Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sånn er det
Skrevet

Sånn er det ikke her!

Her får en minstepansjonister 50 turer taxi med trygdekontoret i året... resten må de betale selv...

Og her på sunnmøre er det langt mellom bygd og by, og handelssteder og også laaangt mellom hver bussholde plass, så du mener det er ok at en gammel dame/mann med alle mulige slags aldersplager må gå flere kilometer med tunge handleposer fra busstoppen?

Alle over 70 som trenger spesialtransport får bare 50 turer. Alle under får 150.

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

24

• Lurveline

8

• Sør

4

• petter smart

4

Gjest Big Mac
Skrevet

Alle over 70 som trenger spesialtransport får bare 50 turer. Alle under får 150.

På et helt år?!?

Gjest sånn er det
Skrevet

På et helt år?!?

Ja.

Det er meningen at man kun skal være inne dersom man er funksjonshemmet eller er syk.

Man trenger ikke verken sosial omgang eller handle mat når man er dårlig. Helst burde man forsvinne fra jordens overflate etter staten og mesteparten av Norges befolkning sin mening.

Gjest Big Mac
Skrevet

Ja.

Det er meningen at man kun skal være inne dersom man er funksjonshemmet eller er syk.

Man trenger ikke verken sosial omgang eller handle mat når man er dårlig. Helst burde man forsvinne fra jordens overflate etter staten og mesteparten av Norges befolkning sin mening.

Ja, det var ikke mye å skryte av.

Gjest dårlig erfaring
Skrevet

Å havne på kjøret er frivillig. Jeg er vel en av de som synes avliving passer bedre enn å bruke skattepenger på sånne. Ufør, man har da forsikringer... Dessuten holder jeg ved det at de aller fleste KAN jobbe, hvis de bare vil. Mange som har det i hodet da, og ikke VIL bli friske...

Forsikring..når man er uføretrygdet?? Hallo?? hva har du mellom ørene? En uføretrygdet får IKKE opprette vanlig forsikring.

Noen har selvfølgelig forsikret seg FØR de ble trygdet men alle er ikke synske (og takk for det).

Og skulle man i tilfelle være så heldig å få innvilget noe som ligner en forsikring så koster det mer pr mnd i utgifter enn det en mottar i uføretrygd.

Din amøbe!

Skrevet

Hei Mistera,

Hvilket land vil du fremholde som bedre enn Norge?

Hvor tror du at du ville fått en bedre livskvalitet?

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest fattig men rik
Skrevet

Nå er det vel mange steder sånn at det koster mer penger å kjøre bil enn kollektivt.

Dessuten får uføre/pensjonister etc. som regel rabatt på kollektivtransport eller taxi?

Men det er klart, du har ikke samme fleksibiliteten.

Jepp, jeg er uføretrygdet og betaler ca halv pris på buss og andre offentlige fremkomstmidler i Norge(altså ikke drosje da). Og det er jeg glad for.

Ellers er det ikke mye å rope hurra for.

Gjest sånn er det
Skrevet

Å havne på kjøret er frivillig. Jeg er vel en av de som synes avliving passer bedre enn å bruke skattepenger på sånne. Ufør, man har da forsikringer... Dessuten holder jeg ved det at de aller fleste KAN jobbe, hvis de bare vil. Mange som har det i hodet da, og ikke VIL bli friske...

Hvis man er blitt ufør i ung alder får man ikke utbetalt forsikring. Selv om man har jobbet i mange år og betalt forsikring. Forsikringer er stort sett bare svik og fanteri, det vet du vel.

Eller er du av de godtroende som tror alt er like lett bestandig

Gjest sånn er det
Skrevet

Hei Mistera,

Hvilket land vil du fremholde som bedre enn Norge?

Hvor tror du at du ville fått en bedre livskvalitet?

Med vennlig hilsen

I USA har man i hvert fall ADA slik at man ikke blir diskriminert, får hjelp til jobb og har mulighet til å komme inn på offentlige kontorer og i butikkene.

Skrevet

I USA har man i hvert fall ADA slik at man ikke blir diskriminert, får hjelp til jobb og har mulighet til å komme inn på offentlige kontorer og i butikkene.

Realiteten er at 43 millioner i USA har ikke engang ordentlig sykesikring - de havner meget litt i rennestenen.

Med vennlig hilsen

Gjest sånn er det
Skrevet

Realiteten er at 43 millioner i USA har ikke engang ordentlig sykesikring - de havner meget litt i rennestenen.

Med vennlig hilsen

Men selv uten forsikring får de bare litt mindre enn minste uføretrygd her i disability. Men lovverket er regulert slik at de kan jobbe ganske mye og likevel få det. De kan jobbe 9 mnd i året tror jeg. Dessuten er arbeidgiver pålagt å tilpasse arbeidsplassen slik at de har mulighet til å jobbe.

Skrevet

Men selv uten forsikring får de bare litt mindre enn minste uføretrygd her i disability. Men lovverket er regulert slik at de kan jobbe ganske mye og likevel få det. De kan jobbe 9 mnd i året tror jeg. Dessuten er arbeidgiver pålagt å tilpasse arbeidsplassen slik at de har mulighet til å jobbe.

Joda, men jeg vil tippe at hvis du tok gjennomsnittelig levestandard av f. eks. funksjonshemmede i Norge og sammenlignet med USA, ville nok de fleste hatt det bedre her. Ihvertfall hvis man regnet ut median.

Med vennlig hilsen

Gjest sånn er det
Skrevet

Joda, men jeg vil tippe at hvis du tok gjennomsnittelig levestandard av f. eks. funksjonshemmede i Norge og sammenlignet med USA, ville nok de fleste hatt det bedre her. Ihvertfall hvis man regnet ut median.

Med vennlig hilsen

Men det er noe som heter livsstandard og vet du og der tror jeg amerikanerne er mye flinkere enn oss.

Ellers så kan jeg ikke akkurat si at de imponerer meg men helsevesenet der tar mye bedre vare på dem som feiler det samme som meg enn Norge gjør. Og det gjør faktisk Sverige og Danmark også.

Annonse

Skrevet

Men det er noe som heter livsstandard og vet du og der tror jeg amerikanerne er mye flinkere enn oss.

Ellers så kan jeg ikke akkurat si at de imponerer meg men helsevesenet der tar mye bedre vare på dem som feiler det samme som meg enn Norge gjør. Og det gjør faktisk Sverige og Danmark også.

Hvorfor tror du da at det er få "funksjonshemmede fostre" som blir abortert i Norge, mens nesten samtlige blir abortert i Danmark?

Jeg bestrider IKKE at MASSE kan bli langt bedre i Norge, men å fremstille landet som "Rævkjørt" er bak mål.

Med vennlig hilsen

Gjest larve
Skrevet

Forsikring..når man er uføretrygdet?? Hallo?? hva har du mellom ørene? En uføretrygdet får IKKE opprette vanlig forsikring.

Noen har selvfølgelig forsikret seg FØR de ble trygdet men alle er ikke synske (og takk for det).

Og skulle man i tilfelle være så heldig å få innvilget noe som ligner en forsikring så koster det mer pr mnd i utgifter enn det en mottar i uføretrygd.

Din amøbe!

Man forsikrer seg selvsagt FØR man blir ødelagt da, om man har bittelitt IQ...

Gjest larve
Skrevet

Er det min feil at jeg ble født i en slik familie? Nei.

MEN det er MIN feil at de idag er utav det!

Men dette kan ikke du i din lille verden forestille deg NOE om!

Og du skal takke GUD ikke har hatt det på den måten, og du skal BE for resten av livet at IKKE NOEN SOM DU KJENNER KOMMER TIL Å KOMME I NÆRHETEN AV DEN SMERTEN!!!!

FYT FAEN DU ER IKKE NOE MENNESKE!!! DU ER IKKE ET DYR; DU ER EN JÆVEL!!!!

OG MÅTTE ALT ONDT SKJE DEG!!!!

så så roe deg litt ned nå så de ikke kommer med tvangstrøya.. er du like skrudd som resten av familien eller?

Skrevet

Man forsikrer seg selvsagt FØR man blir ødelagt da, om man har bittelitt IQ...

På "jobb" igjen ser jeg.

Gjest larve
Skrevet

På "jobb" igjen ser jeg.

Hva mener du? Insinuerer du at å være her er jobben min?

Skrevet

Hva mener du? Insinuerer du at å være her er jobben min?

Har vel mer eller mindre funnet ut at du har tilgang til pc bare når du er på "jobb".

Ingen innlegg/svar etter ca 16.00 og i helgene.

Jobb er skrevet i hermetegn da jeg mener at den tiden du bruker på Dol,ikke kan regnes som jobbing akkurat.

Gjest larve
Skrevet

Har vel mer eller mindre funnet ut at du har tilgang til pc bare når du er på "jobb".

Ingen innlegg/svar etter ca 16.00 og i helgene.

Jobb er skrevet i hermetegn da jeg mener at den tiden du bruker på Dol,ikke kan regnes som jobbing akkurat.

Jøss du tar deg virkelig tid til å gå folk etter i sømmene. Tatt i betraktning at jeg har vært her inne 1 (1) hel dag, var jo det usedvanlig bra observert (ironi).

Har du ikke noe liv siden det er så viktig å følge opp meg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...