Gjest tusen takk på forhånd Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg lurer på følgende: -ca.hvor lang ventetid er det nå for tiden. -har de køsystem eller velger de vilkårlig på listene? -ønsker de helst at man har adoptert fra dette landet fra før eller gjør det ikke noe om man har adoptert fra et annet land tidligere? -er det slik at de tar helst motsatt kjønn i forhold til hva man har tidligere i mange tilfeller? -hvilken aldersgruppe er mest vanlig å få når man er mot slutten av tredveårene? Masse spørsmål på en gang. Håper noen vil svare, jeg vet at jeg kan gå inn å søke på adopsjonsforeningen, men her er jo så mange koreasøkere at jeg tror jeg får svar på mine spørsmål med en gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/147655-koreasp%C3%B8rsm%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thuva1365380402 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hei, prøver å svare på noe av det du spurte om: -ca.hvor lang ventetid er det nå for tiden. - de sier 12-15 mnd, men tror de fleste nå har ventet i 15 mnd. -har de køsystem eller velger de vilkårlig på listene? - de går stort sett etter godkjennelsesdatoen, men det kan skje at de hopper litt i køen -ønsker de helst at man har adoptert fra dette landet fra før eller gjør det ikke noe om man har adoptert fra et annet land tidligere? - dette tror jeg ikke spiller noen rolle -er det slik at de tar helst motsatt kjønn i forhold til hva man har tidligere i mange tilfeller? - de fleste som har fått gutt første gang fra Korea for som regel jente 2. gangen. Men dette er ingen regel som alltid stemmer. -hvilken aldersgruppe er mest vanlig å få når man er mot slutten av tredveårene? - de fleste barna som blir adoptert fra Korea er mellom 3-6 mnd. Vi har en sønn fra Korea som var 3,5 mnd da vi hentet han. Vi kom hjem St. Hansaften i fjor. Har du lyst kan du sende meg en mail på [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/147655-koreasp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-938479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 ca.hvor lang ventetid er det nå for tiden. *det tør jeg jammen ikke svare på. rundt 14-16måneder muligens? -har de køsystem eller velger de vilkårlig på listene? * i utgangspunktet går di etter datoen man er godkjent av norske myndigheter, men med untak at noen kommer litt fortere frem i køen og andre blir hoppet over så vidt det er. KOmmer ann på hvem som tildeler barnet i Korea tror jeg, og hvor mye de prøver og "matche" foreldre og barn. Vi har en meget god "match" med vår sønn, men det har nok alle *ler* -ønsker de helst at man har adoptert fra dette landet fra før eller gjør det ikke noe om man har adoptert fra et annet land tidligere? *det gjør ingen ting om man har biologiske eller adopterte barn fra andre land fra før. -er det slik at de tar helst motsatt kjønn i forhold til hva man har tidligere i mange tilfeller? *Vet ikke, men det er ofte slik som Thuva sa. Jeg tror om man får BVTJ til og skrive ønske i rapp. blir det fulgt nokså ofte. Men snakker ikke av egen erfaring. -hvilken aldersgruppe er mest vanlig å få når man er mot slutten av tredveårene? *alle barna fra korea er nokså unge som regel en 3-6måneder ved ankomst Norge. Statisksk ser de litt eldre ut, fordi adopsjonen av barnet fra Korea skjer i Norge og ikke i Korea. Dette kan fort ta litt tid. Lykke til med valg av land. Om du lurer på noe mer kan du godt maile meg på: [email protected] men jeg sjekker den langt fra hver dag. Klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/147655-koreasp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-938859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.