Gå til innhold

Gamle notater, kaste eller bevare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en tråd under her, spør jeg om hva dere gjør med gamle notater fra utdannelsen?

Jeg har en haug med permer og fulle kladdebøker med notater jeg la veldig mye arbeid ned i, men aldri ser på. Jeg tenker alltid at jeg _kan_ få bruk for dem en vakker dag.

Hva skal jeg gjøre, kaste eller beholde?

Skrevet

beholde! - Gøy å vise unga- Kjøp en svær plastboks med lokk og oppbevar i :9

Skrevet

Hvor lenge har de ligget uåpnet?

Hvor stor er sannsynligheten for at du IKKE finner samme info en annen plass, dersom du en gang i framtiden skulle ha behov for den?

Stalltips: Kast det.

(Sier hun som sikkert har en del permer med tilsvarende liggende på loftet;-)

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg hadde beholdt det. Det hender jeg finner frem notater fra grunnkurs.

Skrevet

Hvor lenge har de ligget uåpnet?

Hvor stor er sannsynligheten for at du IKKE finner samme info en annen plass, dersom du en gang i framtiden skulle ha behov for den?

Stalltips: Kast det.

(Sier hun som sikkert har en del permer med tilsvarende liggende på loftet;-)

hehe, mitt råd er også "kast det", men jeg har jo ikke kastet mine egne studienotater! Selv ikke dem fra 1985/86! (okei, NOEN er kastet, men mye er i behold! *S*)

Skrevet

Du kommer aldri til å få bruk for disse notatene, det er jeg rimelig sikker på. I tilfelle i svært beskjeden grad. Så sett ut i fra dette er det liten grunn til å ta vare på det.

Men det kan jo ha en viss affeksjonsverdi for deg, så det kan være en grunn for å ta vare på noe av det.

Ut fra dette må du vurdere selv:-)

Skrevet

Det kommer naturligvis an på hva slags studiebakgrunn du har.

Jeg har tatt vare på...ALT!

Og det forekommer faktisk at jeg bruker notater som er 10-15 år gamle!Men det er grunnleggende teori-notater!

(Men jfr en annen tråd her, jeg er håpløs, i den forstand at jeg ikke kaster, når det gjelder papirer/medier)

Gjest Pricilla
Skrevet

beholde! - Gøy å vise unga- Kjøp en svær plastboks med lokk og oppbevar i :9

jeg har kastet alle mine norsk notater fra videregående, og det angrer jeg på nå fordi jeg skal manglernoen timer for å få generell studiekomp. Må begynne helt på nytt! : ( Men vet du at du ikke skal studere mer, så er det lite vits i å kaste det.. Er makan til hva som er kjekt å ha! ; )

Gjest mor i juni
Skrevet

Hvis notatene er godt systematisert, ville jeg beholdt dem. Men kanskje på loftet eller noe.. :-)

Er det derimot bare kaos i papirene, så ville jeg nok sortert ut noe. Men så skal det sies at jeg har fryktelig vondt for å kaste ting.... Plutselig blir notater skrevet i bitterhet og vrede fulle av affeksjonsverdi.... Merkelig. :-)

Skrevet

Hvis notatene er godt systematisert, ville jeg beholdt dem. Men kanskje på loftet eller noe.. :-)

Er det derimot bare kaos i papirene, så ville jeg nok sortert ut noe. Men så skal det sies at jeg har fryktelig vondt for å kaste ting.... Plutselig blir notater skrevet i bitterhet og vrede fulle av affeksjonsverdi.... Merkelig. :-)

Det er systematisert rot. Jeg angrer nå på at jeg ikke brukte kun løsark, og kun skrev om ett eneste tema på hvert ark. Da hadde det vært lettere å systematisere de håndskrevne notatene.

Når det gjelder alle de hundrevis av sidene jeg har kopiert opp, oppgaver samt utdelte ark og hefter, så er det godt systematisert.

Men jeg har til gode å lese dem etter fullført utdannelse.

Gjest mor i juni
Skrevet

Det er systematisert rot. Jeg angrer nå på at jeg ikke brukte kun løsark, og kun skrev om ett eneste tema på hvert ark. Da hadde det vært lettere å systematisere de håndskrevne notatene.

Når det gjelder alle de hundrevis av sidene jeg har kopiert opp, oppgaver samt utdelte ark og hefter, så er det godt systematisert.

Men jeg har til gode å lese dem etter fullført utdannelse.

Hvis du har lagerplass så ville jeg beholdt dem. Artig å ha. :-)

Skrevet

Jeg kaster notater, men tar vare på pensumbøkene. Da kan jeg slå opp på et emne hvis jeg skulle trenge det.

Skrevet

Jeg har kastet en del. Men tror du ikke at jeg plutselig en dag fant ut at akkurat jeg hadde makulert , det skulle jeg hatt !

Jo da, jeg fant jo stoff på internett som var helt kurrant, men likevel !

Nei, vær forsiktig med å kaste dine notater .

Skrevet

Jeg har kastet en del. Men tror du ikke at jeg plutselig en dag fant ut at akkurat jeg hadde makulert , det skulle jeg hatt !

Ja, det er akkurat det jeg vet vil skje. De får ligge der de ligger da, tenker jeg.

petter smart
Skrevet

Kast. Du kommer ALDRI til å se på de igjen.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Behold notatene dine. Det er min erfaring.

Skrevet

Kaste.

Når får du bruk for det?

Når vil du grave fram notater bare fordi det er "moro å se på"? ;)

Som regel blir både notater og bøker utdatert etter en tid, også, så det vil ikke være noen verdi i å slå opp for å finne ut noe. Dessuten er det mye kjappere å lete på nettet.

Det eneste jeg har tatt vare på fra skole og utdanningstiden, er to skikkelig bra særoppgaver jeg skrev, og så eksamenspapirene.

Har gitt min mor beskjed om å kaste alle fra barneskolen og ungdomsskolen, også. Hun samler...ikke skjønner jeg hvorfor. Jeg sier hun skal kaste det, og nå tror jeg faktisk hun har gjort det, også ;)

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Kaste.

Når får du bruk for det?

Når vil du grave fram notater bare fordi det er "moro å se på"? ;)

Som regel blir både notater og bøker utdatert etter en tid, også, så det vil ikke være noen verdi i å slå opp for å finne ut noe. Dessuten er det mye kjappere å lete på nettet.

Det eneste jeg har tatt vare på fra skole og utdanningstiden, er to skikkelig bra særoppgaver jeg skrev, og så eksamenspapirene.

Har gitt min mor beskjed om å kaste alle fra barneskolen og ungdomsskolen, også. Hun samler...ikke skjønner jeg hvorfor. Jeg sier hun skal kaste det, og nå tror jeg faktisk hun har gjort det, også ;)

Mye kjappere å lete på nettet er det nok, men du finner gud hjelpe meg så mye dritt der at det er umulig å vite hva du kan stole på. Dersom du har orden i permene er det til stor hjelp, spesielt dersom du er lærer. Kan slå opp igjen å sjekke ting.

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg tar var på de. Kikker faktisk gjennom norsk-mappen min fra videregående. De jeg har fra høyskolen bruker jeg enda ettersom jeg ikke er ferdig og mye relevant pensum er i flere fag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...