Gå til innhold

Om bostøtte

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke oppdatert
Skrevet

Har vært inne på bostøttekalkulatoren, og en av opplysningene den trenger, er boligareal.

Hva skal jeg regne med der? Soverom, bad, boder, entre/gang, eller hva?

Får man mer i bostøtte dess større areal, eller tvert imot??

Takknemlig for svar.

Skrevet

Hele huset skal regnes med.

Om man får større/mindre bostøtte etter areal vet jeg ikke noe om.

Gjest bare en
Skrevet

Jeg har hørt at det finnes en grense på boareal. Hvis du bor på mindre enn så så mange kvadrat så får du ikke bostøtte uansett. Så det gjelder å ha stor nok leilighet.

• 2 uker senere...
Gjest nicksie
Skrevet

Alt som er i leiligheten skal regnes med, men ikke boder i kjeller og loft. Da det ikke er boligareal. Vi søkte om bostøtte, oppfylte alle krav, unntatt ett som vi ikke var klar over: du må bo enten i kommunal bolig eller i fremleid bolig i borettslag eller leie av noen som har Husbanklån. Så om du oppfyller dette kravet, er det et poeng i å søke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...