Gå til innhold

Gir du til tiggerne?

Anbefalte innlegg

Gjest irritert hrmf
Skrevet

Jeg bare påpekte noe du tydeligvis ikke skjønte, før du fikk det inn med teskje av den det gjaldt.

Denne gangen var det ikke noe problem, men den som avslørte nicket kunne ikke vite det på forhånd. (!)

Skjønner selvsagt at det ikke er noe problem når innsenderen selv bekrefter at h*n er vedkommende. Du trenger ikke mate det inn med t-skje.

Det var forøvrig et mer generelt hjertesukk over det at enkelte har en interesse av å "avsløre" anonyme innskrivere. Har sett det før også og jeg mener det er en uting. Hvis folk vil stå fram med nick så bruker de eget nick - enkelt og greit.

Kan godt si oss ferdige nå.

• Svar 192
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

13

• soleil

12

• laguna1365380434

12

• ShitDiddelyDo

10

Gjest Russel
Skrevet

Nei jeg gir ikke til disse taperne, har seg selv å takke.

Skrevet

Denne gangen var det ikke noe problem, men den som avslørte nicket kunne ikke vite det på forhånd. (!)

Skjønner selvsagt at det ikke er noe problem når innsenderen selv bekrefter at h*n er vedkommende. Du trenger ikke mate det inn med t-skje.

Det var forøvrig et mer generelt hjertesukk over det at enkelte har en interesse av å "avsløre" anonyme innskrivere. Har sett det før også og jeg mener det er en uting. Hvis folk vil stå fram med nick så bruker de eget nick - enkelt og greit.

Kan godt si oss ferdige nå.

Jo, greit at vi kan se oss ferdig med dette, men det var du som stupte inn i noe som ikke passet, i og med den det gjaldt allerede hadde bekreftet og godtatt, uten å syntes dette var upassende. Dette påpekte jeg for deg.

Allikevel har jeg et spørsmål til deg. Hva er ditt motiv for å hoppe inn her, og svare/bry deg med et anonymt nick?

Det er jo helt åpenbart at du er en fast som ikke tør stå for det du sier ( slenger smådritt under falskt nick). DET reagerer jeg på.

Har du noe du selv vil skjule, dine ting - så skriv under med hva du vil, men det passet da ikke her.

Feigt.

Gjest ikke undertegnet nå
Skrevet

Jo, greit at vi kan se oss ferdig med dette, men det var du som stupte inn i noe som ikke passet, i og med den det gjaldt allerede hadde bekreftet og godtatt, uten å syntes dette var upassende. Dette påpekte jeg for deg.

Allikevel har jeg et spørsmål til deg. Hva er ditt motiv for å hoppe inn her, og svare/bry deg med et anonymt nick?

Det er jo helt åpenbart at du er en fast som ikke tør stå for det du sier ( slenger smådritt under falskt nick). DET reagerer jeg på.

Har du noe du selv vil skjule, dine ting - så skriv under med hva du vil, men det passet da ikke her.

Feigt.

Jeg bruker ikke fast nick. Skifter i hver tråd. Jeg vil ikke bli identifisert. Er det et problem for deg?

Skrevet

Jeg gir så godt som aldri. Jeg er fryktelig lei av all tigginga i Oslo. Det er plagsomt.

Gjest birgitta
Skrevet

Nei jeg gir ikke til disse taperne, har seg selv å takke.

Nei, man bør vel ikke hjelpe noen med problemer, som regel har jo de fleste gjort _noe_ sjøl for å havne oppi dem.

Og har du driti deg ut, ja da får du vær så god sitte der i møkka.

Sympatisk og gjennomtenkt. Men du har det kanskje ikke så godt med deg selv du heller.

Gjest Rusle
Skrevet

Nå ser jeg omtrent aldri tiggere. Så to gamle og slitte damer uten sko i fjor sommer. Dette var i utlandet og de oppholdt seg utenfor en turistattraksjon. Ga dem det jeg hadde av småpenger. Å se disse gjorde et uforglemmelig inntrykk på 10 åringen.

Skrevet

Av prinsipp gir jeg ikke, med mindre det er noen jeg "kjenner". Ganske enkelt fordi jeg synes denne metoden med å gå på gata å tigge er en uting, og er ikke interessert i å gjøre noe for å holde liv i det. Derimot synes jeg det er mer greit med de som sitter med en kopp foran seg, istedet for å gå rundt og mase.

"........................"

Klart det er en uting med tiggere. Men tross alt et bedre alternativ enn prostitusjon, narko-salg (gjerne til "nye" narkomane...), ran & innbrudd.

Men etter at jeg ble forsøkt ranet av en narkoman jente jeg forsøkte å være hyggelig og slå av en prat med for noen år siden, så er jeg rett og slett blitt mer pysete når det gjelder å omgås narkomane... Ikke så hyggelig når de drar fram kniven...

Gjest Russel
Skrevet

Nei, man bør vel ikke hjelpe noen med problemer, som regel har jo de fleste gjort _noe_ sjøl for å havne oppi dem.

Og har du driti deg ut, ja da får du vær så god sitte der i møkka.

Sympatisk og gjennomtenkt. Men du har det kanskje ikke så godt med deg selv du heller.

Jeg har det veldig bra,skjønner du. Tiggerne får du like!

Gjest birgitta
Skrevet

Jeg har det veldig bra,skjønner du. Tiggerne får du like!

Du er visst bare ute etter å provosere du. Javel, lykke til med det. :-)

Gjest Russel
Skrevet

Du er visst bare ute etter å provosere du. Javel, lykke til med det. :-)

Provosere? At jeg ikke er enig med deg? Er det meningsterror du vil ha? Jeg har ingen verdens ting til overs for folk som tigger, da det er totalt unødvendig.Alle som vil får hjelp.

Skrevet

Sjølsagt gjev eg ein tiar når det fell seg slik. Det skulle berre jamt mangle. Det er ikkje alle som havna med "smørsida opp" og då blir det for smålåtent om vi som har nok, ikkje kan forstrekkje stakkarane med ein tiar eller to.

Pengane går vel til stoff eller røyk, kva veit eg. Det spelar ingen rolle.

Det er ingen grunn til moralisering.

Det er fleire plagsamt besteborgarlege enn det er plagsame tiggarar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...