Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For det står jo det at vigselsattest og fødselsattest må være i orginal eller bekreftede kopier, såh; Når jeg ringer og får tilsendt fødselsattesten er det da en kopi jeg får?

Må jeg ned på notarius publikus å få den bekreftet? Den er jo stemplet og underskrevet fra folkeregistret...

Håper noen kan svare, for den saksbehandleren vår vet jo ingen slike ting :oppgitt: Og visst det må bekreftes må vi få de papirene med oss på siste møtet.

En ting til, når saksbehandleren vår ikke vet slike ting, hvem kan man da spørre(bortsett fra dere kloke hoder her inne), SBF?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147589-hva-er-n%C3%A5-egentlig-kopier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

trk1365380645

De papirene du snakket om er originaler, for de kommer direkte fra kontoret og er som du sier underskrevet der. Tror ikke vi var og fikk noe bekreftet før vi skulle sende papirer til Etiopia, alle papirene vi trengte før det var i originaler eller trengtes ikke bli bekreftet, så vidt jeg husker. Og når skal jeg lære meg å legge meg i skapelig tid?! God natt!

Fødselsattesten du får fra folkereg. er å betrakte som en original, så de skal ikke bekreftes av NP.

Vigselsattesten tar de fleste kopi av, selv om det også er mulig å få utstedt en original på menighetskontoret.

Nei, hvem skal man spørre når saksbehandler ikke vet?! DOL må vel betraktes som Orakelet i Delfi!! *ler*

klem fra

De papirene du snakket om er originaler, for de kommer direkte fra kontoret og er som du sier underskrevet der. Tror ikke vi var og fikk noe bekreftet før vi skulle sende papirer til Etiopia, alle papirene vi trengte før det var i originaler eller trengtes ikke bli bekreftet, så vidt jeg husker. Og når skal jeg lære meg å legge meg i skapelig tid?! God natt!

Tuuusen takk for svar dere!! *klemmer*

Passelig frustrerende når ikke engang saksbehandler vet. Hva skulle jeg gjort uten DOL!?

Da er de attestene vi har som orginaler og regne da, for både fødsels og vigselsattesene er direkte fra kontorene.

Igjen; Takk!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...