Gå til innhold

Hva handle i USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 14 år siden jeg var i USA sist. Er det noen som har vært der nylig og som vet hva det lønner seg å handle der - om noe.

Fortsetter under...

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

En bekjent handlet mye hårprodukter, dvs. gode shampoer som selges i frisersalonger (Redken?) kostet en tredel der borte.

Gjest Daisy
Skrevet

Tannkrem, hørte jeg. Er visst ting i de som ikke er lov i Norge som gjør de bedre???? vet ikke jeg, bare noe jeg hørte.

Gjest Big Mac
Skrevet

Det aller meste er litt billigere, men prisene varierer en del med hvor i USA du er.

Sko? Elektronikk (men pass på at du ikke blir lurt)? Merkeklær?

Gjest miemarie
Skrevet

Stoff - til å sy med (!) hvis du liker det.

Store, gode, tykke håndklær som ikke blir harde og tynnslitte etter kort tid. Det finner ikke jeg i Norge.

Annonse

Skrevet

Tannkrem, hørte jeg. Er visst ting i de som ikke er lov i Norge som gjør de bedre???? vet ikke jeg, bare noe jeg hørte.

Da hadde ikke jeg turt å kjøpe de hvertfall.

Gjest Daisy
Skrevet

Da hadde ikke jeg turt å kjøpe de hvertfall.

:D Shining white

Skrevet

Det aller meste er litt billigere, men prisene varierer en del med hvor i USA du er.

I Washington DC i 2000 var det bortimot ingenting som var billegare enn i Noreg, når ein ser bort frå bensin/alkohol. Kjøpte både klær og sko, men sparte ingenting i høve til norske prisar. No gjekk eg sjølvsagt ikkje mykje utanfor allfarveg, men inntrykket var ikkje at det var særleg rimeleg nokon stad, om det var rundt Capitol hill eller Georgetown

Eg budde på Marriotts og med eit rom som kosta nærmare 3000 kr natta skulle ein forvente at noko var inkludert, men neida. Alle måltid måtte betalast i tillegg, det var vel 5 gratis kanalar på TV'n, fleire kosta flesk. Til og med parkeringa kosta eit par hundre kroner ekstra i døgnet... (Ja, jobben betalte :-)

No er vel sikkert DC ein av dei dyraste stadene ein kan opphalda seg i USA, og eg har enda ikkje vore andre stader. Fantstisk flott by er det. Utruleg god service og venlege folk overalt.

Gjest epletre
Skrevet

Saaper, haarprodukter som shampoo, haarfarge ol., klaer, SKO!! vesker, dvder, cder, parfymer.. Det er saa masse.

Spors jo hvor du er og hvor lenge du skal vaere her. Hvis du har god tid kan du gaa i en av de mange outlet butikkene, som du finner overalt. Vi reiser ofte til New York og Chinatown. Her kan du kjope vesker, sjerf, klokken, dvder, cder ol til en veldig billig penge!!

God tur:-)

thinkerbell
Skrevet

I Washington DC i 2000 var det bortimot ingenting som var billegare enn i Noreg, når ein ser bort frå bensin/alkohol. Kjøpte både klær og sko, men sparte ingenting i høve til norske prisar. No gjekk eg sjølvsagt ikkje mykje utanfor allfarveg, men inntrykket var ikkje at det var særleg rimeleg nokon stad, om det var rundt Capitol hill eller Georgetown

Eg budde på Marriotts og med eit rom som kosta nærmare 3000 kr natta skulle ein forvente at noko var inkludert, men neida. Alle måltid måtte betalast i tillegg, det var vel 5 gratis kanalar på TV'n, fleire kosta flesk. Til og med parkeringa kosta eit par hundre kroner ekstra i døgnet... (Ja, jobben betalte :-)

No er vel sikkert DC ein av dei dyraste stadene ein kan opphalda seg i USA, og eg har enda ikkje vore andre stader. Fantstisk flott by er det. Utruleg god service og venlege folk overalt.

I DC er det virkelig dyrt ja,forsaavidt ogsaa i NYC, men dersom man finner (evt. gaar seg vill!) i de mange sidegatene i byen kan man finne mye billig (parfymer/klaer/elektronikk/ ting man ikke visste man trengte! osvosv). gatesalg boer man styre unna da det aller meste bare er fake.

Skrevet

Hvis prisene er noenlunde tilsvarende prisene i England, så kan du med fordel kjøpe CD og DVD, og Redken hårprodukter :-)

Skrevet

En bekjent handlet mye hårprodukter, dvs. gode shampoer som selges i frisersalonger (Redken?) kostet en tredel der borte.

Ah, det var ingen dum ide! Med 3 damer i huset og en tildels forfengelig mann kan det komme godt med. Tusen takk!

Annonse

Skrevet

Jeg husker i hvertfall at jeg elsket Crest tannkrem da jeg bodde der. Takk for svar.

Skrevet

Hvordan kan jeg vite om jeg blir lurt?

Skrevet

Stoff - til å sy med (!) hvis du liker det.

Store, gode, tykke håndklær som ikke blir harde og tynnslitte etter kort tid. Det finner ikke jeg i Norge.

Sying er en av de tingene jeg har lyst til å gjøre men ikke klarer å finne tid til, så jeg tviler på at jeg kjøper så mye stoff. Men håndklær har du helt rett i. Jeg finner heller ikke slike store, gode, tykke håndklær som de har "over there" her hos oss.

Håndklær er notert. Tusen takk.

Skrevet

Bensin! 3kr literen!:-)

Ja, det visste jeg, men tror det blir litt vanskelig å få med på flyet hjem...

Skrevet

Saaper, haarprodukter som shampoo, haarfarge ol., klaer, SKO!! vesker, dvder, cder, parfymer.. Det er saa masse.

Spors jo hvor du er og hvor lenge du skal vaere her. Hvis du har god tid kan du gaa i en av de mange outlet butikkene, som du finner overalt. Vi reiser ofte til New York og Chinatown. Her kan du kjope vesker, sjerf, klokken, dvder, cder ol til en veldig billig penge!!

Så sko er billigere altså, flott! Vi skal ikke til NY. Regner også med at det ikke blir tid til å veldig mye annet enn å gå i div. malls. Men jeg finner nok noe der også...

Skrevet

Er det ikke noe med at CD'er og DVD'er kjøpt i USA ikke kan brukes i Norge da?

Skrevet

Du har barn sant?

Mener at barneklær, særlig enkelte merker (uten at jeg er sikker på hvilke) er betydelig billigere enn i Europa, men størrelsene er mindre også, så vær obs. Min 3-åring bruker 98 kjøpt i Norge, men gensere fra USA i størrelse 3 år er i minste laget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...