Gå til innhold

hvordan klippe greiner på hekk?

Gjest ved et "skille" eller midt på greinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er et dumt spørsmål, men jeg har ikke klippet denne stikkerthekken før.. Takk for svar:)

Fortsetter under...

Gjest LucySky
Skrevet

Kommer jo an på hekk! Er det en hekk som stikker, kan det jo kanskje være en berberishekk?

Uansett: man kan velge den snorrette typen, kutte på tvers i ønsket høyde og holde den høyden sommeren og årene gjennom. Behøver ikke bry deg om midt på treet eller sånt som man må når man klipper frukttrær eller roser o.a.

Da vi hadde hatt snorrett hekk i tre generasjoner her, begynte jeg å lage en mer naturlig hekk, jeg lot den gå litt mer i bølger ettersom buskene grodde. Men det var litt fordi den ble stygg etter alle årene med "rettklipp".

I alle fall er ikke en hekk-klipp det samme som en beskjæring, så bare kutt der du vil ha den, du.

Skrevet

Kommer jo an på hekk! Er det en hekk som stikker, kan det jo kanskje være en berberishekk?

Uansett: man kan velge den snorrette typen, kutte på tvers i ønsket høyde og holde den høyden sommeren og årene gjennom. Behøver ikke bry deg om midt på treet eller sånt som man må når man klipper frukttrær eller roser o.a.

Da vi hadde hatt snorrett hekk i tre generasjoner her, begynte jeg å lage en mer naturlig hekk, jeg lot den gå litt mer i bølger ettersom buskene grodde. Men det var litt fordi den ble stygg etter alle årene med "rettklipp".

I alle fall er ikke en hekk-klipp det samme som en beskjæring, så bare kutt der du vil ha den, du.

Takk for hjelpen:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...