Gå til innhold

F.U.Hva er best

Gjest Jeg synes tykk er best.

Anbefalte innlegg

Gjest malun
Skrevet
  engel (har med kake, vin, og litt eddik) skrev (På 22.5.2004 den 20.32):

har du steinovn hjemme? eller stein i ovnen? ...avansert :-)

Pizza-stein. Den legges i ovnen og fungerer som en erstatning for steinovn.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

7

• mariaflyfly

5

• morsan

3

• cecily

3

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet
  malun skrev (På 23.5.2004 den 19.08):

Pizza-stein. Den legges i ovnen og fungerer som en erstatning for steinovn.

fancy! :)

thinkerbell
Skrevet
  malun skrev (På 22.5.2004 den 18.02):

Den _skal_ være tynn og italiensk.

Bakt i glovarm ovn (helst på stein) i maks 8 minutter.

Alt annet er en stusselig erstatning.

just presis. loevtynn! med pepperoni.

*sulten*

Skrevet

tykk her også! :-))

Og da vil du sikkert DIGGE pizzabunnen i det som ble kåret til Norges beste pizza for 2 år siden! Full av snadder og kjempegod! *nam nam* (Jeg lager min egen topping, men denne bunnen er fantastisk! Men lager den "på slump" - driver ikke og finteller antall oliven etc.)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=5120580

Skrevet
  laguna skrev (På 22.5.2004 den 18.05):

Det kommer an på pizzaen..! Noen pizzaer med tykk bunn kunne ikke hatt tynn og omvendt.

Men sånn vassen, smakløs tykk bunn som er der bare fordi kokken synes det er billigere med bunn enn fyll er vondt. Alltid..

Ja det hørtes ikke så veldig godt ut, da, selv om jeg er mest tilhenger av tykk bunn.

skorpionfisken
Skrevet
  favn skrev (På 22.5.2004 den 20.20):

Jesus Maria, det er da bare et svar på sånt:

Tynn bunn av italiensk merke.

Den amerikanske vulgær'pizzaen' kan noen få billig av meg...

Enig.

Finner jeg en italiensk pizzeria når jeg er på ferie, så strener jeg inn, og koooooser meg. Rødvin hører til og det er fest!

Her jeg bor får vi bare de vanlige tykke amerikanerne. Men de er gode nok de til hverdags.

Skrevet

Tynn eller middels.

Tykk er rett og slett for mye i forhold til fyll, og fyller opp magen så man ikke orker mer enn et stykke.

Skrevet
  ShitDiddelyDo skrev (På 22.5.2004 den 21.18):

Nja, jeg vet ikke.

Jeg får aldri vepsestikk, men mener å huske at man tok eddik på for å få ut brodden. Eller var det bare noe vås fra modern og fadern sin side? Man vet jo aldri med foreldre.

Eller var eddik mot brennmaneter? Kanskje jeg roter.

Nei, det er ikke et alternativ. Jeg roter da aldri. At jeg i det hele tatt kunne tenke tanken. Jeg må le litt av meg selv der. Hehe.

Ja, mot brennmaneter.

Alternativ kan man faktisk - ja hold deg fast - TISSE på stedet der man ble brent!

Har ikke prøvd det selv, men leste en gang at dette visstnok skulle være lurt....

Men tror jeg "sparer" den til jeg eventuelt blir brent av slike australske kjempebrennmaneter som kan ta livet av en hvis en ikke behandler det med en gang.

Vanlig norsk brennmanet får brenne meg uten at jeg gjør mitt denslags krumspring! ;-)

Gjest den dama
Skrevet

Tynn pizzabunn.Lite fyll med mye smak. Stekt i kort tid på høy varme på pizzastein.

Skrevet

Tynn bunn er selvsagt best. Ingen tvil om den saken.

Skrevet

Liker begge deler jeg. Er Pizza`n kjøpt ute, vil jeg ha tynn bunn. Er den hjemmelagd, så vil jeg ha tykk bunn.

Nå fikk jeg lyst på pizza.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...