Gå til innhold

DETTE irriterer meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

-og at folk sier DE om alt mulig (eller t.o.m. DI), når det skal være DEM.

Samme med Ham-Han/Henne-Hun.

-sånn er det å vokse opp med en journaist-far og en norsklærer-mor... Jeg er nok miljøskadd.

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

8

• morsan

6

• BMS!

3

• damedame

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest mor i juni
Skrevet

-sånn er det å vokse opp med en journaist-far og en norsklærer-mor... Jeg er nok miljøskadd.

Ham/han er (dessverre) blitt sidestilt. :-)

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg også. Men her tror jeg vi har å gjøre med en "smittsom" feil, dvs. man ser det såpass ofte at man tror det skal være slik.

Ja, det tror jeg også. Og dermed er det grunn til å irritere seg. Det går utover meg også i det lange løp. *s*

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg har faktisk blitt litt dårlig på hun/henne etter at jeg bodde i Bergen.

Er nok miljøskadet jeg også.

Skrevet

selv om det ikke irriterer meg noe spesielt, så er jeg helt enig at veldig mange har ALT for dårlig rettskriving

men nå er det liksom blitt mye mer "godtatt" å skrive dialekt-ord og muntlige uttrykk

Gjest Daisy
Skrevet

selv om det ikke irriterer meg noe spesielt, så er jeg helt enig at veldig mange har ALT for dårlig rettskriving

men nå er det liksom blitt mye mer "godtatt" å skrive dialekt-ord og muntlige uttrykk

Ja, det har blitt mer godtatt. Og det irriterer meg nesten mer.

Skrevet

Fikk bare opp at siden var nede, men det var likevel nok av skrivefeil å irritere seg over.

Ojj, skulle kanskje ha sjekka først, men ja.. ei HEL side med bare sms/gangstahh-språk. Jeg trodde det var kødd først, men isåfall var den VELDIG gjennomført. Ungdommen nå til dags *himler med øya* ;)

Gjest Daisy
Skrevet

Ojj, skulle kanskje ha sjekka først, men ja.. ei HEL side med bare sms/gangstahh-språk. Jeg trodde det var kødd først, men isåfall var den VELDIG gjennomført. Ungdommen nå til dags *himler med øya* ;)

Sånn er det vel hvis mafia-babe er en del av internettadressen din.

Gjest plutt
Skrevet

En grunnleggende regel er at man starter en setning med stor bokstav.

Før dere irriterer dere over andre, så bør dere rette opp egne feil/slurvefeil.

Skrevet

Folk leser lite og er rett og slett giddalause. "Det spiller vel ingen rolle så lenge folk forstår hva jeg mener."

Tror du ,nanna,kan ha noe rett i dette.

Jeg tror også at det er noe giddesløshet ute og går.Det må være det når det ikke engang kan være stor forbokstav etter punktum.

Det er da ganske lettvint å rette slike feil på p-c i allefall

" bare folk forstår " Ja, det er en dum bemerkning.

De burde tenke litt på hvordan de fremstår overfor mottakeren på det viset.

Ikke alle synes det at dette er grei skuring !

Skrevet

En grunnleggende regel er at man starter en setning med stor bokstav.

Før dere irriterer dere over andre, så bør dere rette opp egne feil/slurvefeil.

sa jeg at jeg irriterte meg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...