Gå til innhold

ka skal jeg si,ehhh........

Anbefalte innlegg

Gjest ronnie
Skrevet

vet ikke hvor i forum jeg skulle ha skrevet dette innlegget, men jeg tar sjangsen her i åpent forum.

jeg har en liten kulmage, liten altså...he he...samt noe som kalles heng"pupper". jeg er gutt, snart21 år....det plager meg litt dette med hengpupper,det ser sannelig ut meg som jeg har pupper når jeg har p meg en genser...ubehagelig. hvordan kan jeg trene dem bort?????plizzzz svar meg.

Fortsetter under...

Skrevet

Det er sannsynligvis fett.

Tren med roapparat og vekter, styrk brystmuskulaturen. Slik forbrennes fetter og blir til muskulatur. Tren magen også, helst slik at du henger etter armene og løfter knærne opp - slitsomt med effektivt.

Gå ned et par kilo evt.

Gjest ronnie
Skrevet

Det er sannsynligvis fett.

Tren med roapparat og vekter, styrk brystmuskulaturen. Slik forbrennes fetter og blir til muskulatur. Tren magen også, helst slik at du henger etter armene og løfter knærne opp - slitsomt med effektivt.

Gå ned et par kilo evt.

okey. skal gjøre noen forsøk jeg vettu:-) takk for tipset:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det BettyBlue skriver under (sorry Betty!) er jo sludder ut av en annen verden.

Fett blir aldri til muskler.

Det du må gjøre er å få bort fettet ditt. Det er jo det som er problemet. Fettet får du bort ved å forandre på kostholdet ditt.

Trening er selvsagt heller ikke å forrakte, men punktforbrenning funker ikke. Altså vil du ikke få bort "kulemagen" ved å trene mage. Du vil derimot få sterkere magemuskler ved å trene mage, men sånn jeg leser innlegget ditt er det ikke manglende magemuskler som er problemet (alle har sixpack under fettet!), men fettet.

Altså må fettet bort.

Begynn på Sats. Tren vekter 3-4 ganger i uka, hele kroppen, kjør en eller annen form for utholdenhetstrening (stepping, sykling, jogging, etc.) etter styrkeøkta.

Dette er ikke gjort på en måned, og det hele er snakk om en livsstilsendring.

Kostholdet ditt framover vil være det desidert viktigste for deg. Små, sunne måltider hver tredje time er en god start.

Om kosthold og trening kan du forresten lese mer på idrettsforumet og på matforumet.

Skrevet

Det BettyBlue skriver under (sorry Betty!) er jo sludder ut av en annen verden.

Fett blir aldri til muskler.

Det du må gjøre er å få bort fettet ditt. Det er jo det som er problemet. Fettet får du bort ved å forandre på kostholdet ditt.

Trening er selvsagt heller ikke å forrakte, men punktforbrenning funker ikke. Altså vil du ikke få bort "kulemagen" ved å trene mage. Du vil derimot få sterkere magemuskler ved å trene mage, men sånn jeg leser innlegget ditt er det ikke manglende magemuskler som er problemet (alle har sixpack under fettet!), men fettet.

Altså må fettet bort.

Begynn på Sats. Tren vekter 3-4 ganger i uka, hele kroppen, kjør en eller annen form for utholdenhetstrening (stepping, sykling, jogging, etc.) etter styrkeøkta.

Dette er ikke gjort på en måned, og det hele er snakk om en livsstilsendring.

Kostholdet ditt framover vil være det desidert viktigste for deg. Små, sunne måltider hver tredje time er en god start.

Om kosthold og trening kan du forresten lese mer på idrettsforumet og på matforumet.

Sludder fra en annen verden var det da ikke! Unnskyldingen din er ikke akseptert, for din påstand stemmer ikke.

Men jeg er enig i at fett ikke blir til muskulatur, jeg ordla meg litt dårlig der. Men at muskulatur erstatter fettet ved fettforbrenning og trening er det jeg mente. Ikke alltid man gidder å skrive like detaljert midt på natta.

Ved roing forbrennes fett, det er flott for overkroppens muskulatur og fettforbrenning generelt.

Å gå ned et par kilo betyr dessuten at en kvitter seg med fett, og det gjør en ved trening/fettforbrenning og redusere fett & sukkerinntak.

Pirketøv!!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sludder fra en annen verden var det da ikke! Unnskyldingen din er ikke akseptert, for din påstand stemmer ikke.

Men jeg er enig i at fett ikke blir til muskulatur, jeg ordla meg litt dårlig der. Men at muskulatur erstatter fettet ved fettforbrenning og trening er det jeg mente. Ikke alltid man gidder å skrive like detaljert midt på natta.

Ved roing forbrennes fett, det er flott for overkroppens muskulatur og fettforbrenning generelt.

Å gå ned et par kilo betyr dessuten at en kvitter seg med fett, og det gjør en ved trening/fettforbrenning og redusere fett & sukkerinntak.

Pirketøv!!

"Men at muskulatur erstatter fettet ved fettforbrenning og trening er det jeg mente. Ikke alltid man gidder å skrive like detaljert midt på natta."

Det stemmer selvfølgelig ikke. Muskler og fett har ingenting med hverandre å gjøre på den måten!

"Ved roing forbrennes fett, det er flott for overkroppens muskulatur og fettforbrenning generelt."

Det stemmer.

"Å gå ned et par kilo betyr dessuten at en kvitter seg med fett, og det gjør en ved trening/fettforbrenning og redusere fett & sukkerinntak."

Ikke nødvendigvis. De fleste som går ned i vekt mister muskler og vann, nettopp fordi de gjør ting feil. Mange legger også PÅ seg fett selv om vekta reduseres.

Når du begynner å snakke om blant annet spesifikke mageøvelser så tar du fokus bort fra det relevante, og en som ikke har greie på trening/kost (noe jeg forstår at fyren over ikke har), så vil han naturligvis tro at denne mageøvelsen du anbefaler vil hjelpe han med å bli kvitt kulemagen hans.

Den vil funke nøyaktig like godt i forhold til kulemagen hans som det bicepstrening vil gjøre.

"Pirketøv!!"

Overhodet ikke. Det var svært elementære feil du begikk over her, feil som en med lite greie på kropp og trening selvsagt vil suge til seg, og dermed ende opp uten resultater.

Det er tross alt ikke på noen måte så enkelt som det du skrev over her, og ordet "bullshit" fra min side (jeg tror det var det ordet jeg brukte?) var ikke på noen måte feil å bruke i denne sammenhengen.

Annonse

Skrevet

"Men at muskulatur erstatter fettet ved fettforbrenning og trening er det jeg mente. Ikke alltid man gidder å skrive like detaljert midt på natta."

Det stemmer selvfølgelig ikke. Muskler og fett har ingenting med hverandre å gjøre på den måten!

"Ved roing forbrennes fett, det er flott for overkroppens muskulatur og fettforbrenning generelt."

Det stemmer.

"Å gå ned et par kilo betyr dessuten at en kvitter seg med fett, og det gjør en ved trening/fettforbrenning og redusere fett & sukkerinntak."

Ikke nødvendigvis. De fleste som går ned i vekt mister muskler og vann, nettopp fordi de gjør ting feil. Mange legger også PÅ seg fett selv om vekta reduseres.

Når du begynner å snakke om blant annet spesifikke mageøvelser så tar du fokus bort fra det relevante, og en som ikke har greie på trening/kost (noe jeg forstår at fyren over ikke har), så vil han naturligvis tro at denne mageøvelsen du anbefaler vil hjelpe han med å bli kvitt kulemagen hans.

Den vil funke nøyaktig like godt i forhold til kulemagen hans som det bicepstrening vil gjøre.

"Pirketøv!!"

Overhodet ikke. Det var svært elementære feil du begikk over her, feil som en med lite greie på kropp og trening selvsagt vil suge til seg, og dermed ende opp uten resultater.

Det er tross alt ikke på noen måte så enkelt som det du skrev over her, og ordet "bullshit" fra min side (jeg tror det var det ordet jeg brukte?) var ikke på noen måte feil å bruke i denne sammenhengen.

Jo, dette syns jeg var voldsomt til vrenging, feiltolking og pirk!

Tror du at fyren er hjerneskada?

Noe utover dette har jeg ikke tid & interesse til å kommentere.

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Begynn å svøm, ikke noe bedre trening enn det!

Dessuten funker det for alle ryggplager og andre ting (stive muskler osv)

Du må også legge om matvanene dine, spise mindre sukker, og også finne ut hvilken blodtype du har, da de forskjellige blodtypene reagerer forskjellig på mat (åssen dette blir tatt opp i kroppen)

Også det viktigeste, er å ikke gi opp når enn først har begynnt, for da er det ikke noe hjelp i i det hele!

Du får ha lykke til:)

Skrevet

I tillegg til det de andre sier må du huske at kappemuskel må trenes godt for at holdningen skal bli rank, sammen med spesielt lange ryggmuskel.

Lykke til!

Skrevet

I tillegg til det de andre sier må du huske at kappemuskel må trenes godt for at holdningen skal bli rank, sammen med spesielt lange ryggmuskel.

Lykke til!

...muskler... "lange ryggmuskler" i flertall...

Skrevet

Lykke til!

Kappemuskelen? Er det det samme som m.trapezius?

Jeg hadde neppe lagt vekt på styrketrening av den, nei.

Skrevet

Kappemuskelen? Er det det samme som m.trapezius?

Jeg hadde neppe lagt vekt på styrketrening av den, nei.

Trapes er den som går ned langs siden. Kappe er mellom skulderbladene.

Jeg vil fortsatt anbefale det. Som blant kvinner som lider under hengepupper er det viktig å være rank og sterk i rygg og overkropp for å se strammere ut foran.

Skrevet

Trapes er den som går ned langs siden. Kappe er mellom skulderbladene.

Jeg vil fortsatt anbefale det. Som blant kvinner som lider under hengepupper er det viktig å være rank og sterk i rygg og overkropp for å se strammere ut foran.

Da er det rhomboidene du mener, dvs interscapulær. Og da kan jeg være enig med deg.

Annonse

Skrevet

Det er noen gutter som dessverre har anlegg for pupper. Se bare på Sigurd i det der reiseprogrammet sammen med Silje Stang.

_Han_ har pupper han. Og han er jo ikke direkte overvektig, men utrent. Andre kan legge på seg i metervis og ikke få pupper av den grunn.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jo, dette syns jeg var voldsomt til vrenging, feiltolking og pirk!

Tror du at fyren er hjerneskada?

Noe utover dette har jeg ikke tid & interesse til å kommentere.

Jeg tror selvfølgelig ikke fyren er hjerneskadet, men det du skrev var direkte feil.

Hvordan skal han vite at du tenkte noe annet enn det du skrev?

Selvsagt kan han ikke vite det, og de fleste har tross alt ikke mye greie på kropp, forbrenning, trening, osv.

Du har jo åpenbart ikke greie på det selv.

Gjest ronnie
Skrevet

Det er noen gutter som dessverre har anlegg for pupper. Se bare på Sigurd i det der reiseprogrammet sammen med Silje Stang.

_Han_ har pupper han. Og han er jo ikke direkte overvektig, men utrent. Andre kan legge på seg i metervis og ikke få pupper av den grunn.

takk for gode ord:-)

Gjest ronnie:-)
Skrevet

Lykke til!

hva er kappemuskelen??

Skrevet

takk for gode ord:-)

Værsågod!

Fikk du deg noen tips her som du kan ta med deg videre?

Gjest ronnie:-)
Skrevet

Begynn å svøm, ikke noe bedre trening enn det!

Dessuten funker det for alle ryggplager og andre ting (stive muskler osv)

Du må også legge om matvanene dine, spise mindre sukker, og også finne ut hvilken blodtype du har, da de forskjellige blodtypene reagerer forskjellig på mat (åssen dette blir tatt opp i kroppen)

Også det viktigeste, er å ikke gi opp når enn først har begynnt, for da er det ikke noe hjelp i i det hele!

Du får ha lykke til:)

takk for gode råd på veien. svømmte en del før jul i fjor, synes jeg merka at jeg ble litt tynnere av det.....men den treninga danket av,men jeg får ta opp den igjen, og gå inn for å holde meg i mega god form.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...