Gå til innhold

Cambridge når ammer?


Gjest kizzy

Anbefalte innlegg

Jeg ammer fortsatt barnet mitt på syv måneder ganske mye, men nå er jeg så lei av overvekten som jeg pådro meg etter svangerskapet at jeg vurderer cambridge kuren. Jeg eier ikke motivasjon, det er hovedproblemet mitt. Jeg spiser nemlig mye, og har store problemer med å kutte ut usunne ting.

Har prøvd cambridge før, og det var enkelt - sikkert fordi man da ikke skal spise NOE, så er det ikke så lett å utsette det til i morgen når man først har startet.

Men bør jeg ta noe ekstra vitaminer? Jeg regner med at babyen tar det han trenger fra meg, og at det er min kropp som eventuelt tar skade. Jeg har tenkt å prøve i en uke, så håper jeg at motivasjonen kommer samtidig med et lite vekttap.

Er det noen som har noen gode råd? (Jeg har 30 kilo som skal bort, så jeg må bare komme igang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bad girl

Foreslår at du legger dette inn på forum for amming, der er det sikkert mange som kan noe om dette, samt at det er en ganske aktiv helsesøster der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bad girl

Foreslår at du legger dette inn på forum for amming, der er det sikkert mange som kan noe om dette, samt at det er en ganske aktiv helsesøster der.

Her står det ikke noe om pulverkur, men helsesøster på Ammeforum har sagt:

Under amming anbefales det et kaloriinntak på minimum 1800 kalorier. Etterhvert som man ammer mindre kan en gå på et lavere kaloriinntak.

Man skal vel spise ganske mye pulver for å komme opp i minimum 1800 kcal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det ikke noe om pulverkur, men helsesøster på Ammeforum har sagt:

Under amming anbefales det et kaloriinntak på minimum 1800 kalorier. Etterhvert som man ammer mindre kan en gå på et lavere kaloriinntak.

Man skal vel spise ganske mye pulver for å komme opp i minimum 1800 kcal...

Takk skal du ha for hjelpen, men det var jo ikke særlig motiverende da :-(

Skal legge inn innlegget på ammeforum også jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine Helle, Ernæringsfysiolog

Hei

Jeg fraråder deg på det sterkeste å gå på Cambridgedietten når du ammer. Den gir altfor lite kalorier og næringsstoffer i en periode som du trenger ekstra mye. Ammende kvinner bør ikke ha lavere kaloriinntak enn 1800 daglig. Selv om du bruker kosttilskudd ved en slik diett, vil inntaket av f.eks. fettsyrer bli for lavt. Jeg råder deg til å følge en diett for en mer moderat og fornuftig vekreduksjon mens du ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...