Gjest ikke grønne fingre her nei Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Om jeg kjøper blomster og planter i jord på bakken, så trives og vokser dem. Men dersom jeg kjøper blomster og setter i potter ute, så blir dem mer og mer puslete. nesten bladløse. Hva gjør jeg galt?? Jeg passer på at de har drenering i pottene, slik at de ikke drukner. 0 Siter
Gjest ikke grønne fingre nei Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Du kjøper for dårlig jord. Kanskje. Hmmmmm......hva anbefaler du da?? 0 Siter
Lurveline Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Sommerblomster i potter trenger mye gjødning. Får dine nok? Helst en gang i uka. 0 Siter
Åsemor Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Hmmmmm......hva anbefaler du da?? Jeg har aldri fått en eneste plante til å leve lenger enn to uker, så mine råd bør man absolutt ikke høre på. Har hørt at plantejorda på Plantasjen er helt ubrukelig. 0 Siter
cecily Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Jeg har aldri fått en eneste plante til å leve lenger enn to uker, så mine råd bør man absolutt ikke høre på. Har hørt at plantejorda på Plantasjen er helt ubrukelig. Ja, i hvertfall de sekkene du får 60 kg jord til 100,- 0 Siter
Gjest bella bulimi Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Det du gjør galt er at du ikke overlater arbeidet til noen andre :-P 0 Siter
Lisabeth Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Jevn tilgang på gjødsel (ikke for mye på en gang, gjødsle heller ofte). Ikke plante for tett. Husk å vanne ! PÅ varme dager må du vanne hver dag (eller helst kveld). Plantene som står i bakken har tilgang på mer vann og næringsstoffer fra jorda rundt enn de som står i en liten potte. 0 Siter
morsan Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Kanskje du har for små potter? Plantene dør lettere hvis pottene er for små. Ellers støttes tidligere tips om å vanne ofte nok og å gjødsle. Flytende næring som helles i vannkanna er enkelt og greit. Og så vil resultatet avhenge av hvor mye/lite sol du har. Står blomstende på et skyggefult sted f.eks., så bør du velge blomster som trives best i skyggen. Eller dersom det er meget solrikt og du ikke er så flink meg vanningen, kan du velge planter som tåler tørke ekstra godt. På en del planter må man dessuten knipe av blomstrene etter avblomstring for at det skal komme nye/flere. Tips: les nøye på lappen på hagesenteret evt spør om hjelp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.