Gå til innhold

vil gjerne ha tilbakemelding på innlegg skrevet på Sol. helse

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

hei svarte på et innlegg på Sol debatt på angst og depresjon. innlegget heter menneskesyn og medisinering og jeg har svart på det innlegget under Timaria. Fikk en del motbør på det innlegget. Det fremkommer en god del påstander om ADHD som jeg ikke er enig i og tror heller ikke personen som har skrevet det har greie på problematikken. Noen som vil ta en titt på innlegget og se om svaret mitt er helt på trynet?

Skrevet

vil gjerne lese innlegget ditt, men finner det ikke. Kanskje du kan hjelpe meg.

Gjest Timari
Skrevet

vil gjerne lese innlegget ditt, men finner det ikke. Kanskje du kan hjelpe meg.

Du går inn på Sol debatt. blant diskusjonsforumene er det noe som heter angst (Det går vel under helse). Det er et innlegg som heter menneskesyn og medisinering skrevet at Eir. jeg har skrevet et svar der under navnet Timaria

Gjest kjipt ja
Skrevet

Prøvde å legge inn et svar der. Registrerte meg og alt, men nå har jeg prøvd flere ganger og ingenting dukker opp..så jeg gidder ikke kaste bort mere tid på det..

Gjest Timari
Skrevet

Prøvde å legge inn et svar der. Registrerte meg og alt, men nå har jeg prøvd flere ganger og ingenting dukker opp..så jeg gidder ikke kaste bort mere tid på det..

huff ja det kan være vanskelig å få registrert seg på sol. debatt, det har jeg full forståelse for. Men hva synes du om innlegget som var opprinnelig skrevet?

Bugge1365380662
Skrevet

Kjære timari!Jeg trenger egentlig ikke lese innlegget ditt,timari.Nå kom jeg heller ikke inn, men det holder å lese det meste av innlegget til eir.Orket ikke å få med meg slutten. Med all den respekt jeg i dette tilfellet klarer å melde,synes jeg man forsåvidt har rett til å engasjere seg i emner man ikke vet noe av betydning om,men man trenger kanskje ikke spre det rundt.Det er rett og slett litt irriterende med slike folk.Jeg vet det er ytringsfrihet i landet,men det er lov til å irritere seg også heldigvis.Hilsen en ganske irritert bugge.

Bugge1365380662
Skrevet

Hei igjen! Tilbakemelding nummer to. Nå har jeg lest innlegget ditt.Ikke er jeg ekspert,men jeg er utdannet lærer og har lest litt om emnet(Tore Duvner sin bok om ADHD) og synes det var et bra innlegg. Bugge.

Gjest Timari
Skrevet

Hei igjen! Tilbakemelding nummer to. Nå har jeg lest innlegget ditt.Ikke er jeg ekspert,men jeg er utdannet lærer og har lest litt om emnet(Tore Duvner sin bok om ADHD) og synes det var et bra innlegg. Bugge.

takk for svare ditt Bugge.så jeg ikke misforstår var det mitt eller Eir sitt innlegg som du mente var bra?

jeg kan nok være enig i noen av påstandene hennes men synes at det er altfor unyansert og ikke vet jeg hvor hun har påstandene sine fra heller. Men nå har diskusjonen tatt en slik form der på sol at jeg ikek vet om jeg gidder å fortsette den. Nå har iallefall jeg sagt mitt.

Bugge1365380662
Skrevet

takk for svare ditt Bugge.så jeg ikke misforstår var det mitt eller Eir sitt innlegg som du mente var bra?

jeg kan nok være enig i noen av påstandene hennes men synes at det er altfor unyansert og ikke vet jeg hvor hun har påstandene sine fra heller. Men nå har diskusjonen tatt en slik form der på sol at jeg ikek vet om jeg gidder å fortsette den. Nå har iallefall jeg sagt mitt.

Selvfølgelig var det ditt som var bra.Eir sitt gadd jeg ikke lese helt ut..Bugge

Gjest kjipt ja
Skrevet

huff ja det kan være vanskelig å få registrert seg på sol. debatt, det har jeg full forståelse for. Men hva synes du om innlegget som var opprinnelig skrevet?

Jeg er ikke enig med den som skrev innlegget(eir)

Mener at det blir for naivt å påstå at man bør unngå medisiner. Nå er det engang slik at naturen ikke leger alle "sår" automatisk.

Er selv bipolar og står på venteliste for utredning av adhd også. Er kreativ/kunsnterisk og har mange "revolusjonerende" ideer..problemet er bare det at det meste renner ut i sanden eller forblir inni hodet pga alt tankekaoset/overstimulieringen som sliter meg ut istedet.

Ved hjelp av medisiner kan man finne roen som hjelper en til å konsentrere seg om de gode ideene og iallefall få fullført noen av dem.

Det samme gjelder maniske episoder. Man føler seg som et "overmenneske"..det mangler ikke på ideer og kreativitet og energi nei..men det hersker samtidig et gedigent kaos som bryter ned disse "godene".

Så jeg er evig takknemlig for at det finnes medisin som kan få en ned på jorda. Det gjelder å finne balansen. Så får en heller være litt mindre kreativ da..og kunne bidra med litt enn å sitte å leke gud på en pidestall og ha masse ideer inni hodet som aldri blir satt ut i livet allikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...