Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Avalo
Skrevet

Jeg er nok ganske fersk her på denne siden, men nå både tror og håper jeg at tiden for en tildeling nærmer seg. Vi har hatt papirene våre i Chile i ganske nøyaktig 1 år, og nå er det bare to par i vår aldersgruppe som har hatt papirene sine dere nede lengere enn oss. Vi vet at de ikke opprerer med venteliste, men det er vel lov å håpe på at det snart er vår tur. Hadde vært hyggelig å høre hvor lenge dere andre har hatt papirene deres i det landet dere skal adoptere fra, og hvordan dere opplever venttiden. Hadde også vært utrolig spennende å fått kontakt med andre som skal eller har adoptert fra Chile.

Avalo

Skrevet

Vi holder på med vår 2ndre adopsjon fra Kina.

Vesla vår er nå 2,5 år. Vi hentet henne i aug/sept 2002 - da var hun knapt 10 mnd. gammel. Den gangen gikk det 14 mnd. fra vi sendte søknaden til Kina til vi fikk tidelingen.

I nær framtid går vår andre søknad til Kina. I Kina har tildelingstiden sunket betraktelig siden sist vi var ventende. Pr. tiden ligger tildelingstiden på ca. 8 mnd.

Krysser fingrene for at dere snart hører noe :o)

Du spør om hvordan ventetiden føltes/føles:

* frustrerende - hvorfor går det ikke fortere?!

* trygt - ventetiden representerer det trygge - tildeling er forløsningen av det ukjente

* nyttig - forberedelser både av fysisk og psykisk art

* uvisst - hvem er det vi venter på? - hva vil fremtiden bringe?

* svevende - vi skal ha barn!

Alt dette i skjønn forening - noen ganger mer og noen ganger mindre av det ene eller det andre.

Lykke til i siste innspurt av ventetiden. Den som venter på noe godt venter som kjent ikke forgjeves .....

klem fra

Skrevet

Hei

Vi ventet på dagen 14 mnd fra vi kom på masterlis.

Ventetiden syns jeg var frustrerende.....følte til tider at den store dagen aldrig skulle komme!

Men det gjorde den og nå er alt glemt :)

Lykke til videre og håper tlf ringer hos dere snart også:)

Gjest Avalo
Skrevet

Vi holder på med vår 2ndre adopsjon fra Kina.

Vesla vår er nå 2,5 år. Vi hentet henne i aug/sept 2002 - da var hun knapt 10 mnd. gammel. Den gangen gikk det 14 mnd. fra vi sendte søknaden til Kina til vi fikk tidelingen.

I nær framtid går vår andre søknad til Kina. I Kina har tildelingstiden sunket betraktelig siden sist vi var ventende. Pr. tiden ligger tildelingstiden på ca. 8 mnd.

Krysser fingrene for at dere snart hører noe :o)

Du spør om hvordan ventetiden føltes/føles:

* frustrerende - hvorfor går det ikke fortere?!

* trygt - ventetiden representerer det trygge - tildeling er forløsningen av det ukjente

* nyttig - forberedelser både av fysisk og psykisk art

* uvisst - hvem er det vi venter på? - hva vil fremtiden bringe?

* svevende - vi skal ha barn!

Alt dette i skjønn forening - noen ganger mer og noen ganger mindre av det ene eller det andre.

Lykke til i siste innspurt av ventetiden. Den som venter på noe godt venter som kjent ikke forgjeves .....

klem fra

Hei, og takk for svaret. Nå har jeg jo fått svar her på hvor lang tid du tror det tar, så glem spørsmålet mitt under"noraførr".

Er ventetiden like lang ved annengangs adopsjon som ved første gang?

Hilsen Avalo, 1. gangs adopterende

Skrevet

Hei, og takk for svaret. Nå har jeg jo fått svar her på hvor lang tid du tror det tar, så glem spørsmålet mitt under"noraførr".

Er ventetiden like lang ved annengangs adopsjon som ved første gang?

Hilsen Avalo, 1. gangs adopterende

Ventetiden varierer fra år til år, slik at ventetiden på nr. 2 faktisk både kan bli lenger og kortere enn ved nr. 1. Det er ikke slik at andregangssøkere blir prioritert foran førstegangssøkere. I Kina er det et forutsigbart køsystem man følger.

Lykke til med adopsjonsprosessen deres!

klem fra

Gjest Chile-paps
Skrevet

Hei!

Vi har 2 skatter fra Chile. Vil bare ønske dere lykke til - Chile er et fantastisk land!

Jeg vil anbefale dere å lese om Chile og steder man kan besøke mens man er der, spesielt i Santiago. Det kan ta litt tid før man får papirene ferdige og kan reise hjem. I tillegg er det lurt å kunne noen gloser spansk - det er langt fra alle som kan engelsk.

Vi opplevde et flott land og møtte mange svært hyggelige og hjelpsomme mennesker!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...