Gå til innhold

koreaspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest tusen takk på forhånd

Jeg lurer på følgende:

-ca.hvor lang ventetid er det nå for tiden.

-har de køsystem eller velger de vilkårlig på listene?

-ønsker de helst at man har adoptert fra dette landet fra før eller gjør det ikke noe om man har adoptert fra et annet land tidligere?

-er det slik at de tar helst motsatt kjønn i forhold til hva man har tidligere i mange tilfeller?

-hvilken aldersgruppe er mest vanlig å få når man er mot slutten av tredveårene?

Masse spørsmål på en gang. Håper noen vil svare, jeg vet at jeg kan gå inn å søke på adopsjonsforeningen, men her er jo så mange koreasøkere at jeg tror jeg får svar på mine spørsmål med en gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147655-koreasp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

thuva1365380402

Hei, prøver å svare på noe av det du spurte om:

-ca.hvor lang ventetid er det nå for tiden. - de sier 12-15 mnd, men tror de fleste nå har ventet i 15 mnd.

-har de køsystem eller velger de vilkårlig på listene? - de går stort sett etter godkjennelsesdatoen, men det kan skje at de hopper litt i køen

-ønsker de helst at man har adoptert fra dette landet fra før eller gjør det ikke noe om man har adoptert fra et annet land tidligere? - dette tror jeg ikke spiller noen rolle

-er det slik at de tar helst motsatt kjønn i forhold til hva man har tidligere i mange tilfeller? - de fleste som har fått gutt første gang fra Korea for som regel jente 2. gangen. Men dette er ingen regel som alltid stemmer.

-hvilken aldersgruppe er mest vanlig å få når man er mot slutten av tredveårene? - de fleste barna som blir adoptert fra Korea er mellom 3-6 mnd.

Vi har en sønn fra Korea som var 3,5 mnd da vi hentet han. Vi kom hjem St. Hansaften i fjor. Har du lyst kan du sende meg en mail på [email protected]

ca.hvor lang ventetid er det nå for tiden.

*det tør jeg jammen ikke svare på. rundt 14-16måneder muligens?

-har de køsystem eller velger de vilkårlig på listene?

* i utgangspunktet går di etter datoen man er godkjent av norske myndigheter, men med untak at noen kommer litt fortere frem i køen og andre blir hoppet over så vidt det er. KOmmer ann på hvem som tildeler barnet i Korea tror jeg, og hvor mye de prøver og "matche" foreldre og barn. Vi har en meget god "match" med vår sønn, men det har nok alle *ler*

-ønsker de helst at man har adoptert fra dette landet fra før eller gjør det ikke noe om man har adoptert fra et annet land tidligere?

*det gjør ingen ting om man har biologiske eller adopterte barn fra andre land fra før.

-er det slik at de tar helst motsatt kjønn i forhold til hva man har tidligere i mange tilfeller?

*Vet ikke, men det er ofte slik som Thuva sa. Jeg tror om man får BVTJ til og skrive ønske i rapp. blir det fulgt nokså ofte. Men snakker ikke av egen erfaring.

-hvilken aldersgruppe er mest vanlig å få når man er mot slutten av tredveårene?

*alle barna fra korea er nokså unge som regel en 3-6måneder ved ankomst Norge. Statisksk ser de litt eldre ut, fordi adopsjonen av barnet fra Korea skjer i Norge og ikke i Korea. Dette kan fort ta litt tid.

Lykke til med valg av land.

Om du lurer på noe mer kan du godt maile meg på:

[email protected]

men jeg sjekker den langt fra hver dag.

Klemmer fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...