Gå til innhold

Pakke fra USA

Gjest takknemlig for alle svar

Anbefalte innlegg

Gjest takknemlig for alle svar
Skrevet

Noen som vet hvor lang tid det tar å sende en pakke på litt over en kg. fra USA til Norge? Jeg fant en del informasjon på posten.no, men ikke noe om tidsaspektet. Det avhenger vel av andre lands postverk også.

Fortsetter under...

Skrevet

Tror julegavene til brodern kom fram fortere enn de som skulle til tante i Bergen.

Så noen dager, 4-5 kanskje?

Gjest papirtiger
Skrevet

Pakker fra utlandet kommer kjempefort. Mye fortere enn pakker innenlands..noe som antagelig sier noe ufordelaktig om posten i Norge.

Skrevet

Det kommer alt an på hvordan den er sendt - via luft eller bakke.

Via luft går det kjempefort ei uke eller to. Per bakke går det laaang tid - opptil et par måneder, faktisk (basert på erfaring med julegaver fra min vertsfamilie i USA).

Men en såpass liten pakke blir vel sendt via luft?

Gjest osiris
Skrevet

Det beror på hvor mye de som sender pakken er villige til å betale for frakta det. Om de sender med air mail eller surface. Du kan sjekke amerikanske posten her: www.usps.com USPS er kjappe og ganske rimelige. Men mange i USA bruker www.ups.com og der har jeg dårlig erfaring. Venta i 4 måneder på en pakke en gang- og frakta var mye dyrere enn med posten. Det er så mange forskjellige muligheter at du må sjekke hvordan de har sendt pakken før du kan finne ut hvor lang tid det kan ta.

Annonse

Gjest forvirra, men takknemlig
Skrevet

Tror julegavene til brodern kom fram fortere enn de som skulle til tante i Bergen.

Så noen dager, 4-5 kanskje?

Mye omstridende svar her. :) Takk for hjelpen.

Gjest forvirra, men takknemlig
Skrevet

Pakker fra utlandet kommer kjempefort. Mye fortere enn pakker innenlands..noe som antagelig sier noe ufordelaktig om posten i Norge.

Gjest takk takk, gakk
Skrevet

Det kan ta fra 2 dager til 2 uker!

Gjest takknemmmmmelig
Skrevet

Det kommer alt an på hvordan den er sendt - via luft eller bakke.

Via luft går det kjempefort ei uke eller to. Per bakke går det laaang tid - opptil et par måneder, faktisk (basert på erfaring med julegaver fra min vertsfamilie i USA).

Men en såpass liten pakke blir vel sendt via luft?

Gjest thanks, osiris
Skrevet

Det beror på hvor mye de som sender pakken er villige til å betale for frakta det. Om de sender med air mail eller surface. Du kan sjekke amerikanske posten her: www.usps.com USPS er kjappe og ganske rimelige. Men mange i USA bruker www.ups.com og der har jeg dårlig erfaring. Venta i 4 måneder på en pakke en gang- og frakta var mye dyrere enn med posten. Det er så mange forskjellige muligheter at du må sjekke hvordan de har sendt pakken før du kan finne ut hvor lang tid det kan ta.

Jepp! Takk.

Gjest epletre
Skrevet

Hehe! Jeg bor her borte naa og sender ting hjem jevnlig! Sist gang tok ett brev 3 dager:0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...