Gjest uten navn idag Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Jeg er ei jente på 22 som aldri harr hatt noe særlig problemer med vorter, har kun hatt et par stykker i barndommen. Nå har jeg begynt å trene og dusje på et treningssenter, og plutselig har jeg fått flere vorter under føttene!!! Nå er det snart sommer, og vorter er ikke akkurat så fint å vifte med i solen:) Er det noen som har gode erfaringer med et vortemiddel, eller noen andre triks? Vil helst prøve noe slikt før jeg eventuelt går til legen for å brenne / fryse dem bort. Er det ikke sånn at man skal hindre vortene i å få luft slik at de tørker ut? Er kjempetakknemlig for svar fra noen som har litt peiling på dette:) 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Hadde en da jeg var liten. Pappa smurte på noe illeluktende, gult på. Tok en liten stund, men de ble borte. Du bør kanskje dusje med sokker på treningssenteret. Kanskje ikke så behagelig, men bedre enn vorter. Eller dusje hjemme, sånn som meg. Får fnatt av offentlige toaletter og dusjer ) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Bruk molkosan, tror det skrives sånn, får kjøpt det på helsekosten. Dynk en bomullsdott som du legger på og har gasbind oppå om nettene. Gjør det i ca 14 dager, det skal hjelpe. Det hjalp iallefall på min lillesøsters fotvorter som hun hadde vært plaget med lenge.. Ellers kan du spørre på apoteket, de har flere midler mot fotvorter. Mvh 0 Siter
Zarine Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Eg har ikkje hatt god erfaring med vortemiddel (verucid) til føtene; min måtte til frysebehandling (mange, og etter kvart litt vonde, men det var innmari vondt å ha ei diger vorte under foten også, deilig å bli kvitt ho!!!) men det er kanskje blitt litt betre midler no enn da eg var ungdomsskoleelev! Ellers så har eg berre eitt råd og det er å bruke badesko e.l. i fellesdusjar. Det er perfekte forhold for slike vortevirus. Forebygging er betre enn kur, som du veit. Lykke til, håper dei ikkje er av det hardnakka slaget. 0 Siter
Gjest Den opprinnelige m&m Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Det finnes noen plaster fra Scholl man kan sette på vorta, men jeg har ikke fått det til å funke selv. Selges hos Vita og på apotek. Kanskje det funker for deg. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Det finnes noen plaster fra Scholl man kan sette på vorta, men jeg har ikke fått det til å funke selv. Selges hos Vita og på apotek. Kanskje det funker for deg. Vorter hos voksne er vanskeligere å fjerne enn hos barn. Derfor fungerer reseptfrie-midler dårlig. Jeg gikk til legen. Hun fryste vorten ca 5 ganger, og jeg smurte meg med Verucid i mellomtiden. Borte ble den 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.