Gå til innhold

Livsforsikring og sykdom

Anbefalte innlegg

Gjest mirisakk
Skrevet

Mannen min og jeg vurderer å tegne livsforsikring på en mill hver. Jeg er halvt ufør og har vært det i to år.Han er i full jobb. Vi har begge kronisk sykdom som vi nødvendigvis ikke dør av.Det ligger så mye detaljerte opplysninger om sykdom i papirene at vi er redde for ikke å få forsikring. Noen som vet; kan vi risikere det?

Fortsetter under...

Gjest uten signatur
Skrevet

Forsikringsselskapene sikrer seg i hue og rævva, så det er en mulihget ja. Om de nøyer seg med legeerklæring ved tegning, så får dere det igjen ved en eventuell utbetaling hvis dere pynter på sakene, fordi da leter de bakover i journalene, og finner de noe de kan bruke, så nekter de deg utbetaling.

Så spill med åpne kort.

Uføreforsikring får dere ikke tegnet, og mulig de tar forbehold i livsforsikringen utifra de sykdommene dere har. En som allerede er hjertesyk får ikke utbetaling ved hjertedød osv.

Bente831365380491
Skrevet

Det er veldig vanskelig å få tegnet forsikring dersom man allerede har sykdommer. Samboeren min hadde forsikring før han ble skadet, og nå får han ikke utvidet den pga det....

Skrevet

Det som ofte blir gjort er at forsikringpremien økes noe horribelt, og at den begrenses til ikke å gjelde nevnte sykdom/skade.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...