Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når vi er inne på det med "bytterett"...leste en artikkel i aprilnummeret (tror jeg) av HENNE om adopsjon av fosterbarn i USA. Der ble det arrangert "moteshow" på et kjøpesenter hvor barna viste seg frem med evt adoptanter som publikum. De eldste barna visste meget godt hva som skjedde, mens de yngste trodde de skulle være modeller og vise klær. Noen av barna hadde gjennomgått flere mislykkete adopsjoner og hadde mistet troen på å få en familie.

Det er virkelig fortvilende å se hvordan barn kan behandles. Artikkelen er svært lesbar på tross av sitt kvalmende innhold.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147837-artikkel-i-ukebladet-henne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

durante2004?

Leste også artikkelen i Henne. Det ser ut til at alt går i USA.

Heldigvis behandles ikke fosterbarn slik i Norge. Kun fosterforeldre som har hatt fosterbarn boende hos seg lenge kan i spesielle tilfeller adoptere barna.

Barna flyttes ikke fra fosterhjem de har bodd i lenge for å adopteres av ukjente for så kanskje og returneres igjen... også "moteoppvisninger" for å vise frem barna...Jeg slutter ikke å sjokkeres over alt som går an i USA.

Jeg leste også denne artikkelen. Trodde ikke mine egne øyne. Det er mulig det er godt ment (at de skal prøve å skaffe foreldre til barna), men tenk så ødeleggende for selvverdet til barna å bli utstilt på denne måten og i de fleste tilfeller ikke bli valgt av noen! Huff, jeg får vondt i hjertet bare ved tanken.

Tenk om det var vi adopsjonsfamilier som skulle opp på podiet og vises frem, og velges ut etter utseende og antagelig økonomisk bakgrunn ol.

Det hadde blitt ramaskrik, til og med i USA kan jeg tro!

Men så mye mer rettferdig det ville vært:o)

Snakk om og få smake sin egen medisin:o)))))

Annonse

Jeg leste også denne artikkelen. Trodde ikke mine egne øyne. Det er mulig det er godt ment (at de skal prøve å skaffe foreldre til barna), men tenk så ødeleggende for selvverdet til barna å bli utstilt på denne måten og i de fleste tilfeller ikke bli valgt av noen! Huff, jeg får vondt i hjertet bare ved tanken.

Sånt får meg til å tenke på Astrid Lindgrens fortelling om Rasmus på loffen. Han rømte fra barnehjemmet da han forsto at alle de som kom dit for å ta til seg et foreldreløst barn, valgte små jenter med krøller. Som gutt med glatt hår hadde han ingen sjanse.

Men det var altså et eventyr...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...