Gå til innhold

hjelp! fotvorter..

Anbefalte innlegg

Gjest uten navn idag
Skrevet

Jeg er ei jente på 22 som aldri harr hatt noe særlig problemer med vorter, har kun hatt et par stykker i barndommen. Nå har jeg begynt å trene og dusje på et treningssenter, og plutselig har jeg fått flere vorter under føttene!!!

Nå er det snart sommer, og vorter er ikke akkurat så fint å vifte med i solen:) Er det noen som har gode erfaringer med et vortemiddel, eller noen andre triks? Vil helst prøve noe slikt før jeg eventuelt går til legen for å brenne / fryse dem bort.

Er det ikke sånn at man skal hindre vortene i å få luft slik at de tørker ut?

Er kjempetakknemlig for svar fra noen som har litt peiling på dette:)

Fortsetter under...

Gjest Daisy
Skrevet

Hadde en da jeg var liten. Pappa smurte på noe illeluktende, gult på. Tok en liten stund, men de ble borte.

Du bør kanskje dusje med sokker på treningssenteret. Kanskje ikke så behagelig, men bedre enn vorter. Eller dusje hjemme, sånn som meg. Får fnatt av offentlige toaletter og dusjer :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Bruk molkosan, tror det skrives sånn, får kjøpt det på helsekosten. Dynk en bomullsdott som du legger på og har gasbind oppå om nettene. Gjør det i ca 14 dager, det skal hjelpe.

Det hjalp iallefall på min lillesøsters fotvorter som hun hadde vært plaget med lenge..

Ellers kan du spørre på apoteket, de har flere midler mot fotvorter.

Mvh

Skrevet

Eg har ikkje hatt god erfaring med vortemiddel (verucid) til føtene; min måtte til frysebehandling (mange, og etter kvart litt vonde, men det var innmari vondt å ha ei diger vorte under foten også, deilig å bli kvitt ho!!!) men det er kanskje blitt litt betre midler no enn da eg var ungdomsskoleelev!

Ellers så har eg berre eitt råd og det er å bruke badesko e.l. i fellesdusjar. Det er perfekte forhold for slike vortevirus. Forebygging er betre enn kur, som du veit.

Lykke til, håper dei ikkje er av det hardnakka slaget.

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Det finnes noen plaster fra Scholl man kan sette på vorta, men jeg har ikke fått det til å funke selv. Selges hos Vita og på apotek. Kanskje det funker for deg.

Gjest papirtiger
Skrevet

Det finnes noen plaster fra Scholl man kan sette på vorta, men jeg har ikke fått det til å funke selv. Selges hos Vita og på apotek. Kanskje det funker for deg.

Vorter hos voksne er vanskeligere å fjerne enn hos barn. Derfor fungerer reseptfrie-midler dårlig.

Jeg gikk til legen. Hun fryste vorten ca 5 ganger, og jeg smurte meg med Verucid i mellomtiden. Borte ble den :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...