Gå til innhold

Gir du til tiggerne?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og hva så?

De er selv skyld i det - ergo kan de bare råtne i helvete?

Det kunne vært din søster bror, tante, far, mor...

Ikke noe argument for tigging, men for at de er folk som trenger hjelp - ikke fordømmelse.

Amen!

• Svar 192
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

13

• soleil

12

• laguna1365380434

12

• ShitDiddelyDo

10

Gjest nei aldri
Skrevet

Og hva så?

Ikke noe argument for tigging, men for at de er folk som trenger hjelp - ikke fordømmelse.

Selvsagt er de selv skyld i det.

Narkobruk er et valg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg _gjør_ ikke det, det har skjedd.

Av og til i det gode hjørnet jeg og ;-)

Som når du f.eks. går på gata og tilfeldigvis har en brødskive i hånda? :)

Skrevet

Å disponere pengene sine til narkotikakjøp er ufornuftig.

Eller...?

"Å disponere pengene sine til narkotikakjøp er ufornuftig."

Vet du i det hele tatt noe om det du uttaler deg om? Vet du hva det vil si å være heroinmisbruker? Tror du det bare er å si til en misbruker at: "Hei du - skjerp deg. Bruk pengene til noe fornuftig." Og vedkommende svarer: "Aha! Det har du jaggu rett i! Da skal jeg slutte med heroin med en gang, og begynne å bruke pengene til noe fornuftig." ?

*rister på hodet over hvor lite kunnskap om verden og folk rundt seg enkelte gir uttrykk for*

".........................."

Gjest Daisy
Skrevet

Den med rene sprøyter har jeg også gått på. :P

Fint triks det.

Jeg er klar over at det sikkert kan være lureri det også, men jeg falt nå for den

Skrevet

Gir ikke lenger. Gjorde det tidligere, da jeg var nyinnflytter til Oslo og det også var færre tiggere rundt. Har nesten blitt immun mot dem nå. Men jeg har noen ganger dårlig samvittighet når jeg bare går rett forbi og later som jeg ikke ser dem. Jeg liker ikke tiggere som er pågående. Men de som sitter på gata med pappkruset burde egentlig fått en slant av og til.

"Men jeg har noen ganger dårlig samvittighet når jeg bare går rett forbi og later som jeg ikke ser dem."

Det jeg synes er dustete er folk som bare ser rett frem, øker farten litt, og ignorerer de som spør. Ganske mange tiggere er høflige og spør på en ordentlig måte, og da er det ingen grunn til å være uhøflig tilbake. Selv svarer jeg alltid "beklager", "desverre", eller noe i den duren, og det er utrolig sjelden jeg får noe negativ respons tilbake.

"..........................."

Gjest Daisy
Skrevet

Og hva så?

Jeg har ingen gode argumenter. Dette er min fordom.

Skrevet

Selvsagt er de selv skyld i det.

Narkobruk er et valg.

Du svarer ikke på det som er problemstillingen.

Er man narkoman har man ikke noe valg slik du fremstiller det. Man blir like avhengig av å få et "skudd" om mårran for å fungere normalt som andre er avhengige av mat og drikke.

Får inntrykk av at du enten bare er ute etter å provosere eller at du ikke forstår hva det vil si å være narkoman.

Det var siste svar til deg fra meg.

Skrevet

Jeg er klar over at det sikkert kan være lureri det også, men jeg falt nå for den

Ja, den var så søt at jeg bidro med noen kroners jeg og.

Skrevet

Ah, det har du rett i.

Det første innlegget mitt var selvsagt ikke sååå veldig seriøst.

Det hender faktisk jeg gir dem en tier eller to. Hvis jeg ikke har narkotika på meg, vel og merke.

Nå gir du jo ganske tydelig inntrykk av å være en av de som er grunnen til at disse trenger penger til dop, da. Eller er det narvesen-"narkotika" du gir dem?

"........................"

Gjest Daisy
Skrevet

Ja, den var så søt at jeg bidro med noen kroners jeg og.

Det verste med den historien var at etter han hadde gått, begynte han å snoke i et utendørs askebeger etter sneiper. Da sa jeg at han godt kunne få en røyk også. Ille at man skal røyke andres gamle sneiper!

Skrevet

Det verste med den historien var at etter han hadde gått, begynte han å snoke i et utendørs askebeger etter sneiper. Da sa jeg at han godt kunne få en røyk også. Ille at man skal røyke andres gamle sneiper!

Er man desperat så er man desperat! Usj, andres sneiper!! *grøss*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå gir du jo ganske tydelig inntrykk av å være en av de som er grunnen til at disse trenger penger til dop, da. Eller er det narvesen-"narkotika" du gir dem?

Jeg gir dem selvfølgelig ikke narkotika, og "narvesennarkotika" vet jeg ikke engang hva er.

Skrevet

Fordi det er unødvendig, og fordi det fins bedre måter å tjene penger på.

Arbeide, f eks.

Og trenger man hjelp, er det faktisk flere muligheter i det norske samfunnet.

Er det bedre å sitte på gata og tigge enn å gå på sosialkontoret og søke om støtte?

Jeg håper du ikke tenkte før du skrev det innlegget der. Hvis du gjorde det, foreslår jeg at du lar være å uttale deg i slike spørsmål for fremtiden.

".........................."

Skrevet

Jeg gir dem selvfølgelig ikke narkotika, og "narvesennarkotika" vet jeg ikke engang hva er.

Sjokolade? :P

Skrevet

Narvesen-"narkotika" - har du ikke sett reklamen som det refereres til over her? "Narkotika" er vel det meste av snop man får på Narvesen :-)

Skrevet

"Jeg har ikke 10 kr å avse til narkotika, men du kan derimot velge mellom en Stratos eller en Krokanrull."

På fine sommersdager kan de velge mellom Pinup og Lollipop, kanskje.

Gjest Daisy
Skrevet

Er man desperat så er man desperat! Usj, andres sneiper!! *grøss*

Det er utrolig hva man kan nedverge seg til bare man blir desperat nok.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Narvesen-"narkotika" - har du ikke sett reklamen som det refereres til over her? "Narkotika" er vel det meste av snop man får på Narvesen :-)

Hehe, jeg er visst den eneste som ikke har sett den reklamen. Ser den bemerkes av flere her! :)

Skrevet

Tvert imot? Du tar fra tiggerene da, eller?

Faktisk så var det en fyr, tror det var en kjenning av en kamerat, som svarte med å spørre en tigger om ikke han kunne få penger av han istedet? "Joda", svarte tiggeren, og ga ham han håndfull mynter :-)

"......................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...