nja, det er jeg ikke sikker på at stemmer. Nå er riktignok forskjellene i Norge blitt større, men jeg tror forskjellene i andre land ofte er mye større. (Dvs. de rike har enda mer penger enn middelklassen og de som er dårligere stilt.)

Men det er klart, dersom forventningene er bil&båt&hytte&utenlandsreiser så blir 150 trikketurer ganske stusselig.

Det er nok store skjevheter, og en del urettferdige utfall. Men det er vanskelig å få støtte for å øke skattetrykket, og misbruk av dagens ordninger gjør at det blir mindre å fordele på de som faktisk trenger det.

det er heller ikke snakk om å ha penger til hus bil og båt.

Men å ha penger til å fø seg og sine!

OG noe mere HAR JEG aldri forventet!!!

Men det er vel kansje fordi jeg har vært fattig hele livet!

Jeg er glad bare jeg får mat i magen jeg!

Om jeg hverken har råd til hus eller hytte er ravende likegyldig for meg, bare jeg får næring en gang i blandt...

Men utifra dine innlegg, så ser jeg at du er en av de som NEKTER for at vi ikke har det så bra, fordi du ikke har opplevd dette selv...Og da blir jo virkeligheten noe ganske annet!

Annonse

Skrevet

Tar gjerne imot et helt bestikk (12 pers), jeg.

Klart det er snakk om andre land, det gir ingen mening å påstå at Norge er rævkjørt uten å relatere det til andre land. Da kunne du like gjerne sagt hele verden er rævkjørt. (Og det er det nok mange som hadde vært enige i... :-)

JEG har hele tiden snakket om norge!

JEG kan ikke noe for at Afrika bruker pengene sine på Våpen istedefor å sørge for at befolkningen har det bra! Det får de nesten ta på sin egen kappe!

Hva har du gitt opp for at de som har det som værst i utlandet skal ha det bedre?

Huset? Hytta? hva?

Hvorfor skal MANGE MANGE sitte i et RIKT land og sulte, når andre i samme landet lever i overflod og skatter til utlandet istedenfor, fordi de vil HA alle pengene selv, og lar den stakkars vanlige arbeidere i stikken slik de må betale det de skulle ha betalt!

Vi KAN ikke sammenligne med andre land, når det er snakk om NORGES befolkning så ER det snakk om NORGES befolkning... ikke UGANDAS!

Gjest Big Mac
Skrevet

det er heller ikke snakk om å ha penger til hus bil og båt.

Men å ha penger til å fø seg og sine!

OG noe mere HAR JEG aldri forventet!!!

Men det er vel kansje fordi jeg har vært fattig hele livet!

Jeg er glad bare jeg får mat i magen jeg!

Om jeg hverken har råd til hus eller hytte er ravende likegyldig for meg, bare jeg får næring en gang i blandt...

Men utifra dine innlegg, så ser jeg at du er en av de som NEKTER for at vi ikke har det så bra, fordi du ikke har opplevd dette selv...Og da blir jo virkeligheten noe ganske annet!

"Men det er vel kansje fordi jeg har vært fattig hele livet! Jeg er glad bare jeg får mat i magen jeg! Om jeg hverken har råd til hus eller hytte er ravende likegyldig for meg, bare jeg får næring en gang i blandt...

"Men utifra dine innlegg, så ser jeg at du er en av de som NEKTER for at vi ikke har det så bra, fordi du ikke har opplevd dette selv...Og da blir jo virkeligheten noe ganske annet! "

Jeg nekter for at Norge som nasjon ikke har det så bra, vi har det ganske bra.

Derimot finnes det grupper og enkelskjebner som slett ikke har det bra. Og det er en skam at vi ikke klarer å fange opp disse.

Men hva skal gjøres? Du vil ta oljepengene, men hvor mye er det egentlig? Og hva skjer med pensjonene til dagens og morgendagens generasjoner dersom vi gjør det?

Når det gjelder hva jeg selv har opplevd, så vet du vel egentlig ikke så mye om det (håper jeg ;-), så den synes jeg vi kan la ligge.

Gjest Rusle
Skrevet

Mener du at staten skulle ha betalt for dem heller?

Ditt valg om du ville bruke pengene på dem, VI andre vil da ikke betale for at DIn familie har tatt valget og bli rusavhengige??

Går dette an, larve!(passende nick, forresten)

Om du skulle bli ufør eller havne på kjøret, mener du da at du ikke skal motta hjelp?

Skrevet

Jaja. Innlegget ditt viser i det minste at intelligens ikke er noen forutsetning for å få seg "fast jobb, egen leilighet og bil" i Norge.

*LOL*

Gjest Big Mac
Skrevet

JEG har hele tiden snakket om norge!

JEG kan ikke noe for at Afrika bruker pengene sine på Våpen istedefor å sørge for at befolkningen har det bra! Det får de nesten ta på sin egen kappe!

Hva har du gitt opp for at de som har det som værst i utlandet skal ha det bedre?

Huset? Hytta? hva?

Hvorfor skal MANGE MANGE sitte i et RIKT land og sulte, når andre i samme landet lever i overflod og skatter til utlandet istedenfor, fordi de vil HA alle pengene selv, og lar den stakkars vanlige arbeidere i stikken slik de må betale det de skulle ha betalt!

Vi KAN ikke sammenligne med andre land, når det er snakk om NORGES befolkning så ER det snakk om NORGES befolkning... ikke UGANDAS!

"Hva har du gitt opp for at de som har det som værst i utlandet skal ha det bedre? Huset? Hytta? hva?"

En viss sum penger hver måned.

Hva jeg kunne ha kjøpt for de har jeg aldri regnet på, men det hadde nok ikke blitt hverken hus, båt eller hytte, nei.

"Hvorfor skal MANGE MANGE sitte i et RIKT land og sulte, når andre i samme landet lever i overflod og skatter til utlandet istedenfor, fordi de vil HA alle pengene selv, og lar den stakkars vanlige arbeidere i stikken slik de må betale det de skulle ha betalt!"

Tja, hva skal man si til det? Staten prøver å utforme skatteregler for å sikre at sånnt ikke skal forekomme, men noen klarer alltid å snike seg unna, virker det som.

"Vi KAN ikke sammenligne med andre land, når det er snakk om NORGES befolkning så ER det snakk om NORGES befolkning... ikke UGANDAS! "

Det blir sånn "enhver er seg selv nærmest"-holdning. Du synes rikingen er en dust fordi han bare tenker på seg selv. Andre synes milonærfamilien er egoistisk fordi den bare sørger for seg selv og bygda si, og ikke tenker på resten av norge. Mens de som sitter i uganda synes nordmenn er noen egoister fordi vi bare tenker på oss selv, og ikke på hele verden.

Gjest Rusle
Skrevet

Bare å trøste seg med at de kommer nok til å leve på trygd de og engang, men det har da sikret seg og sine for livet!

Den med å lenke dem til senga og tvinge dem til å leve på "norm" trygden hadde vært noe, men ikke en måned men et par år:)

Ingen er garantert et liv uten varig sykdom. Men det tenker man aldri på.

Annonse

Gjest larve
Skrevet

Går dette an, larve!(passende nick, forresten)

Om du skulle bli ufør eller havne på kjøret, mener du da at du ikke skal motta hjelp?

Å havne på kjøret er frivillig. Jeg er vel en av de som synes avliving passer bedre enn å bruke skattepenger på sånne. Ufør, man har da forsikringer... Dessuten holder jeg ved det at de aller fleste KAN jobbe, hvis de bare vil. Mange som har det i hodet da, og ikke VIL bli friske...

Gjest larve
Skrevet

Å være syk er ikke å være skakkjørt. Du må være fullstendig uten antenner hvis du har lest Mistera sin historie

Hun skrev at familien var rusmisbrukere, er ikke det å være skakkjørt så vet ikke jeg...

Skrevet

"Men det er vel kansje fordi jeg har vært fattig hele livet! Jeg er glad bare jeg får mat i magen jeg! Om jeg hverken har råd til hus eller hytte er ravende likegyldig for meg, bare jeg får næring en gang i blandt...

"Men utifra dine innlegg, så ser jeg at du er en av de som NEKTER for at vi ikke har det så bra, fordi du ikke har opplevd dette selv...Og da blir jo virkeligheten noe ganske annet! "

Jeg nekter for at Norge som nasjon ikke har det så bra, vi har det ganske bra.

Derimot finnes det grupper og enkelskjebner som slett ikke har det bra. Og det er en skam at vi ikke klarer å fange opp disse.

Men hva skal gjøres? Du vil ta oljepengene, men hvor mye er det egentlig? Og hva skjer med pensjonene til dagens og morgendagens generasjoner dersom vi gjør det?

Når det gjelder hva jeg selv har opplevd, så vet du vel egentlig ikke så mye om det (håper jeg ;-), så den synes jeg vi kan la ligge.

Sier heller ikke noe om at vi skal ta oljepengene, de brukes bare ikke til det formålet de var satt til!

Om vi bruker av desse til de de skulle vært brukt til så hadde de ikke vart mere enn i ti år! (dette sagt av en av professorene på møreforsk, som forøvrig er den beste på sitt felt i norge)

Da hjelper det lite at de blir brukt og kastet UT av landet!

"Jeg nekter for at Norge som nasjon ikke har det så bra, vi har det ganske bra."

"vi" skulle det ha stått! Dette er ikke relativt for mange

"Derimot finnes det grupper og enkelskjebner som slett ikke har det bra. Og det er en skam at vi ikke klarer å fange opp disse."

Dette omhandler flertallet.

"Men hva skal gjøres? Du vil ta oljepengene, men hvor mye er det egentlig? Og hva skjer med pensjonene til dagens og morgendagens generasjoner dersom vi gjør det?"

Som jeg sa, jeg vil ikke ta oljepengene, men jeg vil at de skal brukes til det de var øremerket til, og det er ikke tilfellet idag!

"Når det gjelder hva jeg selv har opplevd, så vet du vel egentlig ikke så mye om det (håper jeg ;-), så den synes jeg vi kan la ligge"

Nei jeg vet ingenting om det, men jeg vet hva jeg og de rundt meg har opplevd både de jeg kjenner og ikke kjenner...

Og utifra den oppfattingen du har, så virker (kan bare lese ut i fra innleggene dine)

det som om du har hatt en ganske annen oppvekst enn fattigdom, alkoholisme, mishandling, voldtekter og det som værre er!

MEN dette er utifra hva du skriver og ikke åssen du har hatt det, og det kan jo ikke jeg vite!

Gjest Rusle
Skrevet

Å havne på kjøret er frivillig. Jeg er vel en av de som synes avliving passer bedre enn å bruke skattepenger på sånne. Ufør, man har da forsikringer... Dessuten holder jeg ved det at de aller fleste KAN jobbe, hvis de bare vil. Mange som har det i hodet da, og ikke VIL bli friske...

For din skyld så får jeg håpe du høster mer erfaring etter hvert. Og for all del, hold deg frisk til du går av med pensjon!

Skrevet

De fleste har vel såpass fornuft at de skaffer seg en utdanning/jobb osm gjør at de tjener penger?

Jeg har ikke slitt særlig hardt for å komme dit jeg er i dag, med fast jobb, egen leilighet og bil. Jeg er 25..

Enig i at staten øser ut for mye penger på u-hjelp, innvandrere, og andre som ikke gidder jobbe.

Trodde du var 40 og tobarns mor eller hva f det er du gir deg ut for å være!

Skrevet

For din skyld så får jeg håpe du høster mer erfaring etter hvert. Og for all del, hold deg frisk til du går av med pensjon!

Det er sånne pesoner som larve som går på de værste smellene:)

Det er det jeg syntes er så fint med livet!

MAN får som oftest tilbake det man utgir, gjerne det dobbelte...

Gleder meg sinnsykt til den dagen... *HIRRHIRR* Etterfulgt av en *SINNSYKT ONDSKAPSFULL LATTER*

Den dagen da h*n ikke vet åssen h*n skal takle livet, fordi h*n ikke vet bedre... den dagen "dommeren" kaster sin vrede på h*n...

De får alltid igjen sånne, ALLTID... vi har bare fått det på forskudd og vet åssen man ikke skal gjøre det!

Dessuten, denne larve er ikke reell h*n er nok bare 3 i hodet og kansje toppen 18 i kroppen.... kan ikke akkurat forvente at vedommende ikke er LOCKO i hodet da!

Skrevet

Hun skrev at familien var rusmisbrukere, er ikke det å være skakkjørt så vet ikke jeg...

Er det min feil at jeg ble født i en slik familie? Nei.

MEN det er MIN feil at de idag er utav det!

Men dette kan ikke du i din lille verden forestille deg NOE om!

Og du skal takke GUD ikke har hatt det på den måten, og du skal BE for resten av livet at IKKE NOEN SOM DU KJENNER KOMMER TIL Å KOMME I NÆRHETEN AV DEN SMERTEN!!!!

FYT FAEN DU ER IKKE NOE MENNESKE!!! DU ER IKKE ET DYR; DU ER EN JÆVEL!!!!

OG MÅTTE ALT ONDT SKJE DEG!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...