Gå til innhold

Operere nesen!

Gjest Daisy full av selvmedlidenhet

Anbefalte innlegg

Gjest Daisy full av selvmedlidenhet
Skrevet

Jeg skal operere nesen, er potte tett i bihulene og har polypper. Noen som har gjort det? Jeg gruer meg så sinnsykt! Kan man få narkose? Jeg har skikkelig lege/operere-skrekk, så dette blir ikke gøy. Jeg VET at det kommer til å bli ekkelt og at jeg sikkert besvimer av skrekk, men er det vondt?

Stakkars meg :o(

Fortsetter under...

Gjest Bamama
Skrevet

Kjenner en som gjorde det. var fort gjort og ikkeno' problem.

Lykke til !

Gjest Daisy
Skrevet

Lykke til !

Sikker? Jeg kjenner og en som gjorde det, og hun sa det var vondt :o(

Hadde vedkommende du kjenner vondt etterpå?

Gjest Daisy
Skrevet

Lykke til !

Fikk h*n narkose?

Snorkfrøken
Skrevet

Ikke for å bryte deg ned men operasjonen og alt etter var helt ok, men det verste var å røske ut 2 meter gassbind som var trøska inn i hvert ledig hulrom...

Mannen min gjorde dette for noen uker siden.

Lykke til!

Gjest Daisy
Skrevet

Ikke for å bryte deg ned men operasjonen og alt etter var helt ok, men det verste var å røske ut 2 meter gassbind som var trøska inn i hvert ledig hulrom...

Mannen min gjorde dette for noen uker siden.

Lykke til!

What?! Gassbind man må dra ut etterpå? Det sitter ganske godt da? Jeg som er så pysete! Dette kommer aldri til å gå bra!!

Vurderer nesten å bare avlyse hele greie og heller puste litt dårlig :P

Er ikke før om noen måneder dette her, legen henviste meg i dag. Så jeg har laaang tid på å grue meg på!

Annonse

Skrevet

What?! Gassbind man må dra ut etterpå? Det sitter ganske godt da? Jeg som er så pysete! Dette kommer aldri til å gå bra!!

Er ikke før om noen måneder dette her, legen henviste meg i dag. Så jeg har laaang tid på å grue meg på!

Tror de gassbinddottene skal sitte inne en liten stund.

Så på God morgen norge på tv2, der hun kjente hallodamen (husker ikke navnet) fortalte om en slik operasjon. Og hun hadde de tampongene inni ennå der hun satt på tv.

Gjest Daisy
Skrevet

Tror de gassbinddottene skal sitte inne en liten stund.

Så på God morgen norge på tv2, der hun kjente hallodamen (husker ikke navnet) fortalte om en slik operasjon. Og hun hadde de tampongene inni ennå der hun satt på tv.

Å....stakkars, stakkars meg :o/

Skrevet

Beklager så meget, men jeg kan ikke la være å le litt akkurat nå.

Det går sikkert helt helt fint.

Har du avtalt med noen som skal følge deg og være din gode hjelper?

Gjest Daisy
Skrevet

Beklager så meget, men jeg kan ikke la være å le litt akkurat nå.

Det går sikkert helt helt fint.

Har du avtalt med noen som skal følge deg og være din gode hjelper?

Mamma ;o) Skal ikke operere i Oslo, men hjemme.

Gjest Bamama
Skrevet

Sikker? Jeg kjenner og en som gjorde det, og hun sa det var vondt :o(

Hadde vedkommende du kjenner vondt etterpå?

De gjorde det med laser, og han var der jo ikke særlig lenge heller.

Tror de bedøvde med noen forvokste Q-tips med bedøvelse på.

Gjest Daisy
Skrevet

De gjorde det med laser, og han var der jo ikke særlig lenge heller.

Tror de bedøvde med noen forvokste Q-tips med bedøvelse på.

Men han var våken?

Skrevet

Mamma ;o) Skal ikke operere i Oslo, men hjemme.

Mammaer er gode å ha. Slæppings off, går nok helt fint.

Annonse

Gjest Bamama
Skrevet

Men han var våken?

Ja, det må han har vært ellers slapp han vel ikke ut så fort.

Som en skrev lenger oppe her, vedr de tampong-lignende sakene...det var det jeg mente med forvokste Q-tips. Tror du må ha slike i litt etterpå også, og tror de bedøver da også, så det går nok bra.

For all del ikke hør på noen som gjorde dette for lenge siden, for alt gjøres jo enklere nå.

Kanskje du finner noe info på nettet ?

Snorkfrøken
Skrevet

Mannen min fikk beskjed om å røske de ut selv etter et par dager.

Han hadde rettet neseskilleveggen, og spylt og blokket opp bihulene.

Det går nok bra skal du se :o)

Dette beroliget deg sikkert masse, ikke sant :o)

Gjest Daisy
Skrevet

Mannen min fikk beskjed om å røske de ut selv etter et par dager.

Han hadde rettet neseskilleveggen, og spylt og blokket opp bihulene.

Det går nok bra skal du se :o)

Dette beroliget deg sikkert masse, ikke sant :o)

I grunn ikke, he he...

Gjest Uglemor
Skrevet

Det er vanlig med narkose under slike operasjoner. Uansett blir du ikke operert før du har snakket med både kirurg og anestesilege, da kan du spørre om dette. Regner med at det ikke skulle være noe problem, da dette er helt vanlig under slike operasjoner.

Du får tamponger i nesen, det vanlige er at de fjernes dagen etter. Det pleier ikke å være mye smerter etter slike operasjoner. F.eks snorkeoperasjoner og mandelopr. er mye mer smertefulle etterpå.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Nei da, de sitter ikke så godt, de er våte av blod og snørr og verk og gud veit hva. Jeg har bare tatt en plastisk operasjon av nesen, og det var ikke vondt å ta dem ut. Spes ikke når du skal ta dem ut så snart etter operasjonen, jeg måtte gå med mine en uke, og de hadde forsatt ikke fstet seg. Det verste med hele greia er at du blir så forferdelig tørst i munnen om natta, slik at tungen sprekker etterhvert. å er ikke dette samme operasjonen, men er det virkelig vanlig med narkose? da er det rart at man ikke får det under plastiske operasjoner av nesen, der de knuser bein og klipper brusk..

Pappa Bjørn
Skrevet

Ja, det må han har vært ellers slapp han vel ikke ut så fort.

Som en skrev lenger oppe her, vedr de tampong-lignende sakene...det var det jeg mente med forvokste Q-tips. Tror du må ha slike i litt etterpå også, og tror de bedøver da også, så det går nok bra.

For all del ikke hør på noen som gjorde dette for lenge siden, for alt gjøres jo enklere nå.

Kanskje du finner noe info på nettet ?

De tampongene minner om små bananer, så det stemmer nok ikke. Jeg fikk 3 typer bedøvelse i 3 3 etapper før jeg var operasjonsklar. Tampongene etterpå anser jeg for å være mitt personlige helvete på jord, men dette var et litt mere omfattende inngrep også da.

Gjest Daisy
Skrevet

Nei da, de sitter ikke så godt, de er våte av blod og snørr og verk og gud veit hva. Jeg har bare tatt en plastisk operasjon av nesen, og det var ikke vondt å ta dem ut. Spes ikke når du skal ta dem ut så snart etter operasjonen, jeg måtte gå med mine en uke, og de hadde forsatt ikke fstet seg. Det verste med hele greia er at du blir så forferdelig tørst i munnen om natta, slik at tungen sprekker etterhvert. å er ikke dette samme operasjonen, men er det virkelig vanlig med narkose? da er det rart at man ikke får det under plastiske operasjoner av nesen, der de knuser bein og klipper brusk..

Det er visst ikke vanlig med narkose, men man KAN få det. Håper ikke de nekter meg det ;o) Kommer ikke til å takle å se og høre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...