Gå til innhold

Hvorfor er det ikke flere som får prøve ut Dexedrin?

Anbefalte innlegg

Gjest hvorfor det?
Skrevet

Leser og hører stadig om familier som opplever at deres barn reagerer negativt på Ritalinutprøvingen, enten ingen bedring eller forverring mht sinne, angst eller depresjon o.l.. Bare sjelden får disse tilbud om å prøve Dexedrin i stedet. Jeg lurer på hvorfor! Det viser seg jo at mange av de som får uheldige bivirkninger av Ritalin (og Concerta) faktisk har god effekt av Dexedrin. Vår lege var heldigvis klar over dette, så hos oss fungerer det godt. Noen som har meninger, erfaringer eller forklaringer?

Bekymret ADHD mamma
Skrevet

Dette var interressant! Du svarte egentlig på innlegget mitt under nå.. Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, da jeg ikke visste om dette. Men når vi skal på evalueringsmøte skal jeg ta dette opp med legen. Takk :o)

Gjest vondt å ikke bli hørt
Skrevet

Jeg spurte nevrologen om å få prøve Dexidrin da min datter var til utredning for ADHD for endel år tilbake. Han ble nesten sint og sa at det ville de ikke prøve ut. Hos henne hadde utprøving av Ritalin ingen/liten virkning, med den konklusjon at hun ikke fikk diagnose.

Dette har ført til at hun ikke har fått hjelp for dårlig konsentrasjon..hun fikk ikke det hun trengte av hjelp på ungdomskolen med det til følge at vidergående har blitt nesten uoverkommelig og hun har måttet kutte ut to fag og forlenge til 4 år.

Jeg er så frustrert, men har ikke hatt krefter til å kjempe "mot" alle instanser.

Nå er jeg selv til utredning for ADHD og håper faktisk at JEG få en diagnose slik at de kan få testet henne på nytt iom at arveligheten er stor for ADHD.

Gjest hvorfor det?
Skrevet

Jeg spurte nevrologen om å få prøve Dexidrin da min datter var til utredning for ADHD for endel år tilbake. Han ble nesten sint og sa at det ville de ikke prøve ut. Hos henne hadde utprøving av Ritalin ingen/liten virkning, med den konklusjon at hun ikke fikk diagnose.

Dette har ført til at hun ikke har fått hjelp for dårlig konsentrasjon..hun fikk ikke det hun trengte av hjelp på ungdomskolen med det til følge at vidergående har blitt nesten uoverkommelig og hun har måttet kutte ut to fag og forlenge til 4 år.

Jeg er så frustrert, men har ikke hatt krefter til å kjempe "mot" alle instanser.

Nå er jeg selv til utredning for ADHD og håper faktisk at JEG få en diagnose slik at de kan få testet henne på nytt iom at arveligheten er stor for ADHD.

Så trist å høre om dette! Håper at dere kan få en ny vurdering, og at hun får prøve ut annen medisin. Du vet sikkert om at også Straterra virker bra på noen med ADHD. Det bør virkelig være vilje tilstede for utprøving av alle alternativene; - ingen med hjerteproblemer ville vel godtatt at de forble umedisinert dersom den første medisinen hadde uheldige bivirkninger?

Stå på! Lykke til!

Skrevet

Dette var interressant! Du svarte egentlig på innlegget mitt under nå.. Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, da jeg ikke visste om dette. Men når vi skal på evalueringsmøte skal jeg ta dette opp med legen. Takk :o)

Jeg ville bare sende noen støtte erklæringer. Har selv vert i samme situasjon, men heldigvis nå har både meg og min datter fått både diagnosen og hjelp.

Det er viktig at dere har en lege dere kommer godt overens med, vist ikke, vil jeg på det sterkeste anbefale dere å skifte lege. Men stå på, det er det eneste som nytter idette tilfellet. Får dere negative svar på dette også, send inn klager på dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...