Gå til innhold

Hvor stor - 7 mnd baby?

Anbefalte innlegg

Gjest edding
Skrevet

Dårlig overskrift, ja...

Min manns kusine har nylig hentet hjem en liten gutt på 7 mnd fra Korea. Og vi skal kjøpe gave! :-) De bor på en annen kant av landet, så vi har ikke sett babyen. Så derfor spør jeg - en baby på 7 mnd - hvilken klesstørrelse bør vi velge? Er babyer fra f.eks. Korea like store som norske?

Skrevet

Min sønn er 8 måneder og veier 8,5kg, og er 72 cm lang.

Han bruker mest strl. 74. Noe 62-68 fremdeles, faktisk.

Jeg ville kjøpt klær i strl. 74, men se litt ann strl.. Vi har nemlig en jakke i 62 som er nøyaktig like stor som en genser i 74. Forstå det den som kan:o)

Gjest hilsen en mor
Skrevet

Det er bedre med for store klær enn for små. Så jeg ville ha kjøpt størrelse 1 år eller hvis du går på HM så har de størr. 9-12 mnd.Dette er klær som de vil få bruk for etterhvert....Jeg synes ihvertfall det er kjedelig å få for små klær til mitt barn og kanskje ikke ha anledning til å få byttet heller...

Gjest edding
Skrevet

Det er bedre med for store klær enn for små. Så jeg ville ha kjøpt størrelse 1 år eller hvis du går på HM så har de størr. 9-12 mnd.Dette er klær som de vil få bruk for etterhvert....Jeg synes ihvertfall det er kjedelig å få for små klær til mitt barn og kanskje ikke ha anledning til å få byttet heller...

Takk for svaret, og godt poeng! Har selv en sønn på 3 år (egenfødt) og det ble en del runder med bytting av tøy i nyfødt-størrelser til en kraftplugg på over 4 kg! :-) Og så var det kjedelig med det som vi ikke kunne bytte.

Tror nok vi satser på str. 80 da! :-)

Skrevet

Mulig jeg er litt rar, men jeg liker og få klær i nesten riktig str. litt større, men ikke alt for stort. Gir man sønnen min nå noen flotte sommerklær i strl. 1år, blir jo klærna aldri brukt. Da ville jeg heller kjøpt klær på steder man får bytte uten problem, og som er i di fleste byer som : H&M, KappAhl, Adelsten, Cubus etc.

Men meg om det.

Jeg har fått haugevis av vinterklær som passer nå og uttover sommer/høst, og sommerklærna vi får nå, passer sikkert neste sommer:o)

Skrevet

Mulig jeg er litt rar, men jeg liker og få klær i nesten riktig str. litt større, men ikke alt for stort. Gir man sønnen min nå noen flotte sommerklær i strl. 1år, blir jo klærna aldri brukt. Da ville jeg heller kjøpt klær på steder man får bytte uten problem, og som er i di fleste byer som : H&M, KappAhl, Adelsten, Cubus etc.

Men meg om det.

Jeg har fått haugevis av vinterklær som passer nå og uttover sommer/høst, og sommerklærna vi får nå, passer sikkert neste sommer:o)

Skulle ett hakk lengre ned :o)

Gjest mamma til en stor gutt
Skrevet

he,he...dette gir meg gode minner om en liten(stor)godklump som vi hentet i Korea for ca 4 år siden. Ja, babyer fra Korea kan være velfødde(som vi sier det)og lange. For å være på den sikre siden ikke kjøp mindre enn str 80 (H&M 74-80).Kjøper man kær som ikke er typisk sommer, men klær som kan brukes hele året så er man på den sikre siden.

Korea barn er stort sett ikke mindre enn norskfødte barn(selvfølgelig med noen unntak)

Lykke til:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...